خانهاخبار
خودروی هیبریدی فراری به موتور 8 سیلندر و سه موتور برقی مجهز می‌شود؟

خودروی هیبریدی فراری به موتور 8 سیلندر و سه موتور برقی مجهز می‌شود؟

فراری در حال توسعه یک خودروی سوپراسپرت هیبریدی برای معرفی در آینده نزدیک است. شایعه‌ای جدید به حضور سه موتور برقی در این محصول اشاره می‌کند.
۱۳۹۸/۳/۱

در روزهای اخیر شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با محصول هیبریدی فراری در فضای مجازی بودیم. به تازگی مجله آلمانی Auto Magazine und Sport در رابطه با این خودروی ایتالیایی که اواخر ماه جاری میلادی از راه می‌رسد، گزارشی منتشر کرده است. بر اساس گزارش AMS، بالاترین نمونه این خودرو قدرتی برابر با 1000 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد که البته شاهد این موضوع در افشاگری‌های گذشته نیز بودیم. گزارش جدید به نحوه تولید این موضوع میزان قدرت اشاره می‌کند.

این خودرو که در رده‌ای بالاتر از فراری 812 سوپرفست قرار می‌گیرد، به یک موتور 3.9 لیتری 8 سیلندر با توربوشارژر دوقلو مجهز می‌شود. این موتور در خودروی فراری F8 Tributo مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار این موتور، شاهد استفاده از موتورهای برقی در سوپراسپرت هیبریدی نیز خواهیم بود. بر اساس گزارش جدید، فرای برای محصول آینده خود سه موتور برقی در  نظر می‌گیرد. دو موتور روی محور جلو و موتور سوم درون جعبه دنده قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌‌شود با یک سوپراسپرت با سیستم چهار چرخ محرک روبه‌‌رو باشیم که از سیستم توزیع گشتاور بهره می‌برد.

image

مجله AMS به این موضوع اشاره می‌کند که بیشتر به‌جای یک سوپراسپرت، با یک هایپرکار روبه‌رو هستیم. با توجه عملکرد فوق‌العاده این خودرو، می‌توان چنین موضوعی را تایید کرد. بر اساس گزارش‌ها، سرعت این خودرو در مدت زمان 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این عملکرد بالا مسلما گران‌قیمت خواهد بود. به نظر می‌رسد خودروی هیبریدی فراری با قیمت پایه 600 هزار یورو به فروش می‌رسد. این قیمت برای مشتریان عادی (کمتر ثروتمند!)، بسیار گزاف است.

اگر به دنبال خرید یک سوپراسپرت هیبریدی فراری هستید ولی نمی‌توانید برای آن 600 هزار یورو خرج کنید، خبر خوبی برای شما داریم. این شرکت ایتالیایی قصد دارد در ادامه سال جاری میلادی از سوپراسپرت هیبریدی دیگری با قیمت پایین‌تری رونمایی کند. این خودرو به‌جای موتور 8 سیلندر، به یک موتور کوچک‌تر 6 سیلندر مجهز می‌شود. این خودرو با دو موتور برقی، قیمت کمتری در مقایسه با محصول دیگر فراری خواهد داشت. علاوه بر این خودرو، فراری قبل از پایان سال جاری میلادی، دو محصول دیگر را نیز در معرض دید عموم قرار می‌دهد. اولین خودروی شاسی بلند فراری با نام Purosangue نیز در سال 2021 از راه می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)