خانهاخبار
مدیرعامل نوکیا: تحریم هوآوی فرصت خوبی برای ما ایجاد می‌کند

مدیرعامل نوکیا: تحریم هوآوی فرصت خوبی برای ما ایجاد می‌کند

مدیر عامل نوکیا، راجیف سوری، در جلسه سرمایه‌گذاران این شرکت اعلام کرد که تحریم آمریکا علیه هوآوی می‌تواند فرصت بلند مدت مناسبی برای این شرکت ایجاد کند.
۱۳۹۸/۳/۲

به گزارش رویترز، راجیف سوری، مدیر عامل نوکیا، روز سه‌شنبه گفت که با توجه به ظهور قریب‌الوقوع شبکه‌های 5G این شرکت می‌تواند از تحریم آمریکا علیه رقیبش، هوآوی، استفاده کند. او در رابطه با موضوع تحریم‌های پیش روی هوآوی به سرمایه‌گذاران گفت: «شاید فرصتی بلند مدت وجود داشته باشد، اما در حال حاضر فراتر از این چیزی نمی‌توان گفت.»

تحلیل‌گران انتظار دارند که نوکیا و همتای سوئدی آن‌ها، اریکسون، بتوانند از تنش‌های میان دولت آمریکا و هوآوی استفاده کنند، چرا که هوآوی هم‌اکنون بزرگ‌ترین تامین‌کننده تجهیزات شبکه است و عدم حضور این شرکت در این بازار فرصت خوبی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

نوکیا ماه گذشته در کمال تعجب تحلیل‌گران اعلام کرد که دچار زیان شده چون نتوانسته تجهیزات لازم برای شبکه‌های 5G را به موقع آماده کند. سوری قبول دارد که آن‌ها در آماده‌سازی فناوری 5G و تجهیزات مربوط به آن کمی کند عمل کرده‌اند.

نوکیا اعلام کرده که از زمان انتشار گزارش درآمدهای سه‌ماهه نخست این شرکت در ماه آوریل، تاکنون موفق به عقد یک قرارداد 5G شده است. سوری می‌گوید: «قراردادها در حال بسته شدن هستند و داریم برخی از اولین شبکه‌های 5G دنیا را برپا می‌کنیم.»

سوری به سرمایه‌گذاران نوکیا اعلام کرد که همچنان مطمئن است این شرکت تا پایان سال می‌تواند به هدف تجاری مدنظر خود مبنی بر سودآوری ۹ تا ۱۲ درصدی برسد. سهام نوکیا در آخرین معاملات خود ۱.۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سیاوش

۱۳۹۸/۳/۲
نوکیا فرصت زیاد داشت ولی از هیچ کدوم استفاده نکرد اینم مثل همون مواقع

کیوان

۱۳۹۸/۳/۲
دنبال خر مرده میگرده که نعلشو برداره.
نوکیا حقیر

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۲
مرتیکه فرصت‌طلب?
خیلی وقته که نوکیا برای ما مُرده

مهدی

۱۳۹۸/۳/۲
بابا تو جنازه ای.اگه کل شرکتای موبایل سازی همشون تحریم شن باز تو جنازه ای