خانهاخبار
گلکسی اس 11 با اسم رمز پیکاسو در دست توسعه است

گلکسی اس 11 با اسم رمز پیکاسو در دست توسعه است

اطلاعات تازه‌ای درباره پرچمدار گلکسی اس 11 سامسونگ فاش شده که ادعا می‌کند کمپانی سازنده از حالا روند توسعه این گوشی را با اسم رمز پیکاسو آغاز کرده است. همچنین گفته می‌شود شاهد تغییرات و به روزرسانی‌های چشمگیری در دوربین اصلی و سلفی این گوشی‌ها خواهیم بود.
۱۳۹۸/۲/۳۰
image

کمتر از سه ماه از عرضه پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ می‌گذرد و تقریباً سه ماه دیگر هم تا تاریخ احتمالی رونمایی از دو پرچمدار تازه گلکسی نوت 10 و 10 پرو باقی مانده است. از طرفی یکی از افشاگران دنیای مجازی اعلام کرده که کمپانی سامسونگ از حالا با جدیت تمام مشغول طراحی و توسعه پرچمداران سری گلکسی اس 11 شده است.

گلکسی اس 11 و ادای احترام به یک نقاش بزرگ اسپانیایی

Ice Universe گفته است سری پرچمداران گلکسی اس 11 سامسونگ که انتظار می‌رود اوایل سال 2020 معرفی شود، در حال حاضر با اسم رمز Picaso (پیکاسو)، نقاش، شاعر و مجسمه‌ساز بزرگ اسپانیایی در دست توسعه قرار دارد. پیش از این گلکسی اس 8، اس 9 و اس 10 با اسامی رمز به ترتیب Dream، Star و Beyond توسعه یافتند و به نظر می‌رسد که اس 11 از این نظر هم نسبت به نسل‌های قبلی جهشی عظیم داشته باشد. از طرف دیگر، گلکسی نوت 10 هم با اسم رمز Da Vinci در دست توسعه قرار دارد و با اس 11 در یک راستا قرار گرفته است.

متاسفانه اسم رمز اس 11 هیچکدام از مشخصات این پرچمدار را فاش نمی‌کند. البته با توجه به روند توسعه مخصوص سامسونگ و همچنین برخی دیگر از اطلاعات رسمی درباره آن حدس‌هایی می‌زنیم.

طراحی احتمالی گلکسی اس 11 سامسونگ و به روزرسانی دوربین

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ به جهان اثبات کرد به دنبال توسعه پنل‌های نمایش بدون حاشیه و ناچ است. این نوع طراحی مدرن بیش از هرچیز بر تعبیه حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش تکیه می‌کند که البته خودش نوعی تکنولوژی در حال توسعه به شمار می‌رود.

 

براساس گفته این غول تکنولوژی، دستگاه‌های «بی نقص» سامسونگ احتمالا تا پیش از 2020 معرفی نخواهند شد. اگر همه پیش بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازنده طبق نظریه خودش پیش برود، ممکن است تکنولوژی موردنظرش تا زمان توسعه نهایی اس 11 و اوایل 2020 تکمیل شود. از طرفی با در نظر گرفتن خطرات احتمالی استفاده از این تکنولوژی تازه، شاید سامسونگ تصمیم بگیرد مدت زمان بیشتری را به آزمون طرح نهایی اختصاص دهد و آن را در دستگاهی پس از اس 11 تعبیه کند.

بدین ترتیب پیش بینی می‌شود پنل نمایش گلکسی اس 11 هم مانند اس 10 با طراحی ناچ سوراخ مانند نهایی شود. البته احتمالا سامسونگ حاشیه‌های نواری و ناچ را در آن کوچکتر طراحی می‌کند تا ظاهر نهایی اس 11 را مدرن‌تر جلوه دهد. علاوه بر این حتی ممکن است شاهد تغییر موقعیت دوربین سلفی هم باشیم.

درباره دوربین اصلی هم هنوز معلوم نیست این غول تکنولوژی چه برنامه‌ای دارد و آیا قرار است لنز دیگری هم به این ماژول اضافه کند یا خیر. اگر چنین شود، اس 11e احتمالا به یک لنز تله فوتو اضافه مجهز می‌شود و حسگر ToF هم به اس 11 و اس 11 پلاس اضافه خواهد شد.

همان‌طور که در اس 7 و اس 9 مشاهده کردیم، سامسونگ عادت دارد به روزرسانی چشمگیر در دوربین اصلی را به زمانی موکول کند که قصد دارد از طراحی ظاهری نسل قبلی باز هم بهره بگیرد. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود سری پرچمداران اس 11 سال آینده با تغییراتی چشمگیر در دوربین اصلی و سلفی همراه شوند.

گلکسی اس 11 از پردازنده قدرتمندتری بهره می‌گیرد

گلکسی اس 10 در دو نسخه با پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون و اگزینوس سامسونگ عرضه شده است. این دو پردازنده به ترتیب با ساختار 8 و 7 نانومتری توسعه یافته‌اند اما گلکسی اس 11 ممکن است با پردازنده 5 نانومتری توسعه پیدا کند.

image

با توجه به ادعای سامسونگ، اولین سری پردازنده‌های 5 نانومتری در نیمه اول سال 2020 عرضه می‌شوند و بدین ترتیب برای اس 11 مناسب خواهند بود. این ساختار تازه ممکن است در مقابل پردازنده‌های 7 نانومتری سرعت عملکردی تا 15% بیشتر داشته باشد. علاوه بر این انتظار می‌رود شاهد 20% افزایش مصرف بهینه انرژی و 45% کاهش در اندازه چیپست باشیم.

اگر سامسونگ نتواند پردازنده 5 نانومتری خود را برای اس 11 آماده کند، این پرچمدار با پردازنده 7 نانومتری روانه بازار خواهد شد. بدین ترتیب دیگر جهش بزرگ سرعت عملکرد در آن به وجود نخواهد آمد؛ هرچند پردازنده‌های 7 نانومتری همچنان عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۲/۳۰
ایوان‌بلس دیگه از امشب_به وقتِ لندن_دست به کار میشه