خانهاخبار
کاربران آمریکایی بیشتر از بقیه مایل به پرداخت پول برای 5G هستند

کاربران آمریکایی بیشتر از بقیه مایل به پرداخت پول برای 5G هستند

شرکت اریکسن با نظرسنجی از 35 هزار نفر در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده است که کاربران آمریکایی بیشتر از سایر کاربران جهان مایل به پرداخت پول برای استفاده از شبکه‌های 5G هستند.
۱۳۹۸/۲/۱۸

بر اساس تحقیقات جدید شرکت اریکسن، کاربران آمریکایی تمایل بیشتری به پرداخت هزینه برای استفاده از شبکه‌های 5G دارند. جایگزینی این شبکه با شبکه 4G باعث افزایش ۱۰ برابری میزان استفاده از ترافیک اینترنت توسط کاربران می‌شود.

اریکسن در این تحقیق با نظرسنجی از ۳۵ هزار کاربر از ۲۲ کشور دنیا، از جمله ۴۵۰۰ آمریکایی، به این نتایج دست یافته است. این شرکت می‌گوید نظرسنجی خود را در اختیار حدود ۱ میلیارد کاربر تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا قرار داده است.

نظرسنجی اریکسن در ابتدا در خصوص میزان آگاهی کاربران درباره 5G انجام شد. حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند که با این فناوری آشنا هستند و پیش از آن که سوالات بیشتری از آن‌ها پرسیده شود، خودشان اطلاعات بیشتری درباره این شبکه‌ها در اختیار اریکسن قرار دادند.

جزمیت ستی، رئیس آزمایشگاه ConsumerLab اریکسن، در مصاحبه‌ای در خصوص این نظرسنجی گفت:

[شرکت‌های فناوری] به شدت در حال گفتگو درباره سرعت‌های بالا و پوشش این شبکه هستند، اما آن‌ها به ندرت درباره قابلیت‌های 5G صحبت می‌کنند. کاری که اپراتورها و تمام صنعت فناوری باید انجام دهد افزایش آگاهی در این زمینه است.

5G با سرعت بالای خود از مدت‌ها پیش به عنوان یک فناوری انقلابی شناخته می‌شد. نسل پنجم ارتباطات می‌تواند سرعت اینترنت کاربران را ۱۰ تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد. این شبکه سریع‌تر از هر چیزی است که در حال حاضر می‌توانید از کابل‌های فیبر نوری موجود در منازل خود دریافت کند. علاوه بر این، تاخیر نیز در این شبکه نسبت به اینترنت‌های عادی بسیار کمتر است.

image

پس از سال‌ها کار روی شبکه 5G، این فناوری بسیار سریع بالاخره دارد در سطح جهانی عرضه می‌شود. اپراتورها در حال ارتقای شبکه‌های خود هستند و تقریبا همه تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی هم قصد دارند امسال یک محصول مجهز به 5G معرفی کنند. با این حال بسیاری از کاربران همچنان از قابلیت‌های حقیقی این شبکه مطلع نیستند.

انکار افسانه‌های 5G

اریکسن در نظرسنجی خود چهار افسانه مربوط به 5G را مورد بررسی قرار داده است: ۱) 5G به این زودی‌ها فایده‌ای برای کاربران به دنبال ندارد؛ ۲) 5G هیچ کاربرد واقعی‌ای ندارد یا قیمت آن خیلی زیاد است؛ ۳) تنها دستگاه‌هایی که می‌توانند از 5G استفاده کنند تلفن‌های هوشمند هستند؛ ۴) الگوی مصرف شبکه فعلی 4G به طور دقیق می‌تواند میزان تقاضای آینده را پیش‌بینی کند. به گفته ستی، نتیجه این نظرسنجی حاکی از انکار همه این افسانه‌ها توسط کاربران بوده است.

اریکسن می‌گوید برخلاف افسانه اول، اکثر کاربران آمریکایی که به دنبال استفاده از شبکه 5G هستند، می‌خواهند با کمک این شبکه به قابلیت‌های درخشان آن دسترسی پیدا کنند. ستی می‌گوید افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی و از شبکه 4G استفاده می‌کنند، به دلیل تراکم زیاد افراد با مشکل دسترسی به شبکه روبرو هستند. بنابراین می‌خواهند با کمک پوشش بهتر 5G دسترسی مطلوب‌تری به اینترنت داشته باشند.

در رابطه با افسانه بعدی که می‌گوید هیچ‌کس حاضر نیست برای 5G پول بدهد، اریکسن اظهار دارد که کاربران آمریکایی حاضرند ۲۰ درصد بیشتر از شبکه‌های موجود برای نسل پنجم ارتباطات پول بپردازند. علاوه بر این، کسانی که می‌خواهند هر چه زودتر و پیش از بقیه به این شبکه دسترسی پیدا کنند، حاضرند ۳۲ درصد بیشتر هزینه کنند. ولی انتظار کاربران چیزی بیشتر از سرعت بالاتر است؛ آن‌ها انتظار دارند خدمات خاصی در کنار این بسته‌ها ارائه شود. برای مثال، در حال حاضر تعدادی از اپراتورها در کنار بسته‌های 4G خود امکان دسترسی رایگان به سرویس اپل موزیک را فراهم می‌کنند.

image

اکثر شرکت‌ها سعی دارند 5G را در بسته‌هایی با ترافیک نامحدود عرضه کنند. اما از هر ۱۰ آمریکایی ۴ نفر دوست دارد طرح‌هایی دریافت کند که در آن اپلیکیشن‌ها و خدمات متنوعی ارائه شود. ستی می‌گوید این طرح‌ها می‌تواند شامل سرعت‌های مختلف، سرعت‌ها و تاخیرهای متفاوت، یا خدمات اضافی و گوناگون باشد.

