خانهاخبار
پیکسل 3 در مقابل Pixel 3a؛ با تفاوت های آنها آشنا شوید

پیکسل 3 در مقابل Pixel 3a؛ با تفاوت های آنها آشنا شوید

گوشی گوگل پیکسل 3a پس از حرف و حدیث های بسیاری که پشت سر خود داشت، نهایتا توسط غول دنیای جستجوگرها به دنیای تکنولوژی معرفی شد.
۱۳۹۸/۲/۱۸

سال گذشته (2018) شاهد معرفی گوشی Pixel 3 بودیم و پس از استقبال کاربران، گوگل تصمیم گرفت تا نسخه ارزان قیمت با مشخصاتی پایین تر را نیز در دسترس خریداران قرار دهد. روز گذشته شاهد معرفی پیسکل 3a بودیم. در این مطلب می خواهیم تفاوت های این دو محصول را بررسی کنیم.

در تصویر زیر می توانید تفاوت های گوگل پیکسل 3 و Pixel 3a را با یکدیگر مقایسه کنید:

image

ظاهر: این موضوع معمولا چیزی است که به عنوان اولین مورد به زبان کاربران می آيد. باید بگوییم تفاوتی میان دو محصول وجود ندارد و حتی نسخه XL آنها نیز مانند یکدیگر طراحی شده اند.

پردازنده: تفاوتی میان دو محصول یاد شده در این بخش وجود دارد که البته آنچنان زیاد نیست، ولی در هنگام استفاده کاملا محسوس است. پیکسل 3a از پردازنده اسنپدراگون 670 بهره می برد که آن را به عنوان یک چیپست میان رده به حساب می آورند. این در حالی است که پیکسل 3 به پردازنده Snapdragon 845 مجهز بود. این تفاوت در استفاده از بازی ها یا اکثر برنامه ها به چشم می آيد. اپلیکیشن ها یک یا دو ثانیه دیرتر باز می شوند و روند پردازش روی تصاویر نیز طولانی تر است.

جک هدفون: هر دو مدل پیکسل 3a به جک 3.5 میلیمتری هدفون مجهز هستند و این در حالی است که محصول سال گذشته، از این موضوع بی بهره بود. دنیای تکنولوژی به سمت گجت های بی سیم پیش می رود، اما بسیاری از افراد هنوز در گذشته سیر می کنند و برخورداری از جک هدفون، می تواند موضوع مهمی برای آنها به حساب آید.

اسپیکر: اسپیکرهای Pixel 3 بسیار قوی بود و صدا را به بهترین شکل ممکن به کاربر ارائه می کرد، اما این موضوع در مورد اسپیکرهای Pixel 3a کمی متفاوت است. شما در پیکسل 3a با دو اسپیکر روبرو هستید که یکی در پایین و یکی در قسمت earpiece قرار گرفته و توانایی تأمین صدای زیاد را دارا نیست.

حافظه داخلی: در حالی که پیکسل 3 در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی معرفی شد، اما Pixel 3a تنها با حافظه داخلی 64 گیگابایتی در اختیار خریداران قرار می گیرد. از آنجا که این محصول تا سه سال تحت پوشش آپدیت های نرم افزاری قرار می گیرد، آیا حافظه داخلی 64 گیگابایتی برای آن کافی است؟ بد نیست بدانید که درگاهی برای افزایش حافظه نیز وجود ندارد!

فضای نامحدود Google Photos: پیکسل 3a هماهنند پیکسل 3 از فضای نامحدود گوگل فوتوز بهره مند است، اما یک تفاوت اساسی میان آنها وجود دارد. در Pixel 3، شما قادر خواهید بود تا به صورت نامحدود، تصاویر خود با اندازه اصلی را روی فضای Google Photos ذخیره کنید، اما در پیکسل 3a این موضوع تنها به نسخه کم حجم شده تصاویر محدود می شود.

بدنه پلاستیکی در مقابل شیشه: با وجود اینکه هر دو محصول یاد شده از طراحی یکسانی بهره می برند، اما جنس بدنه آنها با یکدیگر متفاوت است. Pixel 3a از بدنه پلاستیکی بهره می برد و به همین دلیل، از وزن سبکتری برخوردار است. به یاد داشته باشید که پلاستیک در مقابل شیشه، خط و خش بیشتری را جذب می کند.

قابلیت ضد آب: پیکسل 3 مقاوت بالایی در مقابل آب دارد و امکان همراه بردن آن در داخل استخر وجود دارد، اما این قضیه در مورد پیکسل 3a صدق نمی کند. شایان ذکر است که Pixel 3a در مقابل بارش قطرات باران تا حدودی مقاومت می کند.

شارژ بی سیم: این گزینه نیز روی پیکسل 3 پشتیبانی می شود، اما روی مدل های جدید خیر.

ارتباطات: مودم های وای فای قرار گرفته روی Pixel 3a حداکثر سرعت دانلود 600Mbps را داراست و اگر سرویس ارائه دهنده اینترنت، سرعتی بیشتر از این را در اختیار شما بگذارد، امکان بهره گیری از آن وجود ندارد.

گرفتن تصاویر سلفی واید: به دلیل آنکه پیکسل 3a از دوربین دوگانه بهره مند نیست، لذا بر عکس Pixel 3، امکان گرفتن تصاویر سلفی واید وجود ندارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)