خانهاخبار
نرخ نوسازی 90 هرتز در نمایشگر وان پلاس 7 پرو به چه معناست؟

نرخ نوسازی 90 هرتز در نمایشگر وان پلاس 7 پرو به چه معناست؟

وان پلاس 7 پرو دو روز پیش معرفی شد و این شرکت تاکید زیادی روی قدرت نمایشگر این دستگاه داشت. حالا مدام گفته می‌شود که نرخ نوسازی پنل نمایشی وان پلاس 7 پرو 90 هرتز است، اما این حرف به چه معناست؟
۱۳۹۸/۲/۲۶

شاید هنوز برای طرفداران وان پلاس عجیب به نظر برسد که چند روز پیش دو پرچمدار جدید از طرف این شرکت معرفی شد، اما اگر خبرهای مربوط به شرکت‌های بزرگ را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید با توجه به فناوری‌های مختلفی که در زمینه تلفن‌های هوشمند و شبکه 5G به دست آمده دیگر نمی‌توان به معرفی یک پرچمدار تنها اکتفا کرد.

اپل سال گذشته سه آیفون معرفی کرد. سامسونگ چهار موبایل را از سری گلکسی اس ۱۰ به نمایش گذاشت که یکی از آن‌ها مدل 5G بود. هوآوی با خانواده P30 از سه دستگاه پرده‌برداری کرد، و LG هم دو مدل جدید از پرچمدار خود به بازار فرستاد.

حالا به نظر می‌رسد که وان پلاس هم رویکرد مشابهی را در پیش گرفته، و نه تنها وان پلاس ۷ پرو خود را به مودم 5G مجهز کرده بلکه قابلیت‌های خوبی مثل باتری بزرگ‌تر و نمایشگری شگفت‌انگیز را در این دستگاه قرار داده که می‌تواند از عوامل موفقیت این محصول در بحث فروش باشد. چون در حالی که نرخ نوسازی نمایشگر اکثر تلفن‌های بازار ۶۰ هرتز است، ولی این رقم در صفحه نمایش وان پلاس ۷ پرو ۹۰ هرتز اعلام شده است.

نرخ نوسازی ۹۰ و ۶۰ هرتز چه تفاوتی با هم دارد؟

image

نرخ نوسازی ۹۰ هرتز یعنی نمایشگر در هر ثانیه ۹۰ بار نوسازی می‌شود تا در هنگام بازی، اسکرول کردن یا نمایش انیمیشن‌های انتقالی خروجی صفحه روان‌تر و برای چشم جذاب‌تر باشد.

این پنل نمایشی قدرتمند که به گفته خود وان پلاس Fluid OLED نام دارد توانسته بالاترین امتیاز ممکن یعنی +A را از مرجع DisplayMate دریافت کند تا در کنار قدرتمندترین پرچمداران بازار و حتی بالاتر از آن‌ها قرار بگیرد.

تفاوت نرخ نوسازی ۹۰ و ۶۰ هرتز در این است که چون در نرخ نوسازی ۶۰ هرتز صفحه در هر ثانیه فقط ۶۰ بار نوسازی می‌شود، ممکن است در بعضی جاها لگ یا کندی انیمیشن‌ها را تجربه کنید. اتفاقی که شاید در ظاهر آن قدرها مهم به نظر نرسد، اما در عمل تفاوت زیادی را در تجربه کاربری رقم می‌زند.

علاوه بر این، گفته می‌شود که به زودی احتمالا آپدیتی برای این دستگاه عرضه خواهد شد تا کاربران بتوانند نرخ نوسازی دستگاه خود را به صورت دستی تنظیم کنند. این قابلیت به آن‌ها کمک می‌کند تا با توجه به کاری که انجام می‌دهد نرخ نوسازی متفاوتی را انتخاب و از این طریق در مصرف باتری صرفه‌جویی کنند. ویژگی تعیین دستی نرخ نوسازی در ابتدا تصمیمی پرریسک خواهد بود، اما وان پلاس ۷ پرو از این تصمیمات واهمه ندارد و آمده تا آغازگر تحولات مهمی در این زمینه باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

شهرام

۱۳۹۸/۲/۳۰
خوب دیگه ما تمام مشکلات مون چه اقتصادی،چه کاری،چه تفریحی،چه مستاجری،چه خرج های کمر شکن،چه گرونی و اقتصاد غیر قابل پیش بینی،چه بیمه،چه اینده،چه مسکن و کار و ازدواج،فقط مونده بود که صفحه ی گوشی موبایل نداشته مون،۳۰ فریم نسبت به نسل قبلی افزایش داشته که انصافا خیلی آزار دهنده بود که این هم خدار را شاکریم که حل شد رفت پی کارش

نوید

۱۳۹۸/۲/۲۹
دمش گرم...

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۲/۲۶
این یعنی آمده تا نمایشگرهای داینامیکِ سامسونگ را به چالش بکشه?
رنگ آبیش?? من وان‌پلاسی شدم دیگه، شما هم بشید.
در شرایط‌ خفقان‌آور اقتصادی دست بکشید از این اپل و سامسونگِ پُرمدعای‌ پُرقیمتِ بی‌منطق