خانهاخبار
25 سوالی که در قسمت آخر Game of Thrones باید دنبال پاسخ‌شان باشیم

25 سوالی که در قسمت آخر Game of Thrones باید دنبال پاسخ‌شان باشیم

تنها یک قسمت دیگر از سریال Game of Thrones باقی مانده و در این قسمت 80 دقیقه‌ای باید به سوالات بسیاری پاسخ داده شود. در این مطلب به 25 سوال مهمی می‌پردازیم که در قسمت آخر باید منتظر پاسخ‌شان باشیم.
۱۳۹۸/۲/۲۷

قسمت پایانی سریال محبوب و پرطرفدار Game of Thrones دوشنبه این هفته از شبکه HBO پخش می‌شود تا مخاطبان این سریال پس از حدود یک دهه همراهی با این داستان پرهیاهو بالاخره با شخصیت‌های محبوب‌شان خداحافظی کنند. این سریال که در ابتدا با وفاداری زیاد به مجموعه رمان «نغمه یخ و آتش» نوشته جورج آر.آر. مارتین شروع به کار کرد، رفته‌رفته فاصله‌اش با کتاب‌ها بیشتر شد، حالا اما به ایستگاه آخر خود رسیده است.

قسمت ششم از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» توسط سازندگان اصلی سریال یعنی دیوید بنیوف و دی.بی. وایس نوشته و کارگردانی شده است. نام این قسمت هنوز مشخص نیست، اما هواداران مطمئنا سوالات بی‌جواب بسیاری در ذهن خود دارند که آرزو می‌کنند در قسمت ششم بتوانند پاسخی برای آن‌ها بگیرند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هم ببینید بزرگ‌ترین سوالاتی که در خصوص قسمت آخر Game of Thrones وجود دارد چیست.

(اگر جدیدترین قسمت سریال را ندیده‌اید، و نمی‌خواهید داستان برایتان لو بروید، خواندن ادامه مطلب را متوقف کنید، چرا که این مقاله با اشاره به وقایعی نوشته شده که تا پایان قسمت پنجم از فصل هشتم رخ داده است).

آیا واریس توانست پیش از دستگیر شدن نامه‌ای بفرستد؟

image

در قسمت هفته گذشته، با نام The Bells یا «ناقوس‌ها»، واریس را در چند صحنه دیدیم که مشغول نوشتن چند نامه بود. در یکی از این نامه‌ها او به وضوح به هویت اصلی جان اسنو و تشریح وضعیت وراثت او نسبت به تخت آهنین اشاره کرد. آیا این نامه‌ها از دراگون استون خارج شده‌اند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، فکر می‌کنید واریس آن‌ها را برای چه کسانی فرستاده؟

آیا لردهای هفت اقلیم برای بررسی ادعای جان یا حمایت از او به مقر پادشاهی می‌آیند؟

image

ند استارک پیش از مرگ خود نامه‌ای مخفیانه برای استنیس براتیون نوشت تا او را از هویت حقیقی جافری مطلع کند. این اتفاق جرقه حضور استنیس در نبرد پنج پادشاه را زد. اگر واریس درباره هویت جان به لردهای وستروس خبر داده باشد، آیا آن‌ها بیعت خود را با جان اعلام خواهند کرد؟ آیا اصلا کسی حرف واریس را باور می‌کند؟

یارا گریجوی کجاست؟

image

واریس در ابتدای قسمت چهارم به دنریس گفت که یارا جزایر آهن را پس گرفته است. اما چرا او در نبرد مقر پادشاهی شرکت نکرد و به کمک دنریس نیامد؟ آیا در قسمت آخر مجددا او را خواهیم دید؟

از ادمیور تالی چه خبر؟

image

آخرین باری که ادمیور تالی، برادر کتلین تالی، را دیدیم به فصل ششم برمی‌گردد، زمانی که جیمی او را مجبور کرد تا ریورران را به خاندان فری تسلیم کند. او سپس به قلعه توئینز برگشت، و در قسمت اول فصل هفتم دیدیم که آریا با رفتن به این قلعه همه فری‌های حاضر در آن‌جا را به قتل رساند. ولی در آن قسمت هیچ اشاره‌ای به ادمیور نشد.

