خانهاخبار
وان پلاس 7 پرو؛ اولین گوشی هوشمند مجهز به UFS 3.0 پرسرعت

وان پلاس 7 پرو؛ اولین گوشی هوشمند مجهز به UFS 3.0 پرسرعت

نسل تازه حافظه‌های داخلی پرسرعت گوشی‌های همراه UFS 3.0 به شمار می‌رود که سامسونگ از آن در توسعه گلکسی فولد خود بهره گرفته است. از آنجا که عرضه این گوشی به تاریخی نامعلوم موکول شده است، احتمالا OnePlus 7 Pro را باید اولین گوشی هوشمند مجهز به UFS 3.0 بخوانیم.
۱۳۹۸/۲/۱۶

هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، گوشی‌های هوشمند هم پرسرعت‌تر می‌شوند. برای مثال، راهکار ذخیره اطلاعات USF چند سال پیش به بازار راه پیدا کرد و با ارائه سرعت بیشتر، جانشین eMMC شد. USF مزایای متعددی نسبت به eMMC دارد اما یکی از برترین و برجسته‌ترین‌ مزایایش این است که می‌تواند به‌طور هم‌زمان اطلاعات را از حافظه بخواند و بر آن ثبت کند. همین قابلیت می‌تواند افزایش سرعت انتقال داده‌ها را روی گوشی‌های همراه مجهز به USF توجیه کند.

نسخه فعلی از این راهکار فناوری USF 2.1 است و نسخه بعدی آن یعنی UFS 3.0 می‌تواند با مصرف انرژی به‌شکل بهینه‌تر، پهنای باندی دو برابر بیشتر ارائه دهد. این نسخه تازه همچنین قادر است در دمای بیشتر هم فعالیت کند. همین قابلیت باعث برتری بیشتر نسخه 3.0 نسبت به 2.1 می‌شود؛ زیرا اغلب گوشی‌های همراه امروزی وظایف و دستورات مختلفی را به اجرا درمی‌آورند که پردازنده را بسیار گرم می‌کند.

image

در ابتدا شایعه شد که گلکسی فولد اولین گوشی هوشمند مجهز به UFS 3.0 خواهد بود؛ اما همان‌طور که می‌دانید، مشکلات مربوط به پنل نمایش منعطف باعث شده است کمپانی سامسونگ عرضه این گوشی را به تأخیر بیندازد. به همین خاطر انتظار می‌رود گوشی دیگری موفق به کسب این لقب بشود. به گزارش خبرگزاری XDA، این گوشی هوشمند OnePlus 7 Pro چینی خواهد بود. گلکسی فولد قرار بود 26 آوریل گذشته عرضه شود و حالا نمی‌دانیم که عرضه نهایی‌اش چه تاریخی خواهد بود. از طرفی انتظار می‌رود OnePlus 7 Pro در تاریخ 14 مه (24 اردیبهشت) رونمایی شود و از یک هفته بعد از این تاریخ به بازار راه پیدا کند.

باتوجه به تعبیه حافظه داخلی UFS 3.0 انتظار می‌رود سرعت گوشی پرچمدار تازه وان پلاس در مقابل سایر رقیبانش بسیار بیشتر باشد. OnePlus 7 Pro همچنین در بنچمارک نشان داد که از گلکسی اس 10 پلاس هم پرسرعت‌تر است. این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تنها 700 دلار قیمت دارد و در مقابل سایر پرچمداران بازار ارزان به شمار می‌رود. وان پلاس همچنین قصد دارد نسخه‌های دیگری هم از این پرچمدار توانمند را با 8 و 12 گیگابایت رم به همراه 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه کند. قیمت این نسخه‌ها به ترتیب 749 و 819 دلار خواهد بود.

 UFS 3.0، دریچه‌ای تازه به عملکرد پرسرعت

همان‌طور که گفتیم، سامسونگ نتوانست گلکسی اس 10 خود را به UFS 3.0 مجهز کند، اما گلکسی نوت 10 این سازنده که اوت امسال معرفی می‌شود، احتمالا با UFS 3.0 توسعه پیدا می‌کند. گلکسی نوت 10 همچنین در 4 نسخه معرفی می‌شود که دو نسخه از آن از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند.

image

 

شاید کاربران معدودی در هنگام خرید گوشی همراه به نوع حافظه UFS یا eMMC توجه کنند؛ اما نباید این موضوع را نادیده بگیریم که تکنولوژی تازه استفاده از UFS می‌تواند تجربه کاربری را به طور چشمگیری بهبود ببخشد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)