جزمیت ستی معتقد است:

با ظهور 5G باید به دنبال روش‌های جدیدی در خصوص تعیین هزینه خدمات برای کاربران باشیم. مدل ترافیک نامحدود برای برخی از سرویس‌ها کار می‌کند. اما وقتی درباره سرویس‌های جامع‌تر مثل واقعیت افزوده یا گیمینگ ابری صحبت می‌کنیم، کاربران به دنبال مدل‌های تجاری جدید هستند.

خدمات جدید 5G

به باور ستی اولین کاربرد 5G در آمریکا به بحث سرگرمی و رسانه بر می‌گردد. در کنار این‌ها می‌توانیم به واقعیت افزوده و مجازی اشاره کنیم و در آینده نیم‌نگاهی به سیستم‌های حمل‌و‌نقل خودکار داشته باشیم.

در آمریکا، بیشترین چیزی که کاربران می‌خواهند این است که بتوانند اشتراک تلویزیون‌های کابلی خود را لغو کرده و برنامه‌های موردنظرشان را از طریق 5G تماشا کنند. علاوه بر این، آن‌ها خواستار اضافه شدن دکل‌های مخصوص 5G در مناطق پرجمعیت مثل ورزشگاه‌ها هستند. خواسته بعدی کاربران آمریکایی فراهم شدن تجربه ورزش‌های مختلف به صورت واقعیت افزوده است. برای مثال بسیاری می‌خواهند بتوانند بازی‌های NFL را از طریق عینک یا تلفن‌های هوشمند خود به صورت سه بعدی در مقابلشان تماشا کنند.

کاربران در کره جنوبی بیشتر به دنبال تجربه خرید آنلاین از طریق واقعیت مجازی هستند، در حالی که در چین مردم دوست دارند تلفن‌های هوشمند متصل به 5G داشته باشند. کاربران کشورهای آمریکای لاتین مثل برزیل و آرژانتین دوست دارند بتوانند به صورت سه بعدی تماس هولوگرافیک برقرار کرده یا به خدمات واقعیت افزوده و مجازی دسترسی داشته باشند.

image

ستی می‌گوید:

وقتی از کاربران می‌پرسید فکر می‌کنند این خدمات چه زمانی عرضه می‌شود، آن‌ها انتظار بسیار بالایی دارند. مردم آمریکا انتظار دارند که این کاربردها ظرف یک سال پس از عرضه عمومی 5G در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. سایر مردم جهان این بازه زمانی را دو تا سه سال در نظر گرفته‌اند.

بر اساس نظرسنجی اریکسن، تا سال ۲۰۲۵، از هر ۵ تلفن هوشمند ۱ مورد ماهانه بیش از ۲۰۰ گیگ از طریق شبکه 5G ترافیک مصرف خواهد کرد. فقط حدود نیمی از کاربران تلفن‌های هوشمند انتظار دارند که میزان مصرف اینترنت آن‌ها در شبکه 5G افزایش یابد، اما آن‌ها اعلام کرده‌اند که با ظهور این شبکه به صورت هفتگی ۳ ساعت بیشتر از قبل در بیرون از خانه ویدیو تماشا خواهند کرد.

ستی اظهار می‌کند:

کاربران عددی را به صورت تخمینی به ما ارائه کرده‌اند، اما آن‌ها همیشه میزان مصرف خود را دست‌کم می‌گیرند. اگر روزانه فقط ۱۰ دقیقه از یک اپلیکیشن واقعیت افزوده استفاده کنید، با این کار ماهانه ۵۰ گیگابایت ترافیک مصرف خواهید کرد.

در رابطه با دستگاه‌هایی که در آینده از آن‌ها استفاده می‌کنیم، حدود نیمی از کاربران اعتقاد دارند که تلفن‌های هوشمند همچنان باقی خواهند ماند، ولی ما تا سال ۲۰۲۵ به عینک‌های واقعیت افزوده مجهز می‌شویم و احتمالا باید شاهد ظهور دستگاه‌های جدیدتری باشیم.

ستی می‌گوید 5G به دستگاه شاخص‌تری نیاز دارد که بتواند قابلیت‌های این شبکه را به کاربران ارائه کند. هر شرکتی که زودتر و بهتر بتواند در این زمینه وارد شود، مطمئنا نقش بزرگی در آینده خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۲/۱۸
اصلاً تکنولوژیِ روز، از حقوقِ حَقّه‌ی آمریکایی‌هاست.
ما اینجا اسماً 4.5G است امّا رسماً 3G هم نیست?