آیا او هنوز در سیاه‌چاله‌های توئینز است؟ آیا در قسمت آخر دوباره ادمیور را خواهیم دید یا حداقل اشاره‌ای به او خواهد شد؟ به لحاظ فنی او اکنون باید لرد ریورران باشد، بنابراین شخصیت بی‌اهمیتی نخواهد بود.

لرد جوان دره، رابین ارین، کجاست؟

image

رابین ارین، فرزند لایسا تالی، هیچ وقت سلامت عقلی یا جسمی مناسبی برای رهبری نیروهای دره را نداشت، احتمالا به همین خاطر لرد و مربی وفادار او، یان رویس، در وینترفل حضور داشت تا نماینده او باشد. ولی مدتی است که خبری از لرد ارین یا نقشه‌ها و برنامه‌های او شنیده نمی‌شود. آیا او را مجددا در قسمت آخر می‌بینیم؟

داریو ناهاریس برمی‌گردد؟

image

داریو ناهاریس را به خاطر دارید؟ او یکی از فرماندهان گروه پسران دوم بود که همتایانش را کشت و به دنریس سوگند وفاداری خورد تا برای او بجنگد. داریو در هنگام عزیمت دنریس به وستروس در اسوس باقی ماند تا به نیابت از او بر میرین فرمانروایی کند. این شخصیت خداحافظی تلخی با دنریس داشت و از انتهای فصل ششم تابه‌حال خبری از او نشنیده‌ایم. حالا که بخش اعظمی از ارتش دنریس از بین رفته و مشاور و همراه وفاداری به جز کرم خاکستری ندارد، آیا بازگشت داریو ناهاریس می‌تواند به ملکه جدید هفت اقلیم کمک کند؟ آیا اصلا کسی انتظار بازگشت او را می‌کشد؟

پرنس دورن کیست؟ چگونه او پرنس این سرزمین آفتابی شده است؟

image

وقتی الاریا سند، همسر اوبرین مارتل، و دخترهای حرامزاده او، دوران و تریستان مارتل را به قتل رساندند، آن‌ها در اصل به خط حیات خاندان مارتل پایان دادند. در ادامه سرسی و یورون موفق به دستگیری الاریا و مارهای شنزار (لقب فرزندان اوبرین و الاریا) شدند تا وضعیت دورن بیش از پیش نامشخص باقی بماند.

حالا سوال این است که پرنس جدید دورن کیست؟ آیا او یکی از افراد ناشناخته خاندان مارتل است؟ چرا این شخصیت را در نبرد مقر پادشاهی ندیدیم؟

آیا دنریس می‌فهمد که تیریون در فرار به جیمی کمک کرده است؟

image

در قسمت قبلی جیمی به تیریون گفت که این کار می‌تواند به اعدام برادرش کوچکش منجر شود، ولی تیریون امید داشت که اگر نقشه‌اش با موفقیت انجام بگیرد و آن‌ها بتوانند مقر پادشاهی را بدون خونریزی تصاحب کنند، شاید دنریس از خطایش بگذرد. اما نقشه به هیچ عنوان مطابق میل تیریون پیش نرفت و دنریس اکنون در وضعیت عجیبی قرار گرفته است. اگر او متوجه شود که تیریون جیمی را آزاد کرده، چه تصمیمی در مورد تنها مشاور زنده‌اش خواهد گرفت؟ آیا همان طور که دنریس گفته بود، اشتباه بعدی تیریون به آخرین اشتباه او تبدیل می‌شود؟

آیا داووس هم به خاطر همدستی با تیریون در فراری دادن جیمی به دردسر می‌افتد؟

image

اگر دنریس از اقدام تیریون برای فراری دادن جیمی آگاه شود، داووس سی‌ورت نیز در موقعیت مطلوبی قرار نخواهد گرفت. او وفادارترین و معتمدترین مشاور جان اسنو است و به خطر افتادن جانش توسط دنریس می‌تواند رابطه میان جان و دنریس را پیچیده‌تر از قبل کند.

