خانهاخبار
چگونه از اسپویلرهای Game of Thrones روی موبایل اجتناب کنیم؟

چگونه از اسپویلرهای Game of Thrones روی موبایل اجتناب کنیم؟

با پخش فصل آخر سریال Game of Thrones مشکل اسپویلرها گریبان بسیاری از طرفداران این سریال را گرفته است. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید جلوی این اسپویلرها را در موبایل خود بگیرید، این مطلب را مطالعه کنید.
۱۳۹۸/۲/۲۲

اسپویلرها یکی از بدترینهای این دوره از اینترنت هستند. فرض کنید ماه‌ها صبر کرده‌اید تا یک فیلم یا سریال را باکیفیت خوب ببینید، اما به دلیل مشغله‌ای که برایتان پیش آمده نمی‌توانید آن را بلافاصله بعد از انتشار تماشا کنید. در این لحظه است که با هر بار چک کردن موبایل احتمال اسپویل شدن را به جان می‌خرید.

نادیده گرفتن اسپویلرها بر روی PC و لپتاپ به لطف ابزارها و افزونه‌های متنوعی که در این زمینه وجود دارد به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است، اما انجام این کار بر روی موبایل دشواری بسیار بیشتری دارد چرا که اکثر کاربران روزانه بیشتر از هر گجت دیگری از موبایل‌شان استفاده می‌کنند.

این روزها فصل آخر سریال پرطرفدار Game of Thrones از شبکه HBO در حال پخش است و چیزی تا پایان کار آن باقی نمانده، اما پدیده اسپویلرها باعث شده لذت تجربه آخرین قسمت‌های این سریال برای طرفداران آن از بین برود. در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید از اسپویلرهای بازی تاج و تخت یا هر فیلم و سریال دیگری اجتناب کنید؛ چرا که اینترنت تاریک و پر از اسپویل‌های وحشتناک است.

افزونه‌های کروم

اکثر کاربران اندروید از کروم به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید در هنگام وب‌گردی اسپویل نشوید، می‌توانید از دو افزونه Spoiler Protection 2.0 یا Unspoiler کمک بگیرید. البته این افزونه‌ها به صورت تخصصی برای تلفن‌های همراه توسعه داده نشده‌اند، بنابراین ممکن است نتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

image

اگر بخت با شما یار نبود، چند راهکار دیگر وجود دارد که به شرح زیر است:

  • از فایرفاکس استفاده کنید – مرورگر فایرفاکس جایگزین مناسبی برای کروم در اندروید است که افزونه‌های فوق‌العاده خوبی دارد. افزونه Spoiler Protection 2.0 در این مرورگر به خوبی برای نسخه موبایل بهینه‌سازی شده است. برای نصب این افزونه کافی است به منوی فایرفاکس بروید و وارد بخش Add-ons > Browse all Firefox Add-ons شوید، سپس به دنبال Spoiler Protection 2.0 بگردید و بعد آن را با استفاده از دکمه Add to Firefox > Add به مرورگر خود اضافه کنید. حالا از منوی اصلی فایرفاکس می‌توانید گزینه مربوط به Spoiler Protection 2.0 را از انتهای صفحه پیدا کرده و کلیدواژه‌های موردنظرتان را به آن بدهید تا اسپویلرهایی که حاوی این کلیدواژه‌ها هستند دیگر برایتان نشان داده نشود.
  • استفاده مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم استفاده کنید – مرورگرهای مختلفی بر اساس هسته کرومیوم ساخته شده‌اند که از افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کنند. مرورگر محبوب ما Kiwi است. در این اپلیکیشن کافی است به منو بروید و از بخش افزونه‌ها فروشگاه وب این مرورگر را باز کنید. سپس به دنبال Spoiler Protection 2.0 بگردید و آن را نصب نمایید. افزونه مذکور در این مرورگر به خوبی کار می‌کند.

اپلیکیشن‌های مسدودسازی اسپویلر

دو اپلیکیشن Spoiler Block و Spoilers Blocker در اندروید به شما اجازه می‌دهند با افزودن کلیدواژه‌های موردنظر خود از شر اسپویل‌های فیلم و سریال‌های موردعلاقه‌تان در امان بمانید. البته شایان ذکر است که این دو اپلیکیشن بدون نقص نیستند، و عده‌ای از کاربران نسبت به مشکلات ورود به برنامه یا رد شدن برخی از اسپویلرها از فیلتر این برنامه‌ها اعتراض کرده‌اند.

کاربران iOS اپلیکیشن Shut Up را دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بخش نظرات سایت‌ها را غیرفعال کنند. هرچند بسیاری از سایت‌ها از کاربران خود می‌خواهند که در بخش نظرات داستان سریال را اسپویل نکنند، با این حال اینترنت دنیای خطرناکی است و کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

اپلیکیشن Shut Up برای اندروید موجود نیست، ولی همین برنامه به صورت افزونه برای کروم و فایرفاکس وجود دارد که می‌توانید آن را بر اساس راهنمای بالا روی مرورگر خود نصب کنید.

