خانهاخبار
دولت کره جنوبی لینوکس را جایگزین ویندوز می‌کند

دولت کره جنوبی لینوکس را جایگزین ویندوز می‌کند

با توجه به پایان رسمی پشتیبانی از ویندوز 7 در سال آینده میلادی، دولت کره جنوبی تصمیم دارد تا به جای آپگرید به ویندوز 10 که هزینه زیادی برای آن‌ها خواهد داشت، از لینوکس استفاده کند.
۱۳۹۸/۳/۲

ویندوز، حداقل در صحبت از کامپیوترهای رومیزی و لپتاپ، پراستفاده‌ترین سیستم عامل حال حاضر جهان است. این سیستم عامل علاوه بر استفاده‌های عادی و تجاری، توسط مراکز دولتی هم استفاده می‌شود. اما حالا کشورهای بیشتر و بیشتری به دلایل مختلف به دنبال استفاده از راهکارهای دیگر هستند. جدیدترین کشوری که به جمع این کشورها پیوسته کره جنوبی است که قصد دارد به استفاده از سیستم عامل منبع باز لینوکس روی بیاورد.

ویندوز مشکلات زیادی دارد که بخشی از آن‌ها به خاطر محبوبیت بالای این سیستم عامل است و بخشی دیگر از دیرباز وجود داشته، اما بزرگ‌ترین ایراد این سیستم عامل برای دولت‌ها هزینه گران آن است. وقتی صدها یا هزاران سیستمی داشته باشید که قرار است از ویندوز استفاده کنند، هزینه خرید این لایسنس‌ها خیلی گران می‌شود. کره و سایر دولت‌هایی که از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند از ماه ژانویه سال آینده میلادی مجبور به مهاجرت به ویندوز ۱۰ هستند، چون در آن تاریخ پشتیبانی رسمی ویندوز ۷ به پایان می‌رسد.

حالا مقامات از این فرصت برای بررسی سایر گزینه‌های جایگزین که لینوکس یکی از مهم‌ترین آن‌هاست استفاده کرده‌اند. این سیستم عامل که هم‌اکنون بر روی اکثر سرورهای دنیا قرار دارد، اساس و بنیان بزرگ‌ترین سیستم عامل جهان موبایل، یعنی اندروید، را تشکیل می‌دهد. لینوکس به خاطر دوام، امنیت و هزینه‌های پایین خود مشهور است. با توجه به مشکلات اخیر ویندوز ۱۰ به خصوص در زمینه آپدیت، لینوکس می‌تواند گزینه پایدارتری به دولت‌ها ارائه کند که قادر به پشتیبانی بلندمدت‌تر است.

image

البته این تصمیم هنوز نهایی نشده و دولت کره جنوبی هنوز باید آزمایشاتی انجام دهد تا مطمئن شود که این سیستم عامل می‌تواند نیازهای آن‌ها را در زمینه شبکه و امنیت تامین کند یا نه. یکی از مشکلات موجود شاید به بحث پشتیبانی از وبسایت‌ها و نرم‌افزارهایی برگردد که به صورت اختصاصی برای ویندوز توسعه یافته‌اند، با این حال لینوکس در طول سال‌های اخیر در این زمینه پیشرفت‌های زیادی داشته است.

وزارت امور داخلی و ایمنی کره پیش‌بینی کرده که این مهاجرت چیزی حدود ۶۵۵ میلیون دلار برای دولت کره هزینه خواهد داشت. شاید فکر کنید این هزینه خیلی هنگفت است، اما این مبلغ از ارتقای سیستم‌ها به ویندوز ۱۰ کمتر خواهد بود. علاوه بر این، اگرچه که بسیاری از توزیع‌های خانگی لینوکس رایگان هستند، اما شرکت‌ها و دولت‌ها ترجیح می‌دهند با پرداخت پول از توزیع‌هایی استفاده کنند که پشتیبانی آن‌ها تضمین شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)