خانهاخبار
جمع‌بندی شایعه‌ها درباره پرچمداران OnePlus 7 و 7 Pro

جمع‌بندی شایعه‌ها درباره پرچمداران OnePlus 7 و 7 Pro

وان پلاس به زودی پرچمداران تازه OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro خود را معرفی می‌کند. در این مطلب به همه شایعه‌های مهمی که تابه‌حال درباره این مدل‌های تازه اشاره شده است، پرداخته‌ایم.
۱۳۹۸/۲/۱۸

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید، احتمالا مطلع هستید که کمپانی وان پلاس دو پرچمدار تازه را به نام‌های OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro در نوبت معرفی دارد. مدل 7 Pro از نسخه اصلی 7 سطح بالاتر است و از پنل نمایش بهینه‌ای برتر از سایر رقیبان موجود در بازار بهره می‌برد.

باتوجه به همه خبرهای فاش شده منتسب به این گوشی‌ها، حالا دیگر تصویر واضحی از هردویشان داریم. همچنین هر دوی این گوشی‌ها به زودی معرفی می‌شوند و دیگر وقتش فرا رسیده است تا همه خبرها و شایعه‌های مهم را درباره‌شان جمع‌بندی کنیم.

پیش از هرچیز باید یادآور شویم کمپانی وان پلاس نه تنها وعده داده است پرچمداران تازه خود را به بهترین پنل نمایش موجود مجهز می‌کند؛ بلکه ادعا می‌کند این دو مدل از برترین دوربین‌هایی بهره می‌برند که تابه‌حال روی گوشی‌های سازنده تعبیه شده است. علاوه بر این موارد، اخیرا تأیید شد که حافظه داخلی نسل تازه UFS 3.0 در OnePlus 7 Pro به کار گرفته شده است.

مشخصاتOnePlus 7 ProOnePlus 7
سیستم عاملاندروید 9 پای با رابط کاربری اکسیژناندروید 9 پای با رابط کاربری اکسیژن
پنل نمایشامولد، کواد اچ دی، نرخ رفرش 90 هرتزامولد، فول اچ دی، نرخ رفرش 60 هرتز
پردازندهاسنپدراگون 855اسنپدراگون 855
رم 8 / 12 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی256 گیگابایت128 گیگابایت
دوربین اصلی 148 مگا پیکسلی48 مگا پیکسلی
دوربین اصلی 2تله فوتوتله فوتو
دوربین اصلی 3زاویه بازندارد
دوربین سلفیطراحی پاپ آپبریدگی ناچ قطره‌ای
باتری4000 میلی آمپر ساعت4150 میلی آمپر ساعت
تکنولوژی شارژ30 واتی Warp Charge سریع30 واتی Warp Charge سریع
تأیید هویتحسگر اثرانگشت زیرصفحه از نوع اپتیکالحسگر اثرانگشت زیرصفحه از نوع اپتیکال
ابعاد162.6 × 76 × 8.8 میلی متر

157.7 × 74.8 × 8.1 میلی متر

پشتیبانی از 5Gبلهخیر
جزئیاتعدم پشتیبانی از microSD، حذف جک هدفون 3.5 میلی متری، پشتیبانی از دو سیم کارتعدم پشتیبانی از microSD، حذف جک هدفون 3.5 میلی متری، پشتیبانی از دو سیم کارت

نقطه قوت اصلی؛ پنل نمایش

برجسته‌ترین نکته در میان اغلب شایعه‌ها، بدون شک تعبیه پنل نمایش فوق‌العاده در پرچمدار OnePlus 7 Pro بوده است. منظور این قابلیت چشمگیر، نرخ رفرش 90 هرتزی است. در حالی که نرخ رفرش در بهترین پنل‌ نمایش‌های فعلی حدودا 60 هرتز است.

 

نرخ رفرش بهبودیافته کمک می‌کند پنل نمایش در انیمیشن‌ها و تصاویر متحرک واکنش‌گراتر عمل کند و در مقایسه با رقیبان فعلی خود تجربه بهتری در گیمینگ ارائه دهد. البته نرخ رفرش 90 هرتز برای مواقعی که تصویر بدون حرکت، اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد و انتظار می‌رود وان پلاس تمهیدی اندیشیده و آن را با سطح داینامیک بودن محتوای صفحه تعدیل کند.

