خانهاخبار
Realme X همراه با Realme X Lite معرفی شد؛ دوربین پاپ‌آپ و اسنپدراگون 710

Realme X همراه با Realme X Lite معرفی شد؛ دوربین پاپ‌آپ و اسنپدراگون 710

Realme X به عنوان اصلی‌ترین پرچمدار Realme امروز با دوربین سلفی پاپ‌آپ، نمایشگر 6.5 اینچی و اسنپدراگون 710 معرفی شد. البته در کنار این دستگاه شاهد رونمایی از موبایل دیگری به نام Realme X Lite هم بودیم.
۱۳۹۸/۲/۲۵

تلفن هوشمند Realme X به صورت رسمی معرفی و به پیشرفته‌ترین موبایلی تبدیل شد که تاکنون از سوی این برند معرفی شده است. علاوه بر این، امروز شاهد معرفی Realme X Lite هم بودیم که در واقع همان Realme 3 Pro است. اگر بخواهیم این دو دستگاه را با هم مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم Realme X همان Realme 3 Pro است که نمایشگری بزرگ‌تری با پنل آمولد دارد و از دوربین‌های وان پلاس ۷ استفاده می‌کند.

این تلفن هوشمند به طور دقیق نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع آمولد با کیفیت 1080p دارد که ناچی بالای آن دیده نمی‌شود و زیرش حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. Realme در پرچمدار جدید خود دوربین سلفی را به پاپ‌آپی در قسمت بالایی دستگاه منتقل کرده است.

حسگر اثر انگشت این دستگاه نه از نوع التراسونیک بلکه از نوع اپتیکال است. البته در این دستگاه مثل وان پلاس ۷ پرو از یک حسگر بزرگ استفاده شده که در کنار موتور شتاب‌دهنده DSP می‌تواند این گوشی را به سرعت قفل‌گشایی کند.

image

متاسفانه باتری Realme X از Realme 3 Pro کوچک‌تر است و فقط ۳۷۶۵ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد اما همچنان از قابلیت شارژ سریع VOOC پشتیبانی می‌کند. این قابلیت اجازه می‌دهد ظرف ۳۰ دقیقه شارژ موبایل خود را به ۵۵ درصد برسانید.

Realme X از پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ به همراه ۴ یا ۶ یا ۸ گیگ رم استفاده می‌کند. ظرفیت داخلی این دستگاه نیز می‌تواند ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ باشد.

دوربین دوگانه عقب این پرچمدار از یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده و در بخش دوربین سلفی هم سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 دیده می‌شود.

سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی این دستگاه همان سنسور IMX586 سونی است که این روزها بر روی اکثر پرچمداران بازار دیده می‌شود. این سنسور با استفاده از تکنیک ترکیب ۴ پیکسل، تصاویری با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل تولید می‌کند.

دوربین این دستگاه از قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی مثل Camera Boost، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی، Nightscape، سبک‌های جدید پرتره، و برای دوربین سلفی از حالت Beauty Mode پشتیبانی می‌کند.

image

Realme X در دو رنگ سفید بخارگونه و آبیِ پانکی به بازار می‌آید. قیمت مدل ۴ + ۶۴ گیگ این دستگاه ۲۲۰ دلار، مدل ۶ + ۶۴ گیگ ۲۳۰ دلار و مدل ۸ + ۱۲۸ گیگ ۲۶۰ است. علاوه بر این‌ها، دو مدل ویژه با الهام از پیاز و سیر هم ساخته شده که با قیمت ۲۷۵ دلار برای مدل ۸ + ۱۲۸ گیگی به فروش می‌رسد. این دستگاه از تاریخ ۳۰ اردیبهشت عرضه می‌شود.

اما همان طور که گفتیم امروز یک دستگاه دیگر هم توسط این شرکت معرفی شد که Realme X Lite نام داشت. این موبایل نمایشگری ۶.۳ اینچی با کیفیت +FHD دارد و از اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده می‌کند. ظرفیت باتری این گوشی ۴۰۴۵ میلی آمپر است و از فناوری VOOC 3.0 بهره می‌برد. در بخش دوربین هم شاهد یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی در بخش سلفی هستیم. قیمت Realme X Lite برای مدل ۴ + ۶۴ گیگ ۱۷۵ دلار، برای مدل ۶ + ۶۴ گیگ ۱۹۰ دلار و برای مدل ۶ + ۱۲۸ گیگ ۲۲۰ دلار خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ehsan

۱۳۹۹/۷/۱۶
من مدل x lite رو پارسال تیر ماه خریدم
واقعا حرف نداره عالیه

Arash

۱۳۹۸/۲/۲۷
الهام از سیر و پیاز؟؟؟