تست همراه اول

سرویس خبر
20 اردیبهشت 1398 ساعت 14:56
1 نظر

 

فولکس واگن به دنبال فروش بنتلی و لامبورگینی است؟

بر اساس شایعه‌ای جدید، شرکت فولکس واگن تا سال 2030 برندهای بنتلی و لامبورگینی را به کمپانی‌های دیگر می‌فروشد و یا تولید آن‌ها را متوقف می‌کند.

فولکس واگن در مراحل اولیه برنامه‌ریزی استراتژی‌های خود تا سال 2030 است. این شرکت آلمانی در این 11 سال تغییرات زیادی را در محصولات خود و همچنین زیرمجموعه‌های خود اعمال می‌کند. در همین راستا احتمال فروش زیرمجموعه‌های آن نیز وجود دارد. در صورتی که اطلاعات اخیر صحت داشته باشد، تا سال 2030 باید شاهد فروخته شدن چند زیرمجموعه فولکس واگن باشیم.

برندهای آئودی و پورشه تا سال 2030 توسط فولکس واگن مدیریت شده و از این برند غول پیکر جدا نمی‌شوند؛ با این حال سایر زیرمجموعه‌های فولکس واگن جایگاه محکمی در پیش این شرکت آلمانی ندارند. بر اساس گزارشی که از سوی Automobile در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، خودروهای اشکودا و سئات تغییرات زیادی را در طراحی خود تجربه می‌کنند.

منابع داخلی به وب‌سایت Automobile این موضوع را اطلاع داده‌اند که شرکت‌های بنتلی، بوگاتی، دوکاتی، ایتال دیزاین و لامبورگینی تا سال 2030 به فروش می‌رسند و یا تولید محصولات آن‌ها متوقف می‌شود. در این میان به نظر می‌رسد بنتلی محتمل‌ترین گزینه برای فروش و جدایی از شرکت فولکس واگن باشد چرا که این برند بسیار قدیمی محسوب می‌شود و محصولات با طراحی کلاسیک تولید می‌کند. یک تحلیلگر به Automobile گفته است:

چرا باید در یک برندی که خودروهایی با طراحی قدیمی را توسعه می‌دهد، سرمایه‌گذاری کرد در حالی که می‌توان با ترند بازار جلو رفت.

بر اساس اعلام این تحلیلگر، فولکس واگن به یکباره تولید محصولات بنتلی رو متوقف نکرده و احتمالا در سکوت خبری به دنبال یک خریدار برای آن می‌گردد. این خریدار می‌تواند در کشور چین باشد. برای مثال می‌توان به شرکت جیلی اشاره کرد که علاوه بر تصاحب برندهای ولوو و لوتوس، بخشی از سهام شرکت دایملر، کمپانی مادر مرسدس بنز را نیز در دست دارد.

با توجه به این موضوع که تا سال 2030 فاصله زیادی داریم، احتمال تغییر در استراتژی فولکس واگن وجود دارد. بر اساس شایعات اخیر، در آینده با شاسی بلند جدید بنتلی با ابعاد بزرگتر از بنتلی بنتایگا ملاقات می‌کنیم. علاوه بر این خودرو، در ماه‌های آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی، نسل جدید Flying Spur در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بوگاتی برند دیگری بوده که احتمال جدایی آن از فولکس واگن وجود دارد؛ با این حال گفته می‌شود این شرکت همچنان توسط خانواده پورشه مدیریت خواهد شد. لامبورگینی یکی از شرکت‌هایی بوده که نمی‌توان آینده آن را پیش بینی کرد. مقامات این برند ایتالیایی از عملکرد آن رضایت داشته و خبر از سرمایه‌گذاری بیشتر می‌دهند. اگر فولکس واگن آینده روشنی را برای این برند متصور نشود، احتمالا آن را با دوکاتی و تحت یک پکیج به فروش برساند.

در حالی که اطلاعات اخیر به فروش زیرمجموعه‌های فولکس واگن اشاره می‌کند، این احتمال وجود دارد که این برند آلمانی یک شرکت و برند جدید را برای خودروهای الکتریکی خود تاسیس کند. در حال حاضر نمی‌توان در این رابطه اظهار نظر قطعی کرد؛ با این حال تمام شرکت‌های فعال در این صنعت به خوبی از پتانسیل بالای خودروهای برقی اطلاع دارند.

اطلاعات منتشر شده مربوط به یک برنامه بلندمدت و استراتژی طولانی است، بنابراین احتمال تغییر در آن وجود دارد. گزارش اخیر را نمی‌توان کاملا دقیق و صحیح دانست؛ با این حال به علت سرمایه‌گذاری بالای فولکس واگن در بخش فناوری‌های مربوط به خودروهای تمام برقی، نمی‌توان آن را نیز کاملا نادیده گرفت.



  20 اردیبهشت 1398
1 نظر
5.00
  3 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری