خانهاخبار
گوگل مشغول کار روی پیکسل تاشو است اما به این زودی‌ها آن را عرضه نمی‌کند

گوگل مشغول کار روی پیکسل تاشو است اما به این زودی‌ها آن را عرضه نمی‌کند

یکی از مدیران ارشد گوگل می‌گوید این شرکت مشغول کار روی پیکسل تاشو و نمونه‌های پروتوتایپ آن است ولی به این زودی‌ها نباید منتظر عرضه چنین محصولی از طرف آن‌ها باشیم.
۱۳۹۸/۲/۲۰

اگرچه گوگل بالاخره چند روز پیش پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال را در I/O 2019 معرفی کرد و حالا تمرکز خود را به تولید پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال معطوف کرده، اما به گفته Cnet این شرکت همچنین مشغول آزمایش پروتوتایپ‌های مختلف برای تلفن‌های تاشو پیکسل است. ماریو کی‌روش، مدیر تولید تلفن‌های پیکسل، اعتراف می‌کند که گوگل دارد روی فرم فاکتور گوشی‌های تاشو کار می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت عجله‌ای برای عرضه تلفن‌های تاشو ندارد.

با وجود این که کی‌روش می‌گوید تلفن‌های تاشو برای کسانی مناسب است که به دنبال نمایشگرهایی به اندازه تبلت هستند، اما وی می‌پذیرد که فعلا توجیه کافی برای تولید یا خرید چنین محصولی وجود ندارد. به گفته او محصولی که تولید می‌شود باید آن قدر خوب باشد که کاربران برای خرید آن احساس نیاز کنند، ولی تلفن‌های تاشو هنوز به این مرحله نرسیده‌اند.

گلکسی فولد اولین دستگاه تاشویی بود که توسط یک شرکت بزرگ به بازار معرفی شد، اما این محصول از همان ابتدا به مشکلات زیادی برخورد که باعث شد سامسونگ تاریخ عرضه آن را عقب بیندازد. هوآوی دیگر شرکت بزرگی بود که تلفن هوشمند تاشوی خود را با نام میت ایکس معرفی کرد. این دستگاه هنوز به بازار نیامده اما باید ببینیم کاربران و رسانه‌ها چه بازخوردی نسبت به آن از خود نشان خواهند داد.

گوگل می‌گوید هنوز زمان عرضه تلفن‌های تاشو فرا نرسیده است

image

گلکسی فولد به سمت داخل، میت ایکس به سمت بیرون و موتورولا ریزر به صورت عمودی تا می‌شود، اما کی‌روش چیزی راجع به شکل طراحی گوشی تاشوی احتمالی گوگل نگفته است. او فعلا فقط گفته که به این زودی‌ها نباید منتظر تلفن تاشویی از طرف گوگل باشیم. دستگاه‌های تاشو می‌توانند وضعیت راکد بازار تلفن‌های هوشمند را بهبود ببخشند، اما قیمت بالای این محصولات فعلا مانعی در برابر دستیابی به این هدف بوده است. قیمت گلکسی فولد ۱۹۸۰ دلار و میت ایکس ۲۶۰۰ دلار است و قیمت ریزر هم احتمالا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی گارتنر، قیمت دستگاه‌های تاشو به این زودی‌ها پایین نخواهد آمد. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ میلیون دستگاه تاشو به فروش برسد، اما این رقم نیز تنها ۵ درصد از سهم بازار موبایل‌های پریمیوم را تشکیل می‌دهد.

کی‌روش در بخش دیگری از سخنان خود گفت:

ما مشغول آزمایش نمونه‌های پروتوتایپ نمایشگرهای تاشو و بسیاری از فناوری‌های سخت‌افزاری جدید دیگر هستیم، اما فعلا قصد معرفی چنین محصولاتی را نداریم. امروز می‌خواهیم به اعضای جدید خانواده پیکسل یعنی پیکسل 3a و پیکسل 3a XL بپردازیم.

گوگل پیش از معرفی پیکسل تاشو باید به فکر ترمیم وضعیت فروش تلفن‌های فعلی خود باشد. چندی قبل یکی از مدیران این شرکت پس از انتشار گزارش درآمدهای سه‌ماهه نخست گوگل گفته بود که میزان فروش گوشی‌های پیکسل نسبت به سال قبل افت پیدا کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۸/۲/۲۰
واقعا این گوگل چه اصراری داره که خودش گوشی تولید کنه؟ اگه کسی هم بره گوشی پیکسل گوگل رو بخره، به خاطر خدمات نرم افزاری و گرفتن منظم آپدیتهای سیستم عامل ، قبل از سایر گوشیهاست و نه بخاطر نوآوری و یا کیفیت خاص سخت افزار.
اگر هم تجربه خوبی از همکاری مشترک با شرکتهای تولیدی سخت افزار نداره ، بخاطر انتخاب اشتباهش بوده.