خانهاخبار
مایکروسافت از قابلیت‌های جدید SharePoint و OneDrive رونمایی کرد

مایکروسافت از قابلیت‌های جدید SharePoint و OneDrive رونمایی کرد

مایکروسافت در کنفرانس سالانه SharePoint اعلام کرد که به‌زودی قرار است قابلیت‌های جدیدی به دو سرویس محبوب این شرکت یعنی SharePoint و OneDrive اضافه شود.
۱۳۹۸/۳/۲

مایکروسافت در کنفرانس سالانه SharePoint در لاس وگاس آمریکا اعلام کرد که به زودی قابلیت‌های جدیدی به SharePoint و OneDrive اضافه می‌شود. همچنین در این کنفرانس از ویژگی تازه‌ای به نام SharePoint Home Sites رونمایی شد که قابلیتی تجاری برای اشتراک‌گذاری دیدگاه توسط کارمندان درباره مقالات، ویدیوها و سایر محتواهای داخلی شرکت‌هاست.

SharePoint Home Sites به صفحه ابتدایی این سرویس متصل شده که حالا پیشرفته‌تر از قبل است. این صفحه که قبلا Home نام داشت و حالا با نام Start Page شناخته می‌شود، امکان مسیریابی پیشرفته، مشاهده فعالیت‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف، نمایش فایل‌ها و همچنین ذخیره‌سازی محتوا برای بررسی‌های بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند فایل‌ها، مخاطبان، چارت‌های سازمانی، سایت‌های داخلی، گفتگوها، موقعیت‌ها، ابزارها و پاسخ‌هایی که برای سوالات متداول وجود دارد را از طریق یک نوار جستجوی جدید پیدا کنند. این نوار جستجو با صدها اپلیکیشن شخص ثالثی که در دسترس تیم‌هاست یا راهکارهای توکاری که با کمک فریم‌ورک SharePoint ساخته شده، کار می‌کند.

قابلیت همگام‌سازی تفاضلی برای OneDrive

image

اگرچه همگام‌سازی تفاضلی در حال حاضر برای فایل‌های مربوط به آفیس ۲۰۱۶ که در نسخه تجاری OneDrive ذخیره شده‌اند در دسترس است، اما مایکروسافت اعلام کرده که می‌خواهد این ویژگی را در ادامه سال برای همه انواع فایل‌های موجود در وان درایو عرضه کند.

همگام‌سازی تفاضلی به نرم‌افزار اجازه می‌دهد که به جای کل فایل فقط همان بخش‌هایی که تغییر پیدا کرده را به فضای ابری منتقل کند. این کار به شرکت‌ها کمک می‌کند که در زمان خود صرفه‌جویی نمایند و دیگر منتظر آپلود شدن کل فایل‌ها نمانند.

نسخه وب وان درایو نیز حالا به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند بیش از ۳۲۰ نوع فایل، از جمله تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای و فایل‌های DWG اتوکد، را مشاهده کنند. اکنون با اضافه شدن امکان نظرگذاری روی فایل‌های غیر مرتبط با آفیس، قابلیت اضافه کردن یادداشت به انواع مختلف فایل‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

مایکروسافت در انتهای این کنفرانس اعلام کرد که سرویس استریم ویدیوی تجاری آن‌ها با قابلیت‌های پیشرفته برای ضبط، آپلود و اشتراک‌گذاری ویدیوها در iOS و اندروید آپدیت شده است. کاربران حالا می‌توانند با کمک Microsoft Forms به ویدیوهای خود نظرسنجی یا کوئیز اضافه کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)