خانهاخبار
جمع‌بندی شایعه‌ها درباره پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل

جمع‌بندی شایعه‌ها درباره پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال پرچمداران آینده گوگل هستند که انتظار می‌رود در ماه اکتبر معرفی شوند. در این مطلب به همه شایعه‌ها و گزارش‌های منتشرشده و منتسب به این دو گوشی سطح بالا پرداخته‌ایم.
۱۳۹۸/۲/۳۱

چند ماهی از آغاز سال 2019 گذشته است و انتظار می‌رود پرچمداران نسل چهارم پیکسل هم به زودی معرفی شوند. البته چند ماه دیگر تا آن زمان باقی مانده است اما مدتهاست که شاهد انتشار شایعه‌هایی درباره این دو گوشی سطح بالا هستیم.

image

 

انتظار می‌رود این شایعه‌ها همچنان به تدریج تا تاریخ معرفی افزایش پیدا کنند و گزارش‌های بیشتری هم در ادامه‌شان منتشر شود.

در این مطلب قصد داریم همه شایعه‌های مربوط به دوگانه سطح بالای پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را گردآوری کنیم تا با خواندن آن‌ها به همه اطلاعات فعلی دسترسی پیدا کنید.

امسال چند مدل معرفی می‌شود؟ نسخه 5G یا پیکسل 4 لایت چه می‌شود؟

سال‌هاست که شایعه می‌شود گوگل پرچمداران خود را در سه مدل معرفی می‌کند اما همواره شاهد رونمایی این پیکسل‌ها در دو مدل معمولی و ایکس ال بوده‌ایم. از طرفی سایر سازندگان به این احتمال جامه عمل پوشانده‌اند و برای مثال سامسونگ هم در ابتدای امسال خانواده پرچمداران گلکسی اس 10 خود را در سه مدل متفاوت روانه بازار ساخت. به همین خاطر منطقی به نظر می‌رسد گوگل هم تصمیم بگیرد برای کسب سهم بیشتری از بازار موبایل، سه مدل پیکسل 4 را معرفی کند.

از طرفی حالا که گوگل دو میان رده تازه پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال را معرفی کرده است، بعید به نظر می‌رسد که یک میان رده دیگر هم در پاییز امسال روانه بازار کند. پیش بینی می‌شود میان‌رده‌های بعدی گوگل تا پیش از سال 2020 معرفی نشوند.

حالا به مدلی با پشتیبانی از 5G می‌رسیم. بسیاری از سازندگان پیش از آنکه شبکه ارتباطی 5G در کشورهای پیشرفته راه اندازی شوند، به معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمندی با پشتیبانی از این شبکه اقدام کردند. از آنجا که چند ماه دیگر تا رونمایی از پیکسل‌های نسل چهارم باقی مانده است، گوگل همچنان فرصت کافی برای توسعه یک مدل پیکسل 4 با پشتیبانی از 5G را دارد.

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری گوشی‌های هوشمند دو نوع سازنده وجود دارد: بنیان‌گذار و معرف ترندهای تازه و همچنین پیرو ترندها. گوگل همواره از ترندهای روز پیروی کرده اما در این زمینه هم نتوانسته است موفقیت چشمگیری را کسب کند. هیچکس منکر نیست که پیکسل 3 و 3 ایکس ال عملکرد فوق العاده و دوربین سطح بالا دارند، اما هیچکدام از این دو مدل نمی‌توانند از نظر طراحی ظاهری با سایر پرچمداران رقابت کنند. پیکسل 3 ایکس ال با ناچ بزرگ و حاشیه نواری پهن در بخش پایینی پنل نمایش در مقابل پرچمدارانی مانند گلکسی اس 9 و اس 10 بسیار قدیمی به نظر می‌رسد. پیکسل 3 از این نظر چشم‌نوازتر طراحی شده است اما همچنان نمای ظاهری‌اش قدیمی به نظر می‌رسد.

image

 

خوشبختانه پیش بینی می‌شود گوگل این روند را در سال 2019 تغییر دهد. برخی اسناد پتنت‌هایی که ژانویه امسال به ثبت رسیده‌اند، نشان می‌دهند گوگل توسعه پنل نمایش تمام صفحه را در دست دارد. شایعه دیگری هم چند روز پیش منتشر شد و به احتمال تعبیه ناچ سوراخ مانند مانند آنچه در گلکسی اس 10 شاهدش بودیم، برای دوربین سلفی پیکسل 4 اشاره کرد. هیچکدام از این موارد در بازار موبایل نوین نیستند اما همچنان تغییراتی چشمگیر در روند طراحی ظاهری پیکسل‌های گوگل به شمار می‌روند.