آریا دست به چه اقدامی می‌زند؟

image

در انتهای قسمت قبلی دیدیم که آریا سوار بر اسبی سفید در میان شهری سوخته و پوشیده از خاکستر از مقر پادشاهی خارج شد. اسب سفید و سوارش می‌تواند نمادی برای امید و قهرمانی یا آن طور که در کتاب مکاشفه انجیل آمده نماد مرگ در آخرالزمان باشد. با همه این‌ها، باید ببینیم که اقدام بعدی آریا چه خواهد بود. او نتیجه فاجعه‌بار تصمیم دنریس مبنی بر سوزاندن شهر را به چشم خود دید و حتی به سختی توانست از آن مهلکه جان سالم به در ببرد.

آیا جان می‌دانست که آریا به مقر پادشاهی آمده است؟ آیا آریا به سراغ برادر ناتنی‌اش خواهد رفت تا با او درباره مصیبتی که بر سر شهر و مردم آن آمده صحبت کند یا خودش به تنهایی درباره رفتار دنریس تصمیم‌گیری خواهد کرد؟

اکنون نقش برن چیست؟

image

او به تیریون گفته بود که علاقه‌ای به فرمانروایی در وینترفل ندارد. برن بارها اعلام کرده که دیگر برن نیست و حالا ظاهرا بیشتر در گذشته زندگی می‌کند. اما تاکنون نمود عینی توانایی‌های او را در داستان ندیده‌ایم. شاید نقش او در برنامه‌ریزی برای کشتن پادشاه شب انکارناپذیر باشد، ولی آیا هنوز باید منتظر اقدامات بیشتری از سوی او باشیم؟ داستان برن چگونه تمام می‌شود؟

آیا تیریون درباره هویت جان با او صحبت می‌کند؟

image

تیریون و جان تقریبا تنها دو کاراکتر زنده‌ای هستند که بدون پیوند خانوادگی بیشترین تاریخچه تعامل و گفتگو را با هم دارند. ولی حالا در شرایط پیچیده فعلی آیا تیریون به سراغ جان خواهد رفت تا او را به سمت سرنوشت همیشگی‌اش سوق دهد؟

آیا جان به خاطر این که دنریس عمه‌اش است از رابطه با وی خودداری کرده یا تصمیمات دنی در این اتفاق تاثیرگذار بوده است؟

image

از انتهای قسمت دوم، یعنی زمانی که جان هویت واقعی خودش را به دنریس گفت، تاکنون دو بار شاهد تلاش دنریس برای نزدیک شدن به جان بودیم و هر دو بار در نهایت جان از این رابطه خود را عقب کشید. اما آن‌ها هنوز گفتگویی درباره رابطه خونی خود با یکدیگر نداشته‌اند. تا این جای کار تنها هم‌وغم دنریس تخت آهنین بوده، ولی اکنون که او فرمانروایی بر هفت اقلیم را در مشت خود می‌بیند، می‌تواند درباره سایر مسائل با جان صحبت کند.

سوال این‌جاست که آیا جان به خاطر این که دنریس عمه‌اش است از ادامه رابطه با او امتناع کرده یا از رفتارهای عجیب دنی نگران بوده است؟ ما قبلا دیده بودیم که جان از واکنش دنریس به حقیقت هویتش متعجب شده بود، چون دنریس فقط به ادعای برتر او نسبت به تاج و تخت فکر می‌کرد. علاوه بر این، در هنگام اعدام واریس دیدیم که جان با آشوب و نگرانی به دنریس نگاه می‌کند.