وضوح صفحه در OnePlus 7 Pro کواد اچ دی پلاس گزارش شده و گفته می‌شود میزان دقت رنگ آن بسیار زیاد است. در مقابل این مدل، انتظار می‌رود OnePlus 7 با پنل نمایش 1080p امولد و نرخ رفرش 60 هرتز معرفی شود.

پرچمداران تازه وان پلاس و دوربین سه گانه اصلی

image

 

پرچمداران وان پلاس در سال‌های اخیر به دوربین‌های بسیار خوبی مجهز شدند اما یکی از بزرگترین انتقادهای وارده‌ به همه آن‌ها، ناتوانی در ثبت تصاویر و ویدیوهای باکیفیت در نور شب بوده است. کمپانی وان پلاس در این باره اعلام کرده که همه تلاش خود را در توسعه OnePlus 7 Pro به کار بسته است تا کیفیت تصویربرداری‌اش در نور کم هم در حد و اندازه رقیبانش شود.

آنچه از دوربین OnePlus 7 Pro می‌دانیم:

  • دوربین اصلی 48 مگا پیکسلی
  • لنز ثانویه تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی تا 3 برابر
  • لنز سوم از نوع زاویه باز

شایان ذکر است که OnePlus 7 با دوربین دوگانه توسعه پیدا می‌کند و ماژول آن شامل لنزهای اصلی و تله فوتو می‌شود.

نمونه‌های تصاویر ثبت‌شده با دوربین OnePlus 7 Pro

 

دوربین سلفی با طراحی پاپ آپ

انتظار می‌رود پنل نمایش OnePlus 7 با ناچ قطره‌ای کوچک توسعه پیدا کند اما باتوجه به شایعه‌ها و تصاویر رندر اخیر منتسب به OnePlus 7 Pro، این گوشی با پنل نمایش کاملا بدون حاشیه و خمیده و دوربین سلفی پاپ آپ معرفی می‌شود.

image

دوربین پاپ آپ این گوشی هوشمند زمانی از بدنه بیرون می‌آید که شما در نرم‌افزار دوربین گزینه سلفی را انتخاب کنید. این دوربین مکانیکی در غیر اینصورت درون بدنه باقی می‌ماند.

بهبود بدترین نکته منفی درباره OnePlus 6T: حسگر اثرانگشت تازه

OnePlus 6T سال گذشته با قابلیت‌های متعددی معرفی شد و توجه بسیاری هم به خود جلب کرد؛ اما همچنان نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که سرعت عملکرد حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر پنل نمایش آن پایین است.

انتظار می‌رود وان پلاس این موضوع را در توسعه OnePlus 7 و 7 Pro در نظر گرفته و آن را بهبود بخشیده باشد. گفته می‌شود حسگر زیر صفحه نمایش این نسل تازه همچنین 30% بزرگتر طراحی شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

کمپانی وان پلاس در سال‌های اخیر قیمت فروش گوشی‌های هوشمند خود را به تدریج افزایش داد. به همین خاطر انتظار می‌رود قیمت پرچمداران OnePlus 7  و 7 Pro امسال مخصوصا با توجه به ارائه قابلیت‌های تازه‌شان، نسبت به گذشته به شکل چشمگیری افزایش یابد.

image

 

شایعه شده پنل نمایش 90 هرتزی OnePlus 7 Pro حدودا 3 برابر گران‌تر از پنل نمایش 60 هرتزی تعبیه شده در OnePlus 7 است. علاوه بر این، دوربین اصلی هم در این مدل پیشرفته‌تر توسعه یافته است و به همین خاطر انتظار داریم 7 Pro گران‌تر از مدل اصلی قیمت‌گذاری شود.

پیش‌بینی می‌شود نسخه پایه OnePlus 7 Pro به قیمت 750 دلار معرفی شود. گوشی‌های وان پلاس هرسال گران‌تر از گذشته می‌شوند اما قیمت‌شان در مقابل رقیبان سامسونگ و اپل همچنان رقابتی و پایین به شمار می‌رود.

سری OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro در تاریه 14 مه (24 اردیبهشت) رسما معرفی می‌شود. انتظار می‌رود روند عرضه این مدل‌ها مدت کوتاهی پس از رونمایی رسمی آغاز شود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amin

۱۳۹۸/۲/۱۸
750 دلار قیمت پایه!
قیمت رام 12 قطعا بالای 800 دلاره...
اصلا بصرفه نیست
100 دلار بذاری روش سری نوت و میت میشه گرفت