خانهاخبار
سونی خروج از اکثر بازارهای جهانی موبایل را تایید کرد

سونی خروج از اکثر بازارهای جهانی موبایل را تایید کرد

سونی چند روز پیش در جلسه‌ای تایید کرد که به‌زودی از اکثر بازارهای جهانی موبایل از جمله خاورمیانه خارج می‌شود تا تمرکزش را روی ژاپن، تایوان، هنگ کنگ و اروپا بگذارد.
۱۳۹۸/۳/۲

تاکنون خبرهای ضدونقیضی از بسته شدن فروشگاه‌های سونی در جنوب شرق آسیا و خاورمیانه شنیده می‌شد. این شرکت هرگز عادت نداشته که درباره حضور یا عدم حضورش در بازارهای مختلف سروصدا به پا کند و به نظر می‌رسد که حالا هم این رویه تغییری نکرده است. با این حال در یکی از جلسات اخیر تبیین استراتژی سونی اعلام شد که این شرکت کدام بازارهای موبایل را ترک کرده و قصد دارد تمرکز خود را روی کدام بازارها معطوف کند.

به طور خلاصه، از این پس تمرکز اصلی سونی بر بازار ژاپن، تایوان، هنگ کنگ و اروپا خواهد بود. این شرکت مدت‌هاست که از بازار آمریکا خارج شده و به نظر نمی‌رسد که برای حضور در بازار روسیه و چین نیز علاقه‌ای داشته باشد. علاوه بر این، از جمله مناطق جدیدی که از پوشش این شرکت خارج شده‌اند می‌توانیم به آفریقا، هند، استرالیا، جنوب شرق آسیا، خاورمیانه و حتی کانادا اشاره کنیم.

همان طور که در تصویر زیر می‌بینید اکثر بخش‌های نقشه قرمز شده‌اند، به این معنا که سونی دیگر فعالیتی در آن‌ها نخواهد داشت. هدف این شرکت کاهش هزینه‌های اضافی است، به همین منظور باید تا پایان سال مالی ۲۰۲۰ بسیاری از کسب و کارهای خود را ببندد و بخشی از نیروهایش را تعدیل کند.

image

البته کاربران مناطق قرمز رنگ همچنان می‌توانند تلفن‌های اکسپریا را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنند، اما باید دستگاهی را انتخاب نمایند که با شبکه‌های موجود در کشورشان سازگار باشد. علاوه بر این، با توجه به عدم ارائه گارانتی، در صورت بروز مشکل دیگر نمی‌توانند به مرکز خدمات مشتریان دسترسی داشته باشند. در نتیجه باید منتظر کاهش تقاضا برای دستگاه‌های سونی در این مناطق باشیم.

با کاهش تعداد مناطق تحت پشتیبانی سونی، این شرکت امیدوار است که تا سال آینده و کمی بعدتر بتواند وضعیت کسب و کار تلفن‌های هوشمند خود را بهبود ببخشد. به نظر می‌رسد که مسئولان این کمپانی بالاخره متوجه اهمیت استفاده صحیح از سنسورهای اختصاصی خود بر روی موبایل‌های اکسپریا شده‌اند اما باید دید که این نتیجه‌گیری پیامد مناسبی خواهد داشت یا دیگر خیلی دیر شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدی

۱۳۹۸/۳/۲
بهتر حالا نه خیلی ام گوشیات عالیه..والاااااا

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۲
سونی آخه گوشی نمی‌زد. پاره‌آجر میزد. همون بهتر که بساط‌شو جمع کرد رفت?