حالا که دنریس هزاران هزار نفر از مردمان بی‌گناه مقر پادشاهی را سوزانده است، جان چه احساسی به وی خواهد داشت؟

اقدام بعدی دنریس چیست؟

image

دنریس بالاخره توانست کنترل مقر پادشاهی را به دست آورد، اما اقدام بعدی او چه خواهد بود؟ احتمالا حالا باید لردهای وستروس را فرا بخواند تا به او قسم وفاداری بخورند. او در فصل هفتم به تیریون گفته بود که به مسئله وارث تاج و تخت پس از تصاحب تخت آهنین رسیدگی خواهد کرد. این یعنی اکنون باید منتظر گفتگویی دیگر در خصوص این مسئله باشیم؟

آیا تخت آهنین سالم مانده و کسی قرار است روی آن بنشیند؟

image

بسیاری از طرفداران معتقدند که تخت آهنین در انتهای داستان دیگر به عنوان مرکز اصلی قدرت باقی نخواهد ماند. اگر دنریس واقعا می‌خواهد «چرخ قدرت» را بکشند، از بین بردن تخت آهنین می‌تواند اقدام مناسبی برای پایبندی به هدفش باشد. ولی سوال دیگری که اکنون ذهن مخاطبان سریال را به خودش معطوف کرده این است که آیا اصلا تخت آهنینی باقی مانده که کسی بخواهد برای نشستن یا ننشستن روی آن تصمیم‌گیری کند؟

سومین اتفاقی بزرگ و غافل‌گیرکننده‌ای که مارتین به سازندگان سریال گفته چیست؟

image

سازندگان سریال در سال ۲۰۱۶ در گفتگو با مجله اینترتینمت ویکلی اعلام کردند که جورج آر.آر. مارتین سه اتفاق مهم و برنامه‌ریزی‌شده کتاب‌ها را به آن‌ها گفته که هر سه باعث شده هوش از سر آن‌ها بپرد.

اولین اتفاق زنده زنده سوزاندن شیرین براتیون به دست بانوی سرخ و با تصمیم پدر و مادرش بود. دومین اتفاق به ماجرایی اختصاص داشت که ما را از داستان واقعی هودور مطلع کرد. اما سومین اتفاق چیست؟

بنیوف در آن مصاحبه گفته بود که اتفاق سوم به آخرین لحظات داستان مربوط می‌شود، بنابراین شاید دیوانه شدن دنریس و سوزاندن قلمرو پادشاهی جزو این اتفاق به حساب نیاید و برای دیدن آخرین شگفتی داستان باید منتظر قسمت آخر بمانیم.

بران کجاست؟

image

او به تیریون و جیمی گفت که از جنگ دوری خواهد کرد تا پس از پایان آن به سراغ لنیسترها بیاید و هایگاردن را به عنوان پاداشش دریافت کند. جیمی لنیستر در قسمت قبلی در آغوش سرسی جان داد، اما تیریون هنوز زنده است تا حداقل یک نفر طرف حساب بران باشد. آیا در قسمت ششم شاهد بازگشت او به مقر پادشاهی خواهیم بود؟ آیا هایگاردن به همین راحتی به بران داده می‌شود؟

آیا شانسی برای دیدن دوباره نایمریا وجود دارد؟

image

یکی از شخصیت‌هایی که آرزو داشتیم در نبردهای فصل هشتم بتوانیم بازگشت مجدد او را ببینیم نایمریا، دایرولف آریا، بود. آخرین بار در فصل قبلی او را دیدیم که به همراه گله‌ای از گرگ‌ها در ریورلندز حضور داشت و با آریا دیدار کرد. حالا با توجه به این که نبردها پایان یافته است، بعید به نظر می‌رسد که دوباره بتوانیم این دایرولف دوست داشتنی را ببینیم، خصوصا با توجه به اتفاقی که به بهانه هزینه‌های اضافی برای گوست افتاد؛ اما با این حال هیچ‌کس با قطعیت نمی‌تواند چیزی بگوید.

