خانهاخبار
Avengers: Endgame با فروش 2.1 میلیارد دلاری دومین فیلم پرفروش تاریخ شد

Avengers: Endgame با فروش 2.1 میلیارد دلاری دومین فیلم پرفروش تاریخ شد

فیلم سینمایی Avengers: Endgame به عنوان آخرین قسمت از فاز سوم دنیای سینمایی مارول توانست با فروش 2.1 میلیارد دلار در دومین آخر هفته خود به جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما برسد.
۱۳۹۸/۲/۱۶

آخرین قسمت از فاز سوم دنیای سینمایی مارول با نام Avengers: Endgame با عملکردی خیره‌کننده توانست به سریع‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود که در عرض ۱۰ روز به فروش ۲ میلیارد دلاری دست پیدا کرده است. این فیلم حالا دومین فیلم پرفروش دنیاست.

اونجرز: اندگیم در اولین آخر هفته خود توانست با فروش ۱.۲ میلیارد دلار رکوردهای زیادی را پشت سر بگذارد. این فیلم تاکنون موفق به کسب عناوینی چون بیشترین فروش روز پنجشنبه، بهترین افتتاحیه در آمریکا و جهان، بهترین افتتاحیه در چین و هند، بهترین عملکرد در آخر هفته دوم، سریع‌ترین میزان فروش تا رسیدن به سقف ۱ میلیارد دلار و سریع‌ترین میزان فروش تا رسیدن به سقف ۲ میلیارد دلار شده است. با توجه به این که فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» فقط حدود دو هفته روی پرده‌های سینما حاضر بوده، کاملا محتمل است که به زودی بتواند رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما یعنی آواتار با فروش ۲.۷ میلیارد دلار را پشت سر بگذارد.

این فیلم تاکنون توانسته با کسب ۲ میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار از گیشه‌های جهانی در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ قرار بگیرد. Avengers: Endgame در نخستین آخر هفته خود در آمریکا حدود ۳۵۰ میلیون دلار فروش داشت و در دومین آخر هفته نیز توانست ۱۴۵ میلیون دلار دیگر بفروشد. نکته جالب توجه اما استقبال بی‌نظیر چینی‌ها از آخرین اثر مارول است، چرا که مجموع فروش این فیلم در کشور چین تاکنون ۵۱۱ میلیون دلار برآورد شده است.

موفقیت Avengers: Endgame بدون شک محصول برنامه‌ریزی بلندمدت دنیای سینمایی مارول است که از حدود ۱۱ سال پیش آغاز شد و حالا بعد از تولید ۲۲ فیلم به این نقطه رسیده است. البته کار مارول هنوز با این دنیای کمیک تمام نشده و فاز چهارم این جهان ابرقهرمانی به زودی با ۲۰ فیلم دیگر که برای یک دهه آینده در دست تولید قرار دارد آغاز می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Adel

۱۳۹۸/۲/۱۶
هنوز کار داره به سریال "پدرسالار" برسن!!۱

پسر پرواز

۱۳۹۸/۲/۱۶
البته بايد يادآور بشم كه آقاي فايگي (رئيس استوديوي مارول) اعلام كردند كه فاز سوم دنياي مارول با فيلم سينمايي مرد عنكبوتي: دور از خانه، به پايان خواهد رسيد.