خانهاخبار
استفاده از فناوری تشخیص چهره در ادارات دولتی سن فرانسیسکو ممنوع می‌شود

استفاده از فناوری تشخیص چهره در ادارات دولتی سن فرانسیسکو ممنوع می‌شود

سن فرانسیسکو اولین شهر ایالات متحده خواهد بود که استفاده از فناوری تشخیص چهره در ادارات دولتی آن متوقف خواهد شد. این تصمیم توسط شورای شهر سن فرانسیسکو اتخاذ شده و ظرف یک ماه آینده اجرایی می‌شود.
۱۳۹۸/۲/۲۶

سن فرانسیسکو به عنوان اولین شهری در آمریکا شناخته می‌شود که نهادهای دولتی در آن اجازه استفاده از فناوری تشخیص چهره را نخواهند داشت. شورای شهر سن فرانسیسکو با اکثریت هشت به یک آرا با ممنوعیت استفاده از این فناوری موافقت کرده و این طرح قرار است ظرف یک ماه آینده در همه مراکز دولتی اجرا شود. این آیین‌نامه همچنین از سازمان‌ها می‌خواهد تا برای استفاده از فناوری‌های نظارتی موافقت هیئت مدیره خود را دریافت کرده و به صورت دوره‌ای وضعیت سیستم‌های نظارتی خود را ارزیابی کنند.

این طرح که تحت عنوان «آیین‌نامه توقف سیستم‌های نظارتی مخفیانه» شناخته می‌شود با رهبری ارون پسکین در شورای شهر سن فرانسیسکو مطرح شد. او در بیانیه‌ای که پیش از به رای گذاشتن این طرح در شورا قرائت کرد گفت این آیین‌نامه به بحث مسئولیت‌پذیری در رابطه با فناوری‌های نظارتی می‌پردازد.

پسکین با تاکید بر ابزارهای متنوعی که هنوز برای حفظ امنیت این شهر اهمیت زیادی دارند گفت طرح آن‌ها سیاستی برای مقابله با فناوری نیست. ولی به باور او، سیستم تشخیص چهره به شکل محنصر به فردی خطرناک و سرکوب‌کننده است.

image

این ممنوعیت در حالی اعمال می‌شود که بحث‌های گسترده‌تری درباره موضوع تشخیص چهره وجود دارد و سوالاتی را در زمینه آزادی‌های مدنی شهروندان به وجود آورده است. مختصصان نگرانی‌های خاصی درباره این ابزارها دارند، چرا که طبق تحقیقات مختلف این فناوری تاکنون خطاهای زیادی داشته است.

مایکروسافت که یکی از شرکت‌های فراهم‌کننده ابزارهای تشخیص چهره است، مقررات گوناگونی برای این فناوری تعیین کرده، اما هنوز بر سر چگونگی قانون‌گذاری دقیق برای این ابزارها مشاجره و اختلاف‌نظر وجود دارد.

تصمیم سن فرانسیسکو بدون شک به عنوان مثالی در بحث پرتنش موجود در نظر گرفته می‌شود و سایر شهرها، ایالات و کشورها با توجه به بازخوردهای دریافتی از این طرح نسبت به تعیین شرایط استفاده از فناوری تشخیص چهره اقدام خواهند کرد. گروه‌های حامی آزادی‌های مدنی مثل اتحادیه آزادی‌های مدنی کالیفرنیای شمالی حمایت خود را از این تصمیم سن فرانسیسکو اعلام کرده اما از آن سو، نیروی پلیس نسبت به آن زبان به انتقاد گشوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

metti

۱۳۹۸/۲/۲۸
دموکراسی واقعی ??