خانهاخبار
سنسورهای جدید 64 و 48 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شدند

سنسورهای جدید 64 و 48 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شدند

سامسونگ از دو سنسور جدید 64 و 48 مگاپیکسلی با فناوری ساخت 0.8 میکرومتری رونمایی کرد. این دو سنسور ISOCELL Bright GW1 و ISOCELL Bright GM2 هستند.
۱۳۹۸/۲/۱۹

سامسونگ از دو سنسور ۰.۸ میکرومتری جدید رونمایی کرد: سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2. این اتفاق خط تولید سنسورهای ۰.۸ میکرومتری سامسونگ را از سطح ۲۰ مگاپیکسلی به سطح پیشران ۶۴ مگاپیکسل می‌رساند.

یونگین پارک، معاون اجرایی بخش کسب و کار سنسورهای سامسونگ الکترونیکس می‌گوید:

در چند سال گذشته، دوربین‌های موبایلی به یکی از ابزارهای مهم برای ثبت لحظات مهم زندگی روزانه ما تبدیل شده‌اند. ایزوسل برایت GW1 و GM2 با پیکسل‌های بیشتر و فناوری‌های پیکسلی پیشرفته‌تر، سطح جدیدی از عکاسی را برای موبایل‌های امروزی به ارمغان می‌آورند، سطحی که نحوه ثبت لحظات روزانه ما را بهبود بخشیده و آن را متحول خواهد کرد.

ISOCELL Bright GW1

ISOCELL Bright GW1 یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که بالاترین رزولوشن را در میان سنسورهای ۰.۸ میکرومتری سامسونگ ارائه می‌کند. GW1 با کمک فناوری ادغام پیکسل تتراسل و الگوریتم ریموزائیک می‌تواند در محیط‌های کم‌نور تصاویر روشن ۱۶ مگاپیکسلی و در محیط‌هایی که نور مناسب داشته باشند، تصاویر پرجزئیات ۶۴ مگاپیکسلی ثبت کند. این سنسور برای ثبت تصاویر به همان شکلی که چشم انسان آن‌ها را می‌بیند، از نوع دامنه پویای بالای (HDR) لحظه‌ای با قابلیت ۱۰۰ دسیبل استفاده می‌کند که طیف‌های رنگی غنی‌تری را در اختیار این سیستم قرار می‌دهد. دامنه پویای سنسورهای عادی حدود ۶۰ دسیبل است، در حالی که این مقدار برای چشم انسان حدود ۱۲۰ دسیبل است.

image

GW1 دارای قابلیتی به نام بهره تبدیل دوگانه (DCG) است که نور دریافتی را بر اساس روشنایی محیط به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. این سیستم اجازه می‌دهد سنسور سامسونگ FWC خود را بهینه‌سازی کرده و از نوری که جمع شده، به‌خصوص در محیط‌های پرنور، بهتر استفاده کند. برای دستیابی به خروجی‌های شفاف‌تر می‌توان از Super PD استفاده کرد که یک فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز با قابلیت عملکردی بالاست. این سنسور همچنین می‌تواند برای ضبط ویدیوهای سینمایی اسلوموشن فیلمبرداری 480 fps فول اچ‌دی داشته باشد.

ISOCELL Bright GM2

ISOCELL Bright GM2 یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است که از فناوری تتراسل برای محیط‌های کم‌نور و از الگوریتم ریموزائیک برای محیط‌های پرنور استفاده می‌کند تا شفاف‌ترین تصاویر را با طبیعی‌ترین و بهترین رنگ‌ها در اختیار شما قرار دهد. GM2 مثل GW1، برای افزایش توانایی‌های خود از DCG و برای فوکوس خودکار سریع از Super PD استفاده می‌کند.

این دو سنسور در حال حاضر در فاز آزمایشی قرار دارند و انتظار می‌رود که تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به تولید انبوه برسند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mohammad.h

۱۳۹۸/۸/۱۳
محمد جان اگه شما این حرف رو درمورد شرکت هواوی میزنید . خوب تو هم برو اینکارو کن اگه میتونی. در بعضی جاها گوشی هواوی از همه سره. بعد اینترنتی که الان داری استفاده میکنی ساخت شرکت هواوی هستش

محمد

۱۳۹۸/۲/۱۹
یک شرکت مثل سامسونگ تمام قطعات رو خودش تولید میکنه حتی واسه بقیه یک شرکت انگل هم مثل حبابی دوربینشو لایکا میزنه صفحه نمایشش رو ال جی و سامسونگ میزنن باتریشو تایوان میزنه و... بعد چندتا فن انگل تر از خودش اینو با سامسونگ مقایسه میکننن خخخ ببین دنیا داره به آخر میرسه