در تازه‌ترین تصاویر شماتیک منتسب به پیکسل 4 هم شاهد تعبیه دوربین سلفی دوگانه در پنل جلو و همچنین پنل پشتی بودیم. این تغییرات به قدری چشمگیر هستند که فعلا باید نامطمئن به آن‌ها نگاه کنیم.

image

 

حسگر اثرانگشت فیزیکی در نسل‌های قبلی پیکسل در پنل پشتی تعبیه شده بود اما در تصاویر فاش شده و منتسب به این گوشی اثری از آن دیده نمی‌شود. بدین ترتیب تغییر دیگری هم در این بخش رخ خواهد داد. این تغییر ممکن است تعبیه حسگر فیزیکی در کناره بدنه یا استفاده از حسگر زیر پنل نمایش باشد. حتی ممکن است گوگل تصمیم به حذف این آیتم تأیید هویت گرفته باشد و بخواهد سیستم تشخیص چهره سه بعدی و پیشرفته مانند سیستم درون آیفون 10 را جایگزین آن کند.

image

 

پتنت گوگل از گوشی هوشمند تمام صفحه

 

 

 

حذف دکمه‌های فیزیکی؟

براساس یکی از شایعه‌های اخیر، همه دکمه‌های فیزیکی در پیکسل 4 حذف می‌شوند تا این دستگاه با فریم یکدست آلومینیومی توسعه یابد. با حذف دکمه‌های فیزیکی، پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در پیکسل 4 لمسی می‌شوند.

image

 

علت مشخصی برای اعمال این تغییرات بیان نشده است اما احتمالا به قابلیت فعلی در پیکسل‌ها مربوط می‌شود. انتظار می‌رود پیکسل 4 هم مانند نسل‌های قبلی از Active Edge بهره ببرد. البته در فرم مدرن نسل چهارم ظاهرا شاهد فراگیر شدن این قابلیت در سرتاسر فریم خواهیم بود.

دوربین: احتمال تعبیه لنزهای بیشتر

پیکسل‌های گوگل از بهترین دوربین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند. بدین ترتیب پیکسل 4 و 4 ایکس ال هم مستثنی نیستند. پیکسل‌های سال گذشته برای اولین بار با دوربین سلفی دوگانه معرفی شدند و ممکن است امسال هم شاهد تعبیه دوربین دوگانه در پنل جلو و پشتی پیکسل‌های نسل چهارم باشیم.

image

 

بسیاری از سازندگان اخیرا گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود را با دوربین اصلی مجهز به دو لنز معرفی کردند، اما گوگل تصمیم گرفت همچنان پیکسل‌های نسل سوم را با دوربین اصلی تکی روانه بازار سازد و بسیاری از رقیبانش را هم در این زمینه شکست دهد. دوربین اصلی تکی در پیکسل 3 از نرم افزار و سخت افزار فوق العاده بهره می‌برد و همین باعث شده است پردازش تصویری آن سطح بالا و باکیفیت باشد.

از طرفی شایعه‌های اخیر به احتمال تعبیه دوربین اصلی دوگانه در پیکسل 4 اشاره دارند. همچنین شکل ماژول کشیده در تصاویر فاش شده اخیر هم این موضوع را تأیید می‌کند. اگر گوگل تاکنون توانسته است با دوربین تکی در فهرست بهترین‌ها باشد، تصور کنید که با دوربین دوگانه می‌تواند چقدر بهتر عمل کند.

