خانهاخبار
توشیبا سهام بخش حافظه‌های خود را از اپل و چند شرکت دیگر بازخرید می‌کند

توشیبا سهام بخش حافظه‌های خود را از اپل و چند شرکت دیگر بازخرید می‌کند

توشیبا مدتی پیش سهام بخش حافظه‌های خود را به چند شرکت مختلف از جمله اپل، دل، کینگستون و سیگیت فروخته بود و حالا قصد دارد این سهام را بازخرید کند.
۱۳۹۸/۲/۳۱

توشیا می‌خواهد سهام بخش حافظه خود که قبلا آن را به اپل، دل، کینگستون و سیگیت فروخته بود بازخرید کند. این سهام چندی قبل به این شرکت‌ها فروخته شده بود تا توشیبا بتواند از پس بحران مالی وقت خود که تمام این کمپانی را تهدید می‌کرد بربیاید.

نشریه وال استریت ژورنال روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت از بانک‌های ژاپنی ۱۱.۸ میلیارد وام گرفته تا بتواند شاخه Toshiba Memory را عرضه عمومی کند. انتظار می‌رود که چهار شرکت فوق‌الذکر از این معامله چند صد میلیون دلار سود کسب کنند، با این حال سهم هر شرکت هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

توشیبا بخش حافظه خود را در ماه ژوئن ۲۰۱۸ واگذار کرد تا بتواند به حیاتش ادامه دهد. شاخه حافظه یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای تاریخ فعالیت توشیبا بوده است. اپل همواره یکی از مشتریان اصلی این شرکت بوده و احتمالا در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده تا از وارد شدن به پروسه سخت، پیچیده و پرهزینه پیدا کردن جایگزین برای تامین حافظه‌های موردنیاز خود جلوگیری کند.

قیمت حافظه‌ها در چند ماه گذشته به طور کلی افت پیدا کرده چون میزان تقاضا در بازار موبایل و کامپیوتر کاهش یافته است. با این حال با نزدیک‌تر شدن به فصل پاییز و معرفی محصولات جدیدی مثل آیفون‌های نسل بعد، می‌توانیم انتظار بهبود اوضاع را داشته باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)