خانهاخبار
بتای سوم اندروید Q با سیستم جدید مسیریابی و Dark Mode معرفی شد

بتای سوم اندروید Q با سیستم جدید مسیریابی و Dark Mode معرفی شد

در نسخه سوم بتای اندروید Q شاهد معرفی سیستم جدیدی برای مسیریابی هستیم که به جای دکمه بازگشت از سوایپ به سمت راست استفاده می‌کند و دارای حالت Dark Mode است.
۱۳۹۸/۲/۱۸

پس از انتشار دو نسخه اول بتای اندروید Q در ماه‌های مارس و آوریل، حالا در کنفرانس I/O 2019 نوبت به معرفی بتای سوم اندروید Q رسیده است. گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود به بخشی از ویژگی‌های جدید اندروید Q از جمله سیستم تازه مسیریابی و حالت تیره اشاره کرده است.

سیستم مسیریابی این نسخه از ژست‌های حرکتی استفاده می‌کند که اولین بار در کنفرانس I/O 2018 معرفی شده بود. حالا بعد از گذشت یک سال، شاهد معرفی سیستمی هستیم که در آن مثل آیفون X نوار کوچکی در پایین صفحه قرار گرفته که شما را به صفحه خانه بر می‌گرداند. علاوه بر این، دکمه بازگشت نیز با سوایپ صفحه از سمت چپ به راست جایگزین شده است.

در کنار این‌ها، سوئیچ جدیدی به بتای سوم اندروید Q اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا با فعال‌سازی آن بتوانند علاوه بر استفاده از حالت تیره، عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهند. این ویژگی برای نمایشگرهای OLED کمک شایانی خواهد بود.

مضاف بر این، از این به بعد فریم‌ورک سیستم عامل اندروید به صورت آنی می‌تواند آپدیت‌ها را نصب کند و دیگر نیازی به راه‌اندازی مجدد دستگاه نیست. این سیستم جدید شباهت زیادی به آپدیت اپلیکیشن‌ها دارد.

در این نسخه حالت جدیدی به نام Focus Mode اضافه شده که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر بتوانید نوتیفیکیشن‌های دریافتی خود را مشخص کنید. این حالت بخشی از برنامه Digital Wellbeing است که برای هر دو نسخه اندروید پای و Q عرضه می‌شود، ولی در اندروید Q قابلیت Family Link نیز درون سیستم عامل تعبیه شده است.

گوگل در نسخه جدید سیستم عامل خود قابلیت‌های بسیاری معرفی کرده که برای اولین بار به طور اختصاصی برای تلفن‌های تاشو منتشر می‌شود. پیوستگی صفحه نمایش یکی از قابلیت‌هایی است که جابجا شدن میان نمایشگرهای مختلف را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، اندروید Q با بیش از ۲۰ اپراتور که در سال ۲۰۱۹ شبکه‌های 5G خود را راه‌اندازی می‌کنند سازگاری خواهد داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)