خانهاخبار
اچ‌تی‌سی در یک قدمی توقف تولید گوشی‌های هوشمند

اچ‌تی‌سی در یک قدمی توقف تولید گوشی‌های هوشمند

کمپانی اچ‌تی‌سی ماه‌ها است که در شبکه‌های اجتماعی محبوب فعالیت نمی‌کند. علاوه بر این، ظاهرا گوشی تازه‌ای را هم در نوبت معرفی ندارد و ممکن است بخش موبایل خود را تعطیل کند.
۱۳۹۸/۲/۱۴

کمپانی اچ‌تی‌سی مدتها است که با مشکلات مالی درگیر شده و نتایج گزارش‌های مالی آن هم اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد. میزان درآمد این سازنده از فوریه تا مارس امسال 110% کاهش پیدا کرد. این ارقام در قیاس سالانه هم اصلاً امیدوارکننده نیست و نشان می‌دهد که میزان درآمد کلی نسبت به سال گذشته 53% کاهش داشته است. علاوه بر این، میزان سود در سه ماهه اول سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2018 حدوداً 67% کمتر شده است. اگر همچنان از علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی هستید، باید بگوییم بهبود درآمد این کمپانی تایوانی به خاطر بخش واقعیت مجازی آن بوده است. بخش موبایل اچ‌تی‌سی مدتی طولانی است که با مشکلات جدی مواجه شده و از آن انتظار نمی‌رود درآمد چشمگیری کسب کند.

image

فیل چن، مدیر ارشد غیرمتمرکزسازی اچ‌تی‌سی، چندی پیش تلویحاً تأیید کرد جانشین و نسل دوم گوشی بلاک‌چین این کمپانی به نام Exodus 1 در راه است. Exodus 2 هم مانند نسخه انحصاری قبلی مخصوص سرمایه‌گذاران و بازرگان‌ها و برای تراکنش‌های رمزارزها توسعه می‌یابد. این گوشی سطح بالا همچنین احتمالا تا پیش از پایان سال 2019 عرضه می‌شود. علاوه بر Exodus 2 احتمالی، ماه گذشته مجوز بلوتوث برای یک گوشی مرموز اچ‌تی‌سی با پشتیبانی از 5G منتشر شد و گفته می‌شود که ممکن است در نیمه دوم امسال معرفی شود.

به جز گوشی بلاک‌چین Exodus 1 که البته گروه مخاطبان هدفش اصلا گسترده نیست، آخرین و تازه‌ترین گوشی اچ‌تی‌سی U12 Plus به شمار می‌رود که تقریبا یک سال از زمان معرفی آن می‌گذرد.

از طرفی حضور اچ‌تی‌سی در دنیای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی بسیار کمرنگ شده است. خبرگزاری Droid-Life گزارش کرده که این سازنده تایوانی از 11 مارس تاکنون هیچ توییتی در توییتر رسمی خود منتشر نکرده است. علاوه بر این، حضور اینستاگرامی‌شان هم ناامیدکننده شده است. اچ‌تی‌سی پیش از این در فید این شبکه پرطرفدار اجتماعی به‌طور مکرر دیده می‌شود اما از اوت سال گذشته تا به حال در اینستاگرام فعالیتی نداشته است.

از این موارد چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟ HTC One M8 را باید آخرین گوشی توانمند این سازنده قلمداد کرد که با طراحی ظاهری و مشخصات فنی سطح بالایش چند قدم از بسیاری رقیبان خود جلوتر بود. این کمپانی تایوانی مشهور سال‌های متمادی موفق شد گوشی‌های محبوب و پرفروشی را روانه بازار کند و این مرگ تدریجی برای بخش موبایل آن بسیار ناراحت‌کننده است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

بهراد

۱۳۹۸/۲/۱۸
استاد شما با نوستراداموس نسبتی ندارید

morteza

۱۳۹۸/۲/۱۵
https://www.gsmarena.com/unknown_htc_device_appears_in_geekbench_with_mediatek_cpu_and_6gb_ram-news-36890.phpاین خبر ترجمه کنین بزارید داره گوشی روانه بازار میکنه

مجید

۱۳۹۸/۲/۱۴
اگر تحریم ها رو از ایران بردارند ،بهترین فرصت هم برای سرمایه گذاری و هم برای کسب صنعت گوشی های هوشمند و صنایع وابسته ،این هست که این برند توسط ایران خریداری بشه و اون وقت با تزریق پول در این شرکت و توسعه آن میشه خیلی کارها باهاش کرد

محمد

۱۳۹۸/۲/۱۴
این روز رو من پیشبینی میکردم و درست هم بود

Unknown

۱۳۹۸/۲/۱۴
قابل توجه جنابان Cadillac و yh