آیا دنریس باردار می‌شود یا همه نشانه‌ها گمراه‌کننده بود؟

image

دنریس در فصل هفتم سریال به جان گفت که نمی‌تواند فرزندی به دنیا بیاورد. خیلی‌ها به دنبال این صحنه با خودشان فکر کردند که سازنده‌ها با این کلک می‌خواهند دنریس را در آینده باردار کنند. اما حالا با توجه به سرد شدن رابطه دنریس و جان بعید به نظر می‌رسد که شانسی برای حاملگی او وجود داشته باشد. علاوه بر این، تنها ۸۰ دقیقه زمان باقی مانده و اتفاقات زیادی باید بیفتد، بنابراین بهتر است امیدی به این یکی نداشته باشیم.

چه اتفاقی برای نگهبانی شب می‌افتد؟

image

جان پس از مردن و زنده شدنش از نگهبانی شب خارج شد و مسئولیت فرماندهی آن‌جا را به اد تالت داد. سپس دیوار فرو ریخت، برادران نگهبانی شب از آن‌جا فرار کردند و به جنوب آمدند، اد در نبرد «شب طولانی» کشته شد و در نهایت پادشاه شب هم از بین رفت.

حالا چه می‌شود؟ دیوار به عنوان استحکاماتی برای مقابله در برابر خطر وایت واکرها به وجود آمده بود. اما اگر تمام این موجودات از بین رفته باشند، آیا این یعنی کار تشکیلات نگهبانی شب نیز برای همیشه به پایان رسیده است؟

آیا سم را دوباره خواهیم دید؟

image

سم و جان خداحافظی خوبی با یکدیگر داشتند اما هنوز معلوم نیست که کار سریال با این شخصیت به پایان رسیده یا نه. بعضی‌ها حدس می‌زنند که در پایان داستان، مانند پایان ارباب حلقه‌ها، سم را خواهیم دید که مشغول نوشتن کتابی از وقایع پیش‌آمده در وستروس است، کتابی که نام آن «نغمه یخ و آتش» خواهد بود. اما هنوز هیچ چیزی معلوم نیست و باید منتظر باشیم تا ببینیم در قسمت آینده چه اتفاقی می‌افتد.

آیا دروگون زنده خواهد ماند یا جادو مجددا از این سرزمین رخت بر می‌بندد؟

image

دروگون آخرین اژدهای زنده دنیاست و اگر بلایی سر او بیاید، احتمالا دوباره وارد دوره‌ای خواهیم شد که جادو عملا از جهان وستروس محو می‌شود. البته برن همچنان قدرت‌های خودش را حفظ می‌کند (البته اگر زنده بماند)، ولی فرزندان جنگل و وایت واکرها از بین رفته‌اند، ملیساندر و توروس از میر هم مرده‌اند تا دیگر نتوانیم جادوی خدای روشنایی، رلور، را ببینیم.

آیا تیریون لرد کسترلی راک می‌شود؟

image

تایوین لنیستر قبلا تیریون را از حق مادرزادی‌اش نسبت به فرمانروایی بر کسترلی راک محروم کرده بود، اما حالا او تنها بازمانده لنیسترهاست و، به طور پیش‌فرض، قلعه خانوادگی آن‌ها به او می‌رسد. البته پر واضح است که او در حال حاضر به فرمانروایی در آن سرزمین فکر نمی‌کند، اما بالاخره یک نفر باید مسئولیت حکمرانی بر کسترلی راک را برعهده بگیرد دیگر، نه؟

چه کسانی بر قلعه‌های هفت پادشاهی حکمرانی خواهند کرد؟

image

بیایید امیدوار باشیم که در قسمت آخر پاسخی برای این سوال پیدا کنیم، اما اگر در حال حاضر بخواهیم فهرستی از مناطق اصلی وستروس به همراه قلعه‌های مهم آن و حاکمان فعلی‌شان بنویسیم، این فهرست از قرار زیر خواهد بود. (نکته: برخلاف عبارت «هفت پادشاهی» در وستروس ۹ قلعه بزرگ و مهم وجود دارد.)

