خانهاخبار
اولین گوشی 2019 اچ‌تی‌سی معرفی شد؛ Exodus 1s

اولین گوشی 2019 اچ‌تی‌سی معرفی شد؛ Exodus 1s

یکی از مدیران ارشد اچ تی سی به خبرگزاری Mashable گفته است که این کمپانی تایوانی به زودی از گوشی هوشمند بلاک چینی تازه خود به نام Exodus 1s رونمایی خواهد کرد. این گوشی تقریبا نصف Exodus 1 اصلی قیمت دارد.
۱۳۹۸/۲/۲۲

کمپانی اچ تی سی تقریبا از رقابت در دنیای موبایل حذف شده است؛ هرچند که گفته می‌شود یک گوشی میان رده را در دست توسعه دارد و چندی پیش هم نتیجه بنچمارک منتسب به این گوشی مرموز منتشر شد. علاوه بر این هم انتظار می‌رود یک گوشی سطح بالا از این سازنده تایوانی با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G در نیمه دوم سال 2019 به بازار راه پیدا کند. این کمپانی چند روز پیش سکوت خود را در شبکه‌های اجتماعی پس از مدت‌ها شکست و زمان عرضه اندروید 9.0 پای را برای سه مدل از گوشی‌های هوشمند خود اعلام کرد.

آخرین گوشی هوشمند اچ تی سی Exodus 1 نام دارد و دستگاهی است که از زنجیره بلوکی (بلاک چین) و سرمایه‌گذاری رمزارزها (ارزهای رمزگذاری شده) پشتیبانی می‌کند. امروز هم فیل چن، مدیر ارشد این کمپانی، اعلام کرد که قرار است در سه ماهه آینده امسال نسخه ارزان‌تری از این گوشی تحت عنوان Exodus 1s معرفی شود. اچ تی سی می‌گوید این گوشی ارزان‌تر است و در مقابل گوشی 700 دلاری قبلی تنها 250 تا 300 دلار قیمت دارد. سایر مشخصات و اطلاعات درباره این گوشی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

image

 

زنجیره‌های بلوکی به منظور ذخیره تراکنش‌های رمزارزها مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ بدین ترتیب که هر تراکنش یک بلوک تازه به زنجیره اضافه می‌کند. این بلوک‌ها از جنس اطلاعات رمزگذاری شده و شامل داده‌هایی درباره تراکنش‌های بلوک‌های قبلی، تایم استمپ و داده‌های تراکنش‌های بلوک فعلی هستند. از آنجا که اعمال تغییر در هر بلوک مستلزم ایجاد تغییر در سایر بلوک‌های درون زنجیره است و بدین ترتیب اجازه اغلب کاربرانی که از این شبکه استفاده می‌کنند لازم است، گفته می‌شود که زنجیره بلوکی مقاومت زیادی در مقابل هک شدن دارد و هک کردن آن تقریبا غیرممکن است.

گوشی بلاک چین Exodus 1s همچنین از قابلیت فول نود بیتکوین بهره می‌برد که در Exodus 1 اصلی وجود نداشت. این قابلیت بدین معنی است که همه تاریخچه زنجیره بلوکی بیت کوین روی گوشی در دسترس خواهد بود و کاربران هم قادر خواهند بود تراکنش‌های بیتکوین خود را به جای استفاده از کیف پول مجازی به طور مستقیم به شبکه ارسال کنند. با توجه به اینکه زنجیره بلوکی کلا 200 گیگابایت است، اچ تی سی می‌گوید از روش ویژه‌ای بهره می‌گیرد که این حجم را به 10 گیگابایت کاهش می‌دهد تا روند همگام سازی آن با دستگاه آسان‌تر شود. با این حال فیل چن می‌گوید کاربران Exodus 1s همچنان باید از شبکه ارتباطی Wi-Fi استفاده کنند و همچنین کاربرانی که تمایل دارند به زنجیره بلوکی کامل بیت کوین دسترسی پیدا کنند، باید از کارت حافظه microSD اضافه بهره بگیرند.

Exodus 1 و Exodus 1s می‌توانند رمزارزها را ذخیره کنند اما از قابلیت استخراج بهره نمی‌برند

گوشی‌های Exodus شامل Zion هستند. این خزانه امن کاربران را قادر می‌سازد تراکنش‌های رمزارزهایشان را تکمیل و ذخیره کنند؛ بیت کوین، اتر، لایتکوین، توکن‌های ERC-2 و ERC-721 ارسال و دریافت کنند. رابط کاربری Zion به شما اجازه می‌دهد بدون آنکه نگران فعالیت بدافزارها و دزدیده شدن اطلاعات خود باشید، تراکنش‌های رمزارزی خود را به سرانجام برسانید.

گوشی‌های بلاک چینی Exodus برای اجرا و ذخیره کردن تراکنش‌های بلاک چینی مفید هستند؛ اما با این دستگاه‌ها قادر نخواهید بود ارزهای مجازی از هیچ نوعی استخراج یا اصطلاحا ماین کنید. استخراج فرآیندی است که تراکنش رمزارزها را تأیید و آن‌ها را به زنجیه بلوکی اضافه می‌کند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۲/۲۲
اچ‌تی‌سی هم طرفدارای خودشو داره؛ مثل تیم‌ملی جیپوتی، آخرش هم می‌بازه و با هواپیما و هدفون به سر، دست از پا درازتر برمی‌گردن میان