خانهاخبار
شایعه‌ها از تغییری چشمگیر در پیکسل 4 گوگل خبر می‌دهند

شایعه‌ها از تغییری چشمگیر در پیکسل 4 گوگل خبر می‌دهند

شایعه شده است کمپانی گوگل قصد دارد دکمه‌های فیزیکی را از بدنه پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال حذف کند. بدین ترتیب قابلیت Active Edge در همه بخش‌های فریم فعال می‌شود و دکمه‌های لمسی جایگزین دکمه‌های فیزیکی خواهند شد.
۱۳۹۸/۲/۲۸

تقریباً 4 ماه دیگر تا تاریخ معرفی پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل باقی مانده اما یکی از کاربران یوتیوب به نام جان پراسر از کانال Front Page Tech اطلاعاتی را درباره این گوشی‌های سطح بالا منتشر کرده است که نشان می‌دهد کمپانی سازنده آن‌ها را با تغییراتی چشمگیر همراه خواهد کرد.

احتمال حذف همه دکمه‌های فیزیکی از بدنه گوگل پیکسل 4

جان پراسر به نقل منبع ناشناس خود می‌گوید گوگل قصد دارد در راستای توسعه فریم آلومینیومی یکپارچه، همه دکمه‌های فیزیکی را از بدنه پیکسل 4 حذف کند. گزارش شده است پیکسل 4 و 4 ایکس ال به جای دکمه‌های فیزیکی و کلیک شونده پاور و تنظیم صدا به جایگزین‌های لمسی مجهز می‌شوند.

image

 

علت اصلی اعمال این تغییر توضیح داده نشده است اما حدس می‌زنیم که به یکی از قابلیت‌های موجود مرتبط باشد. پیکسل 4 و 4 ایکس ال هم قرار است با فریم حساس به فشار Active Edge معرفی شوند. این قابلیت در نسل‌های قبلی تنها در برخی بخش‌های فریم فعال بود که دکمه‌های فیزیکی در این بخش‌ها حضور نداشتند. با  تغییر در طراحی دکمه‌ها و جایگزین کردن حسگرهای لمسی، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد Active Edge را در سرتاسر فریم گوشی‌های پیکسل 4 خود طراحی کند.

البته چنین تغییر چشمگیری ممکن است انتقادهای بسیاری را در پی داشته باشد. از طرفی این شایعه ممکن است صحت نداشته باشد و فعلا نمی‌توانیم آن را جدی بگیریم.

image

 

جان پراسر، سال گذشته و حدوداً یک ماه پیش از معرفی رسمی پیکسل 3 و 3 ایکس ال مشخصات فنی این دو گوشی را منتشر کرد و تقریبا همه این جزئیات صحت داشتند. این کاربر همچنین پیش از هر افشاگر دیگری به وجود دو میان رده پیکسل 3a و 3a ایکس ال اشاره کرد.

احتمال تعبیه بلندگوهای استریو و پنل نمایش با ناچ سوراخ مانند

جان پراسر علاوه بر مورد قبل همچنین به برخی شایعه‌های قبلی و احتمال تأیید آن‌ها اشاره کرده است. او تأیید کرده است که پنل نمایش پیکسل‌های نسل چهارم با ناچ سوراخ مانند در گوشه بالا توسعه پیدا می‌کند و خبری از ناچ رایج چسبیده به حاشیه نخواهد بود.

بدین ترتیب حاشیه‌های نواری در پیکسل 4 بسیار باریک و متقارن خواهد بود. همچنین گزارش شده است که گوگل نسل چهارم پرچمدارانش را مانند پیکسل 2 و پیکسل 3 به بلندگوهای استریو مجهز خواهد کرد.

image

 

پیکسل‌های فعلی در پنل پشتی به حسگر اثرانگشت فیزیکی مجهز شده‌اند اما گفته می‌شود که این حسگر در نسل چهارم جای خود را به حسگرهای مدرن زیر صفحه نمایش خواهد داد. البته هنوز نمی‌دانیم گوگل از حسگرهای اولتراسونیک بهره خواهد گرفت یا به حسگرهای اپتیکال روی خواهد آورد.

علاوه بر این‌ها، گزارش شده است که دوربین اصلی هم دوگانه در نظر گرفته می‌شود؛ هرچند هنوز معلوم نیست گوگل تصمیم دارد لنز دوم را از نوع تله فوتو یا زاویه باز انتخاب کند. پیش از این هم شایعه شده بود ماژول دوربین دوگانه به شکل افقی چینش می‌شود.

مشخصات، قابلیت‌ها و تاریخ عرضه پیکسل 4

انتظار می‌رود سری پرچمدار پیکسل 4 هم مانند گلکسی اس 10 سامسونگ، G8 ThinQ ال جی و وان پلاس 7 پرو به پردازنده داخلی کوالکام اسنپدراگون 855 مجهز شوند. این گوشی‌ها همچنین احتمالاً از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم بهره می‌برند.

همچنین انتظار می‌رود هر دو مدل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به طور پیش فرض به تازه‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 کیو مجهز شوند.

image

 

سایر مشخصات شامل مجوز IP68، باتری بزرگ‌تر با توان شارژ سریع بیشتر و پشتیبانی از 4G LTE خواهد شد. گفته می‌شود گوگل هم مانند بسیاری سازندگان اولین گوشی خود را با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G در دست توسعه دارد اما پیکسل‌های نسل چهارم فاقد این قابلیت خواهند بود.

پیش بینی می‌شود پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال در دومین هفته از ماه اکتبر رسما رونمایی شوند. پیش فروش هم احتمالا از همان لحظه معرفی آغاز می‌شود اما عرضه رسمی از یک هفته پس از معرفی شروع خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)