به یوتیوب نروید

image

اگر فقط یک بار در یوتیوب ویدیویی مربوط به فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان را نگاه کرده باشید، این احتمال وجود دارد که با مراجعه به این پلتفرم ویدیویی در همین زمینه ببینید که شما را اسپویل بکند. تصویر ویدیوهای یوتیوبی معمولا حاوی اسپویلرهای بزرگی است که همراه با متنی در رابطه با همان اسپویلر سعی می‌کند توجه کاربر را به خودش جلب کند. پس اگر سریال را ندیده‌اید به یوتیوب نروید.

بی‌صدا کردن کلیدواژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اسپویلرها بیشتر از هر جای دیگری در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، پس بهتر است پیش از دیدن قسمت جدید سریال به این شبکه‌ها مراجعه نکنید، اما اگر فعلا امکان تماشای سریال را ندارید، بهتر است از ابزارهایی که برای Mute یا مخفی کردن کلیدواژه‌های خاص در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد کمک بگیرید.

توئیتر در زمینه مسدودسازی اسپویلرها بهترین امکانات دارد. کافی است روی آیکن پروفایل‌تان کلیک کرده و به مسیر Settings and privacy > Muted words بروید. سپس در آن‌جا کلیدواژه‌های موردنظر خود را بنویسید.

فیسبوک هم ظاهرا در حال آزمایش قابلیت مخفی‌سازی کلیدواژه‌هاست، اما هنوز این قابلیت را در نسخه پایدار اپلیکیشن خود منتشر نکرده است. بنابراین در حال حاضر پیشنهاد می‌کنیم در فیسبوک و اینستاگرام هر کاربر و صفحه‌ای را که احتمال می‌دهید اسپویل کند، Mute کنید.

غیرفعال‌سازی تصاویر مرورگر

این روزها اسپویل‌ها فقط در قالب کلمات نیستند. وقتی یک سریال معروف مثل Game of Thrones یا یک فیلم موردانتظار مثل Avengers: Endgame پخش می‌شود، کاربران خیلی زود تصاویر و ویدیوهای مربوط به این فیلم و سریال‌ها را به گیف یا Meme تبدیل می‌کنند.

کروم قبلا قابلیتی داشت که به کاربر اجازه می‌داد نمایش تصاویر را به کلی غیرفعال کند، اما این قابلیت بعدها از روی مرورگر گوگل حذف شد. حالا اما با کمک افزونه Images ON/OFF می‌توانید همین کار را انجام دهید. در فایرفاکس هم می‌توانید از افزونه Image Block X استفاده کنید. کاربران آیفون نیز می‌توانند از افزونه Image Blocker استفاده کنند.

غیرفعال‌سازی نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های خبری

image

اکثر نویسندگان خبری سعی می‌کنند در عنوان مطالب خود اسپویل نکنند، اما یک نوتیفیکیشن ساده از یکی از خبرگزاری‌ها کافی است که تمام لذت غیرمنتظره بودن سریال را برای شما از بین ببرد.

اگر می‌خواهید از شر اسپویل‌ها در امان بمانید، تا زمانی که سریال را ندیده‌اید، با رفتن به بخش Settings > Apps & notifications > [App name] > Notifications و غیرفعال کردن سوئیچ Show notifications نوتیفیکیشن اپ‌های موردنظر خود را خاموش کنید. در آیفون هم کافی به مسیر Settings > Notifications > App name رفته و سوئیچ Notifications را غیرفعال نمایید.

از موبایل‌تان استفاده نکنید

با وجود همه نکاتی که در این مطلب گفتیم، همچنان این احتمال وجود دارد که اسپویلی از میان این فیلترها عبور کرده و به دست شما برسد. پس اگر امکانش را دارید بهتر است از خیر استفاده از تلفن هوشمندتان بگذرید یا استفاده از آن را فقط به تماس و پیامک محدود کنید.

به اینترنت نیایید

آخرین راه این است که پیش از دیدن قسمت جدید سریال به اینترنت نیایید و ارتباط خود را با این محتواهای خطرناک قطع کنید، زیرا در این دنیای بزرگ هر لحظه امکان دیدن یا شنیدن اسپویل‌های مختلف وجود دارد.

آیا شما راه دیگری برای مقابله با اسپویل‌ها می‌شناسید؟ پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mehiyaw

۱۳۹۸/۲/۲۲
یادمه قبلا اسپویلر روی ماشینا بود. الان وارد اخبار و اطلاعات هم شده:|
این شباهت اسمی بین اسپویلر و اسپویلر واقعا ادمو گیج میکنه