مشخصات و قابلیت‌های تازه در پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

انتظار می‌رود پرچمداران امسال گوگل مانند اغلب پرچمداران رقیب از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 قدرت بگیرند. اطلاعات درباره رم و حافظه داخلی این گوشی‌ها بسیار کم است؛ اما باتوجه به تغییرات احتمالی که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم، احتمالا شاهد به روزرسانی‌هایی در این بخش هم خواهیم بود.

image

 

پیکسل‌های نسل سوم 4 گیگابایت رم دارند و حافظه داخلی سطح پایین‌ترین نسخه‌شان 64 گیگابایت است. گوگل برای سرعت بخشیدن به رقابت با سایر سازندگان باید پیکسل‌های نسل چهارم را با حداقل 6 گیگابایت رم روانه بازار کند. 64 گیگابایت حافظه داخلی استاندارد هم تنها در صورت پشتیبانی از کارت حافظه microSD برای این گوشی‌ها قابل قبول خواهد بود. از طرفی پیکسل‌ها از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند و به همین خاطر 128 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه استاندارد پیکسل 4 احتمالا پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

پیکسل‌های نسل سوم و نسل‌های پیش از آن دارای درگاه‌های سیم کارت از نوع eSIM و SIM هستند؛ اما این درگاه‌های دوگانه از نوع Single Standby تنها می‌توانند یک سیم کارت را در لحظه فعال کنند. پیکسل‌های نسل چهارم قرار است Dual SIM Sual Standby باشند و از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی کنند.

دستیار هوشمند گوگل

پیش نمایش جالب توجهی از دستیار هوشمند آینده گوگل در نطق اصلی کنفرانس I/O گوگل به نمایش درآمد. این دستیار هوشمند با سرعت عملکرد و پاسخدهی خود توانست حضار را شگفت زده کند. همچنان انتظار می‌رود دستوراتی که برای اجرا به ارتباط اینترنتی نیاز ندارند، احتمالا بهره بیشتری از این به روزرسانی می‌برند. نسل تازه دستیار هوشمند گوگل احتمالا برای مدتی تنها به پیکسل‌های نسل چهارم محدود می‌شود، اما همچنین علت خاصی وجود ندارد که سایر نسل‌های قبلی این گوشی‌ها در آینده نتوانند به آن مجهز شوند.

تاریخ معرفی، عرضه و انتظارات از پیکسل 4 و 4 ایکس ال

  • معرفی: اوایل اکتبر 2019
  • تاریخ احتمالی عرضه: اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر 2019
  • قیمت پیکسل 4: 799 تا 850 دلار
  • قیمت پیکسل 4 ایکس ال: 899 تا 950 دلار

گوگل در خلال سال‌های اخیر قیمت عرضه پیکسل‌های خود را به تدریج افزایش داد. نسخه استاندارد پیکسل و پیکسل ایکس ال به ترتیب به قیمت میانگین 650 و 769 دلار به فروش رسیدند. جانشینان نسل سوم این گوشی‌ها هم به ترتیب 799 و 899 ئلار قیمت گذاری شدند. این ارقام نشان می‌دهد که قیمت فروش پیشنهادی گوگل هر سال حدوداً 50 دلار افزایش پیدا می‌کند.

منطقی به نظر می‌رسد که گوگل قیمت پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را هم امسال 50 دلار افزایش دهد. البته این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که این غول تکنولوژی باید در روند قیمت گذاری محصولات خود سایر رقیبانش را هم در نظر داشته باشد. اپل و سامسونگ هر دو گوشی‌های سطح بالای چشمگیری را معرفی کرده‌اند. آیفون 10 آر و گلکسی اس 10 ای با قیمت پایه 750 دلار روانه بازار شده‌اند و همچنان قیمتشان به مرور زمان کاهش می‌یابد. بدین ترتیب اگر پیکسل 4 به قیمت 850 دلار عرضه شود، احتمالا در مقابل رقیبان مذکور نمی‌تواند دوام بیاورد و فروشش با مشکل مواجه خواهد شد. به همین خاطر گوگل احتمالا باید به قیمت‌های سال گذشته خود رجوع کند و پیکسل‌های نسل چهارم را هم در همان محدوده قیمت گذاری کند یا همان‌طور که در ابتدا هم پیش بینی کردیم، یک نسخه ارزان‌تر و سطح پایین‌تر هم معرفی کند.

گفته می‌شود پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال مانند سال‌های گذشته در اوایل ماه اکتبر رسما معرفی می‌شوند. کمپانی گوگل همچنین هرسال گوشی‌های خود را با فاصله کوتاهی از معرفی رسمی روانه بازار می‌کند. بدین ترتیب انتظار می‌رود که در ماه نوامبر شاهد عرضه این پرچمداران تازه به بازار باشیم.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)