خانهاخبار
پرچمدار گلکسی نوت 10 با پنل خمیده و لبه‌دار طراحی می‌شود

پرچمدار گلکسی نوت 10 با پنل خمیده و لبه‌دار طراحی می‌شود

برخی افشاگران دنیای مجازی ادعا می‌کنند که پنل نمایش گلکسی نوت 10 با خمیدگی چشمگیر و به شکل لبه‌دار توسعه می‌یابد. به گفته این افشاگران همچنین شاهد تعبیه تنها یک دوربین سلفی با طراحی Infinity-O در پنل نمایش این گوشی سطح بالا خواهیم بود.
۱۳۹۸/۲/۱۴

پنل‌های نمایش خمیده از زمان معرفی گلکسی اج سامسونگ به نشانه‌ای ماندنی در پرچمداران این سازنده تبدیل شدند. همچنین به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی در توسعه پرچمداران سال‌های اخیر خود این نوع طراحی با لبه‌های کاملا تیز را تغییر داده و خمیدگی کمتری تبدیل کرده است. گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد همچنان روند توسعه پنل‌های نمایش خمیده را ادامه دهد و گلکسی نوت 10 خود را هم امسال با الهام از طراحی‌های قبلی به بازار معرفی کند.

گلکسی نوت 9 سال گذشته و دوگانه پرچمدار گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس امسال هر سه با پنل‌های نمایش خمیده معرفی شدند که خمیدگی‌شان به زیبایی تمام توسعه یافته و حاشیه‌هایشان هم به شکل نوارهای بسیار باریکی در کناره‌ها طراحی شده بود. حالا دیگر چند سالی از معرفی اولین پنل نمایش لبه‌دار می‌گذرد و کاربران از مشاهده آن روی گوشی‌های همراه حیرت‌زده نمی‌شوند. ظاهرا همین موضوع باعث شده است سامسونگ تصمیم بگیرد در توسعه گلکسی نوت 10 خود دوباره به روح پنل‌های نمایش با خمیدگی چشمگیرتر بازگردد.

image

 

یکی از افشاگران دنیای وب با نام کاربری @Universelce گفته است سامسونگ قصد دارد خمیدگی پنل نمایش گلکسی نوت 10 را از نوت 7 هم تیزتر و لبه‌دارتر طراحی کند. البته شایان ذکر است که خمیدگی لبه در پنل گلکسی نوت 7 چندان هم تیز نبود و به همین خاطر منتظریم ببینیم منظور از این لبه چشمگیر در گلکسی نوت 10 چه خواهد بود. اگر سامسونگ واقعا چنین قصدی دارد و می‌خواهد در آینده پرچمداران خود را با پنل‌های لبه‌دار و ملموس معرفی کند، کنجکاویم ببینیم برای بهبود تجربه کاربری چه تمهیداتی اندیشیده است. گلکسی نوت اج در ابتدای معرفی‌اش با آن پنل نمایش خمیده و لبه‌دار، پدیده‌ای تازه در بازار موبایل به شمار می‌رفت. از طرفی کمپانی سازنده به تدریج اثبات کرد که عملکرد و توانمندی‌های این پنل‌های نمایش لبه‌دار را می‌توان در قالب طراحی خمیده‌تر و بدون لبه تیز هم مورداستفاده قرار داد.

image

 

افشاگر مذکور در ادامه ادعا کرده است که در آینده برخی دیگر از برندهای سازنده موبایل به دنبال سامسونگ برای توسعه پنل‌های نمایش خمیده با لبه مشابه تلاش خواهند کرد. این نوع طراحی در گذشته به ترند تبدیل نشد؛ اما اگر گلکسی نوت 10 با پنل خمیده لبه‌دار معرفی شود، ممکن است سایر پرچمداران آینده هم به تقلید از آن به چنین رویکردی در طراحی ظاهری روی آورند. وان پلاس هم ظاهرا دو پرچمدار تازه OnePlus 7 و 7 Pro خود را با پنل نمایش خمیده توسعه داده است؛ اما هنوز به طور قطع نمی‌دانیم لبه‌های این پنل‌ها با چه رویکردی طراحی شده‌اند.

گلکسی نوت 10 با ناچ سوراخ‌مانند و دوربین سلفی تکی

باتوجه به شایعه‌های فعلی، حدس می‌زنیم گلکسی نوت 10 با پنل نمایش Infinity-O توسعه پیدا کند. پیش از این تصور می‌شد طراحی گلکسی اس 10 پلاس برای پنل نمایش و دوربین این گوشی به کار گرفته شود؛ البته هنوز نمی‌توان به طور قطع درباره تعداد دوربین سلفی نوت 10 نظر داد.

Ice Universe هم ماه گذشته در توییتی گفت Da Vinci id symmetrical و بدین ترتیب اشاره کرد که گلکسی نوت 10 با اسم رمز داوینچی به دوربین سلفی در میانه عرض پنل مجهز می‌شود. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد انتشار گزارش‌های مفصل‌تری درباره پرچمدار تازه سامسونگ باشیم.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Unknown

۱۳۹۸/۲/۲۳
همین اس 6اج که شما مسخره ش کردی اینقدر مورد اقبال مردم تو کل دنیا قرار گرفت (بخاطر طراحی زیباش) که سامسونگ و چند برند دیگه مجبور به استفاده از این زبان طراحی در محصولاتشون شدن .دوست عزیز سطح معلومات تون رو بالا ببرین خواهشاً.

محسن

۱۳۹۸/۲/۱۶
اوه چه خبرته له کردی سامسونگ رو

یاسر کمانی

۱۳۹۸/۲/۱۴
به نظرم سامسونگ با این کار فاتحه خودشو خونده چون طراحی سری اج در سری سامسونگ اج و اس6 اج و اس 7 اج به شدت بد بود
در اس 8 و نوت 8 بهتر شد و همچنین در اس 9 و نوت و اس10 اما اگه به عقب برگرده فاتحه خودش رو خونده چون نوآری محسوب نمیشه اگه بخواد نوآوری رو نکنه کم کم باید شاهد باشیم که رتبه خودشو زمینه فروش گوشی باید به امثال هواوی و شیائومی و .... شرکت های چینی واگذار کنه