خانهاخبار
پرچمداران نوت 10 و نوت 10 پرو با دوربین اصلی عمودی همراه می‌شوند

پرچمداران نوت 10 و نوت 10 پرو با دوربین اصلی عمودی همراه می‌شوند

جزئیات تازه‌ای از پرچمداران گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو منتشر شده است. بر اساس این گزارش تازه، سخت افزار دوربین در این دو مدل مانند گلکسی اس 10 طراحی می‌شود اما شاهد تغییرات چشمگیری در طراحی ظاهری آن‌ها خواهیم بود.
۱۳۹۸/۲/۳۰
image

بسیاری از کاربران و کارشناسان بی‌صبرانه منتظر معرفی پرچمداران گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو از سامسونگ هستند. یکی از افشاگران دنیای مجازی با نام کاربری Ice Universe معتقد است پرچمداران این سری نسخه‌های بهینه‌ شده و کمال یافته از اس 10 و نوت 9 خواهند بود. او حالا برخی جزئیات جالب توجه را هم در این باره منتشر کرده است.

تغییر در موقعیت دوربین سلفی و اصلی

گلکسی نوت 9 فعلی از نسبت تصویر 18.5:9 با حاشیه‌های نه چندان باریک بهره می‌برد؛ اما همان‌طور که اخیرا هم تأیید شد، گلکسی نوت 10 قرار است با نسبت 19:9 و حاشیه‌های بسیار باریک‌تری معرفی شود.

بدین ترتیب انتظار می‌رود بریدگی مخصوص دوربین سلفی در نوت 10 و نوت 10 پرو کوچک‌تر در نظر گرفته شود. حالا Ice Universe مدعی شده است که سامسونگ موقعیت و چینش دوربین‌های سلفی را هم دستخوش تغییر خواهد کرد.

جزئیات دقیق از این طرح تازه منتشر نشده است، اما پیش از این هم به احتمال طراحی ظاهری متقارن برای این گوشی اشاره شده بود. با توجه به کلمه «متقارن» انتظار می‌رود بریدگی سوراخ مانند در نوت 10 برخلاف اس 10 که در گوشه پنل قرار داشت حالا در میانه عرض پنل نمایش و به شکل سوراخ دایره شکل کوچک طراحی شود. Ice Universe همچنین چندی پیش در یادداشتی مدعی شد که ناچ سوراخ مانند نوت 10 کوچک‌تر از اس 10 خواهد بود.

در کنار این تغییر در پنل جلو، همچنین شاهد اعمال تغییراتی در چینش دوربین پشتی خواهیم بود. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد طرح چینش افقی را لغو و چینش عمودی را جایگزین آن کند.

image

سامسونگ پیش از این از چینش عمودی در اس 9 خود استفاده کرد تا طراحی این گوشی را از نوت 8 متمایز سازد. این سازنده همچنین طراحی مذکور را در ابتدای سال جاری و به خاطر مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده برای باتری دستگاه، لغو کرد. شایعه شده است گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو به ترتیب باتری‌های 4300 و 4500 میلی آمپر ساعتی دارند و بدین ترتیب تعبیه دوربین عمودی در یمانه عرض پنل پشتی منطقی به نظر نمی‌رسد.

ممکن است گلکسی نوت 10 هم مانند گلکسی فولد و برخی میان رده‌های سطح بالا و تازه سازنده به ماژول دوربین اصلی با چینش عمودی در گوشه بالا سمت چپ مجهز شود. این طراحی کمک می‌کند سری نوت 10 از اس 10 متمایز شوند و محدودیتی هم برای باتری درون آن‌ها به وجود نیاید.

امکان تشابه سخت افزاری در دوربین نوت 10 و اس 10

شایعه‌های بسیاری درباره احتمال به روزرسانی دوربین در نوت 10 منتشر شده اما Ice Universe همچنان معتقد است که سخت افزار دوربین نوت 10 و نوت 10 پرو مشابه اس 10 سامسونگ خواهد بود.

image

اگر این ادعا صحت داشته باشد، نوت 10 و نوت 10 پرو به دوربین پشتی با لنز اصلی 12 مگا پیکسلی، دیافراگم متغیر، OIS و فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز می‌شوند. علاوه بر این لنز انتظار می‌رود لنز 12 مگا پیکسلی دوم با OIS، قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر هم در کنار آن تعبیه شود.

لنز سوم هم از نوع زاویه باز با کیفیت 16 مگا پیکسل این دو را همراهی می‌کند. در آخر حسگر مدرن ToF برای بهبود تصاویر بوکه افکت در ماژول اصلی طراحی می‌شود؛ البته ممکن است تعبیه این لنز تنها به نسخه نوت 10 پرو محدود شود.

هر دو مدل نوت 10 و نوت 10 پرو و نسخه‌های 5G آن‌ها در پنل جلو به لنز سلفی 10 مگا پیکسلی اس 10 مجهز می‌شوند؛ هرچند ممکن است نسخه 5G از گلکسی نوت 10 پرو به لنز دوم 8 مگا پیکسلی از نوع عمق تصویر هم در این ماژول مجهز شود.

نسل تازه حافظه داخلی، مانند وان پلاس 7 پرو

جزئیات دیگری هم علاوه بر مشخصات دوربین توسط Ice Universe منتشر شده است. او به احتمال استفاده از UFS 3.0 اشاره کرده که وان پلاس هم از آن در توسعه وان پلاس 7 پرو خود استفاده کرده است. گلکسی اس 10 امسال با UFS 2.1 معرفی شد که نسل قبلی این استاندارد ذخیره به شمار می‌رود.

بدین ترتیب پرچمدار آینده سامسونگ قادر خواهد بود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های را با سرعت بیشتری به اجرا درآورد. علاوه بر این، مدت زمان بوت شدن و بالا آمدن گوشی کوتاه‌تر می‌شود؛ دستگاه هم تصاویر و ویدیوهای با حجم زیاد را بهتر به اجرا درمی‌آورد و آسان‌تر از گذشته به فایل‌ها دسترسی پیدا می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)