خانهاخبار
آلمان نخستین بزرگراه الکتریکی خود را برای کامیون‌ها آزمایش می‌کند

آلمان نخستین بزرگراه الکتریکی خود را برای کامیون‌ها آزمایش می‌کند

لطفا از دیدن اتوبان الکتریکی تعجب نکنید. این آغاز کار است.
۱۳۹۸/۲/۲۸

آلمان در صفوف کشورهایی قرار دارد که بر روی بزرگراه‌های الکتریکی سرمایه گذاری می‌کنند تا حمل و نقل سازگار با محیط زیست را تقویت کنند. این کشور آزمون نهایی سیستم بزرگراه الکتریکی را در یک محدوده 3.1 مایلی از بزرگراهی بین فرانکفورت و درمستادت آغاز کرده است. این آزمون با یک کامیون هیبریدی الکتریکی-دیزلی انجام شد که ترافیک روزمره را به طور کامل پوشش می‌داد. این در حالی است که قدرت از کابل‌های سربار کامیون دریافت می‌شود تا از آن استفاده شود، موتور احتراقی رفته رفته خاموش می‌شود. آزمایشات قبلی به منظور ایمنی بیشتر و مطالعات با کیفیت بالاتر در شرایط ایمن و در یک فرودگاه بدون استفاده نظامی انجام گرفته بود . استفاده از بزرگراه این مزیت را به کارشناسان هدیه کرد که شرایط واقعی برای آزمون نهایی در اختیار داشته باشند.

image

نخستین بزرگراه الکتریکی جهان در کشور سوئد و در سال 2016 راه اندازی شد. مفهوم بزرگراه الکترونیکی در اینجا یکسان است. کامیون‌ها از پانتوگراف‌هایی (کیت‌های الکتریکی) بر روی سقف خود برای اتصال به کابل‌های سربار و کشش برق استفاده می‌کنند. هنگامی که خودرو ترمز می‌کند نیز می‌تواند از برق شبکه تغذیه کند. در هنگام شلوغی نیز بازگرداندن انرژی الکتریکی مازاد به شبکه می‌تواند بسیار مفید واقع شده و از فشار بر روی آن بکاهد.

image

این مسئله تا به حال بر روی سیستم تاثیر عمده‌ای نشان نداده است. در حال حاضر فقط پنج کامیون در هر روز از سیستم کشش الکتریکی بزرگراه استفاده می‌کنند که در مقایسه با حدود 10 درصد از ترافیک جاده‌ها که 135000 کامیون سنگین را شامل می‌شود بسیار ناچیز است. هر چند که کاهش راندمان حمل و نقل و هزینه‌های آن، می‌تواند به افزایش بیشتر کامیون‌های هیبریدی و الکتریکی و در نهایت به پشتیبانی این سیستم کمک کند، اما رانندگی طولانیتر و کم شدن سرعت حمل و نقل می‌تواند نارضایتی گسترده‌ای را در پی داشته باشد. پایین آوردن هزینه‌ها و بالا رفتن راندمان نیز می‌تواند شرکت‌های حمل و نقل را به استفاده از نیروی برق تشویق کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ezio

۱۳۹۸/۲/۲۹
توی ایرانم دنبال ممنوعیت دوچرخه سواری زن ها و گرفتن روزه خوارها و هزارتا مسخره بازی دگ هستن.واقع جهان سوم که هیچی جهان هزارمم نیستیم ما.