خانهاخبار
تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی 2.5 میلیارد است

تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی 2.5 میلیارد است

مدیر ارشد اندروید دیروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر 2.5 میلیارد دستگاه فعال اندرویدی در دنیا وجود دارد.
۱۳۹۸/۲/۱۸

حدود ۱۰ سال از زمان معرفی اندروید می‌گذرد، اما این سیستم عامل هنوز در حال شکستن رکوردهای مختلف است. گوگل دیروز در مراسم I/O 2019 اعلام کرد که در حال حاضر ۲.۵ میلیارد دستگاه فعال اندرویدی در سراسر جهان وجود دارد. این رقم برای اندروید بسیار مهم است و نشان می‌دهد که موفقیت رویکرد ماژولار این سیستم عامل در جلب رضایت کاربران تا چه اندازه بوده است.

استفانی کاتبرتسون، مدیر ارشد اندروید، بر روی صحنه مراسم توسعه‌دهندگان گوگل گفت که آن‌ها باید این دستاورد جدید را جشن بگیرند.

با توجه به این که این آمار از طریق گوگل پلی به دست آمده، اکثر دستگاه‌های چینی و دستگاه‌هایی که از رابط‌های جداگانه مثل Fire OS استفاده می‌کنند، در این آمار قرار نمی‌گیرند.

با این حال شمار این دستگاه‌ها به سرعت در حال افزایش است. گوگل در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که تعداد دستگاه‌های فعالش ۲ میلیارد عدد است.

نکته قابل توجه‌ای که این آمار چشمگیر توجه ما را به آن جلب می‌کند اهمیت انتشار آپدیت‌های امنیتی و مهم اندروید است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست کاربران گوناگون برسد. بر اساس گزارش اکتبر گوگل، کمتر از نیمی از دستگاه‌های اندرویدی هنوز از اندروید اوریو یا نوقا استفاده می‌کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)