خانهاخبار
مقایسه پرچمداران OnePlus 7 و OnePlus 6T

مقایسه پرچمداران OnePlus 7 و OnePlus 6T

پرچمدار تازه OnePlus 7 اخیرا معرفی شده است. در این مطلب قصد داریم این گوشی هوشمند سطح بالا را با OnePlus 6T که نسل قبلی آن است، مقایسه کنیم تا کاربران پرچمدار سال گذشته بتوانند درباره خرید محصول 2019 وان پلاس بهتر تصمیم‌گیری کنند.
۱۳۹۸/۲/۳۰

کمپانی چینی وان پلاس چند روز پیش رسما از پرچمداران تازه خود تحت عنوان OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro پرده برداشت. اگر از کاربران پرچمدار نسل قبلی یعنی OnePlus 6T هستید، احتمالا دچار تردید شده‌اید که باید دستگاه خود را به مدل تازه به روزرسانی کنید یا خیر. البته نمی‌توان OnePlus 7 Pro را هم نادیده گرفت؛ زیرا این پرچمدار با مشخصات سطح بالاتر و نمای ظاهری مدرن‌ترین در مقایسه با OnePlus 7 توسعه یافته است؛ اما به نظر می‌رسد که مقایسه OnePlus 6T با OnePlus 7 منطقی‌تر باشد.

image

 

مقایسه در طراحی ظاهری

OnePlus 7 و OnePlus 6T از نظر ظاهری بسیار شبیه به نظر می‌رسند و تفاوت چشمگیری میانشان دیده نمی‌شود. اگر از طراحی ظاهری 6T خوشتان می‌آید، پس OnePlus 7 هم می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. از طرفی اگر پس از تهیه گوشی هوشمندی با ناچ قطره‌ای به امید خرید نسل آینده با طراحی مدرن‌تری بوده‌اید، OnePlus 7 احتمالا ناامیدتان می‌کند. این گوشی درواقع اولین پرچمداری به شمار می‌رود که کمپانی چینی سازنده آن را بدون تغییرات چشمگیر ظاهری در مقایسه با نسل قبلی معرفی کرده است. وان پلاس این بار تغییرات طراحی ظاهری را برای مدل 7 Pro نگه داشته است.

image

 

پنل نمایش هم در OnePlus 7 در مقایسه با نسل قبلی در همان ابعاد و وضوح تصویر به همراه همان حاشیه‌ها توسعه یافته است. حتی اگر تفاوتی در این میان وجود داشته باشد، به قدری کم است که نمی‌توان آن را به درستی تشخیص داد. در پنل پشتی OnePlus 7 بار دیگر از جنس شیشه و دوربین اصلی با چینش عمودی در میانه عرض استفاده شده است. بدین ترتیب تفاوت چشمگیر ظاهری میان OnePlus 7 و OnePlus 6T دیده نمی‌شود. ظاهرا تفاوت میان این دو نسل را باید در مشخصات فنی و داخلیشان جستجو کنیم.

تغییرات و به روزرسانی سخت افزاری

تغییرات معدود اما چشمگیری در این بخش رخ داده است. از طرفی پرش میان 6T به 7 به معنی تغییر یک نسل است؛ اما آنچه در مشخصات فنی مشاهده می‌شود مانند این است که OnePlus 7 می‌توانست تحت عنوان 6TT معرفی شود.

مشخصاتOnePlus 7OnePlus 6T
پردازندهاسنپدراگون 855اسنپدراگون 845
رم6 و 8 گیگابایت6 و 8 گیگابایت
حافظه داخلی128 و 256 گیگابایت128 و 256 گیگابایت
دوربین اصلی48 مگا پیکسل، دیافراگم 1.7، OIS16 مگا پیکسل، دیافراگم 1.7، OIS
تایید هویتحسگر زیر پنل نمایش، تشخیص چهرهحسگر زیر پنل نمایش، تشخیص چهره
باتری3700 میلی آمپر ساعتی3700 میلی آمپر ساعتی

دو تغییر مهم در این میان رخ داده است. امسال OnePlus 7 با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 (به جای 845) توسعه یافته که 30% نسبت به نسل قبلی پرسرعت‌تر عمل می‌کند و همچنین با معماری 7 نانومتری ساخته شده است.

image

 

البته اگر گوشی فعلی شما OnePlus 6T است و می‌خواهید آن را به OnePlus 7 تغییر دهید، احتمالا این تغییر در عملکرد پردازنده داخلی از نظرتان چندان هم چشمگیر نخواهد بود. OnePlus 7 همچنین از لنز اصلی 48 مگا پیکسلی سونی با قابلیت OIS بهره می‌برد. البته ابتدا باید تصاویر نمونه این لنز را به دست آوریم و بررسی کنیم تا بتوان ادعا کرد که دوربین آن بهبود چشمگیری یافته است.

علاوه بر این دو تغییر چشمگیر، باید به تعبیه بلندگوهای استریو هم در OnePlus 7 اشاره کرد. امروزه پرچمداران بسیاری به این ویژگی مجهز شده‌اند و پشتیبانی از تجربه صوتی فوق‌العاده باید به قابلیتی اجباری برای گوشی‌های سطح بالایی تبدیل شود که قصد رقابت با بهترین‌های موجود در بازار را دارند.

حسگر اثرانگشت به کار رفته زیر پنل نمایش OnePlus 7 مانند 6T از نوع اپتیکال در نظر گرفته شده اما وان پلاس وعده داده است که در مقایسه با گذشته از صحت بیشتری بهره می‌برد و با سرعت بیشتری هم عمل می‌کند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)