  • کراون‌لندز (مقر پادشاهی) – دنریس؟
  • دورن (سان‌اسپیر) – پرنس جدید دورن
  • جزایر آهن (پایک) – یارا گریجوی
  • شمال (وینترفل) – فرزندان استارک یا به شکل دقیق‌تر سانسا استارک
  • ریچ (هایگاردن) – نامشخص
  • ریورلندز – نامشخص (شاید ادمیور تالی)
  • دره ارین (ایری) – رابین ارین
  • وسترلندز (کسترلی راک) – نامشخص

نام قسمت آخر چه خواهد بود؟

image

شبکه HBO در فصل‌های قبلی نام مربوط به هر قسمت را از قبل اعلام می‌کرد. اما امسال این نام تا پس از پخش قسمت‌ها مخفی نگه داشته می‌شود تا شاید کسی نتواند حدسی درباره آن بزند.

بنیوف و وایس عادت دارند که از عبارت‌های کتاب‌های مارتین برای عناوین قسمت‌های سریال استفاده کنند. با این حساب، یکی از محبوب‌ترین و موردانتظارترین عناوینی که می‌تواند برای قسمت آخر «بازی تاج و تخت» انتخاب شود، «رویای بهار» یا A Dream of Spring خواهد بود که در واقع اسم آخرین کتاب از مجموعه رمان‌های «نغمه یخ و آتش» است.

اما حدس دیگری که می‌توانیم برای عنوان این قسمت داشته باشیم، «زمانی برای گرگ‌ها» یا A Time for Wolves است که مارتین در ابتدا می‌خواست آن را برای عنوان کتاب آخرش انتخاب کند، ولی این تصمیم بعدا تغییر کرد و از شکل تغییریافته این عنوان به صورت The Hour of the Wolf در فصلی از کتاب «آتش و خون» یا Fire and Blook استفاده شد، کتابی که به تاریخچه خاندان تارگرین‌ها می‌پردازد.

با زنده ماندن سانسا، برن، آریا و جان، خاندان استارک در حال حاضر در مقایسه با سایر خاندان‌های بزرگ در قدرتمندترین وضعیت خود به سر می‌برد. اکنون دنریس تقریبا با همه اهالی وستروس مشکل دارد، و جان هم در مقابل پذیرش هویت تارگرینی خود مقاومت می‌کند. در نتیجه جالب می‌شود اگر پایان کار Game of Thrones با قسمتی رقم بخورد که عنوان آن «زمانی برای گرگ‌ها» باشد، گرگ‌هایی که با سختی‌های بسیار از ابتدای سریال تاکنون دوام آورده‌اند و این‌جا، در آخر کار، بالاخره در وضعیت نسبت خوبی قرار گرفته‌اند.

قسمت ششم و پایانی سریال Game of Thrones دوشنبه این هفته ساعت ۵:۳۰ صبح از شبکه HBO پخش خواهد شد تا به کار سریالی پایان دهد که بارها استانداردهای تلویزیون را جابجا کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسین

۱۳۹۸/۲/۲۸
اسم قسمت اخر قشنگ خواهد بود اگر باشه ملکه خاکستر ها یا the queen's of Ashes

مسلم

۱۳۹۸/۲/۲۸
فیلمنامه قبلاً لو رفته

amir

۱۳۹۸/۲/۲۸
سلام
خیلی سوال وجود داره این سوال ها به نظر من بعضی هاش ارزشی نداره ولی بعضی هاش ارزشمنده
مثلا نقش برندون بعد این همه سختی چی بوده مطمعنا بی تاثیر نبوده ولی هیچیش معلوم نیست؟
یه چیز دیگه این که آریا استارک چه جوری رسید به نایت کینگ با اون همه مرده که دور برندون بودن اینو خیلی دوست دارم بفهمم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی خیلی بد داره تموم میشه.این همه اتفاق رو دارن توی 6 قسمت خلاصه میکنن ؟؟؟؟
یه جوری سرو تهش رو هم اوردن
تو قسمت 6 هم همه چی اگه بخواد معلوم بشه هول هولکی میشه جوری که اعصاب همه خراب میشه
هرکی با من موافقه لایک کنه.