خانهاخبار
نگذارید خودپسندی مانع موفقیت شما شود

نگذارید خودپسندی مانع موفقیت شما شود

کارآفرینان موفق خصوصیات مشترکی دارند. در این مطلب به 4 توصیه برای موفقیت در کارآفرینی پرداخته‌ایم که کمک می‌کنند خودپسندی و خودمحوری را از خود دور کنید.
۱۳۹۸/۲/۲۴

این پرسش‌ برای بسیاری از افراد تا به حال پیش آمده است. کارآفرینان موفق چه خصوصیاتی دارند؟ آیا به راستی خصوصیات و رفتارهای مشخصی وجود دارد که بتوان آن‌ها را به کارآفرینان موفق نسبت داد؟

اگر برای شما هم این پرسش پیش آمده است که چه خصوصیاتی کارآفرینان موفق را از سایرین متمایز می‌سازد، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید و 4 توصیه اصلی را در این باره دنبال کنید.

خودتان را بدون هیچ بهانه‌ای به چشم‌اندازهایتان متعهد کنید

آنچه کارآفرینان موفق را از سایر رقیبان متمایز می‌سازد این است که کارآفرین‌ها سرسختانه ایده‌های خود را دنبال می‌کنند و در تلاش‌اند به آن‌ها جامه عمل بپوشانند. آن‌ها در اغلب مواقع برنامه دیگری جز این در سر ندارند و خودشان را در زندان برنامه اصلی‌شان محبوس می‌کنند. وقتی در زندان فکر خود محبوس می‌شوید، موفق خواهید شد با ارائه راهکاری مفید از آن خارج شوید. در چنین شرایطی همه امکانات را کاوش می‌کنید و به همه راهکارهای ممکن می‌اندیشید. شما هرگز تسلیم نمی‌شوید و در این مسیر می‌توانید افراد دیگری را هم که همفکر و به اندازه شما مشتاق هستند، پیدا کنید. به کمک این افراد مشتاق قادر خواهید بود ایده خود را به همان شکلی که تصور کرده‌اید، عملی کنید.

image

یادتان باشد که باید تمام و کمال به ایده خودتان متعهد باشید. اگر کارآفرینی را با هدف ناقص و در موقعیت عدم تعهد آغاز کنید، این موضوع در رفتار، ارائه‌ها و همچنین برنامه کسب‌وکار ناتمام شما دیده می‌شود و دیگران هم می‌توانند این عدم تعهد را در شما ببینند. کوشش و توجه عمیق به جزئیات همان عواملی است که میان برتری و متوسط بودن تمایز ایجاد می‌کند.

نگذارید کار حرفه‌ای، ارزش شخصی شما را تعریف کند

توجه و سرمایه‌گذاری در ایده، صنعت و مخاطبان شما و همچنین کسب جزئیات دقیق از همه آن‌ها کلید اصلی در کسب موفقیت است؛ اما همچنین باید به خاطر بسپارید که نتیجه نهایی هرچه باشد نباید شخصیت شما را تعریف و تعیین کند.

کارآفرینان موفق از شکست نمی‌ترسند. آن‌ها ممکن است در اولین آزمایش‌هایشان با شکست مواجه شوند؛ اما تسلیم نمی‌شوند و مقاومت می‌کنند. آن‌ها از شکست‌هایشان درس می‌گیرند و دوباره آغاز می‌کنند.

فرقی نمی‌کند شما که هستید. همه ما انسانیم و ممکن است گاهی مرتکب خطا شویم. وقتی به خوبی درک می‌کنید که شخصیت شما حاصل شکست یا موفقیتتان نیست، قادر خواهید بود به ایده اصلی خود متعهد شوید و تا موفقیت باز هم روند فعالیت را تکرار کنید.

صحنه را با دیگران شریک شوید

سرمایه‌گذاران موفق به شما خواهند گفت که اگر می‌خواهید موفقیت را کسب کنید، باید یک تیم A ایجاد کنید و رهبرانی را در آن گرد آورید که نه تنها با ایده و چشم‌انداز شما موافق هستند و آن را دنبال می‌کنند؛ بلکه به آن ارزشی فوق‌العاده هم می‌بخشند. کارآفرین موفق می‌تواند از نقاط قوت و استعدادهای خود استفاده بهینه ببرد و در عین حال برای بهبود نقاط ضعف و از بین بردن ناتوانی‌هایش تلاش کند.

از طرفی کارآفرینان در اغلب موارد تمایل دارند ستاره جمع باشند و توجه همه را به خود جلب کنند. آن‌ها می‌خواهند مانند ستاره فیلم باشند و سایر اطرافیانشان نقش‌های فرعی را ایفا کنند.

مدیر عامل اهمیت بیشتری دارد یا تحقیق و توسعه؟ منابع انسانی مهم‌تر است یا بخش مالی؟ یادتان باشد که در بازه طولانی مدت، همه موارد از اهمیت برخوردار هستند. به همین خاطر باید به همه بخش‌های کسب‌وکارتان اهمیت دهید و به آن‌ها توجه کنید. هدف اصلی شما باید توسعه و پرورش کسب‌وکار و همکارانتان باشد تا حتی اگر در شرکت نباشید هم بتوانند به مسیر پیشرفت خود ادامه دهند.

بسیاری از کارآفرینان در اولین مراحل فعالیت خود کنترل بسیاری از امور را در دست می‌گیرند و کاملاً خودپسندانه رفتار می‌کنند. بدین ترتیب شرکت هرگز به بزرگی خودتان نخواهد شد و زمانی که پایتان را از پدال گاز فعالیت عقب می‌کشید، این ماشین متوقف می‌شود. کارآفرین‌ها باید ستاره ساز باشند؛ نه تک ستاره!

متوجه باشید که چه زمانی باید از گذشته و مراحل قبلی بگذرید

درک پایان مرحله فعلی و احساس نیاز به انتقال به مرحله بعدی احتمالاً از بهترین خصوصیات یک کارآفرین موفق به شمار می‌رود.

بسیاری از بنیان‌گذارها پس از راه‌اندازی کسب‌وکار و تلاش مداوم، آن را به مرحله مشخصی می‌رسانند و پس از آن تمایل دارند استانداردهایی را برای حفظ وضعیت موجود برقرار کنند. از طرفی شما باید قادر باشید اتمام هر مرحله را به رسمیت بشناسید و خودتان را برای تغییر و انتقال به مرحله بعدی آماده سازید.

رهبران موفق هرگز اشتیاق خود را برای بازطراحی و بازآفرینی از دست نمی‌دهند. شما باید بتوانید از وابستگی‌های خود آزاد شوید و از آنچه در گذشته ساخته‌اید، بگذرید. خودتان را برای اجرای فعالیت در عرصه‌ای متفاوت آماده کنید. حالا وقتش رسیده چیزی را خلق کنید که قبلاً تصور می‌کردید غیرممکن خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۲/۲۴
واقعا عالی بود لطفا بیشتر ازین دست مطالب بزارید.