خانهاخبار
مقایسه Galaxy Fold سامسونگ و Moto Razr موتورولا

مقایسه Galaxy Fold سامسونگ و Moto Razr موتورولا

گلکسی فولد سامسونگ چندی پیش با مشخصات فنی سطح بالا رسما معرفی شد. حالا گفته می‌شود که موتورولا هم قصد دارد سری Razr خود را با معرفی یک مدل منعطف دوباره احیا کند.
۱۳۹۸/۲/۱۲

کمپانی‌های بزرگی مانند سامسونگ و هوآوی حالا بیش از پیش به گوشی‌های هوشمند منعطف بها می‌دهند و به همین خاطر به نظر می‌رسد که چنین محصولاتی در بازار موبایل گذرا و موقتی نخواهند بود. پس از گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هوآوی، زمزمه‌هایی هم درباره احتمال معرفی گوشی منعطف موتورولا به نام موتو ریزر (Moto Razr) به گوشی می‌رسد. تا به حال برخی تصاویر رندری منتسب به این گوشی منتشر شده است و براساس این تصاویر مفهومی به نظر می‌رسد که Moto Razr موتورولا از گلکسی فولد سامسونگ هم جالب‌توجه‌تر باشد.

image

 

سامسونگ با توسعه گلکسی فولد خود تصمیم دارد پنل نمایشی بزرگ را در ابعاد کوچک که در جیبتان جا شود، ارائه کند. این گوشی در حالت باز تقریبا شبیه به تبلتی کوچک به نظر می‌رسد و برای مثال، فضای پنل نمایش آن تقریباً 50 درصد بیشتر از آیفون 10 اس مکس اپل است. این گوشی در حالت پنل نمایش بسته مانند دو آیفون 10 پلاس باریک به نظر می‌رسد که روی هم قرار گرفته‌اند. گلکسی فولد در حالت بسته همچنان بزرگ به نظر می‌رسد، اما درون جیب کاربر جا می‌شود.

از طرف دیگر، کمپانی موتورولا قصد دارد Moto Razr خود را به شکل یک گوشی مدرن طراحی کند که در حالت باز هم وضعیت نرمال خود را حفظ کند. براساس شایعه‌های مرتبط، این گوشی پنل نمایش 6.2 اینچی از نوع OLED دارد که لولای آن رو به داخل بسته می‌شود. بدین ترتیب Moto Razr موتورولا یک گوشی جالب خواهد بود که به راحتی در جیب کاربر قرار می‌گیرد و از گلکسی فولد هم کامپکت‌تر است.

image

 

نقطه تمایز دیگر Moto Razr در مقابل گلکسی فولد این است که کاربر می‌تواند آن را تنها با یک دست هم باز کند. این مکانیزم پیش از این در طراحی Razr تاشو و کلاسیک سال 2004 دیده شده بود.

سامسونگ به خوبی می‌داند که دسترسی درست به گلکسی فولد در حالت باز، با دو دست کاربر امکان‌پذیر است و به همین خاطر هم یک پنل نمایش کوچک دیگر روی بدنه این گوشی طراحی کرده تا کاربر در وضعیت بسته هم بتواند دسترسی خود را حفظ کند. این پنل نمایش توانمند از نوع لمسی طراحی شده و با عملکرد کامل خود نسخه مینیمالی را از رابط کاربری اندروید در اختیار کاربر می‌گذارد. بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود بدون نیاز به باز کردن دستگاه، به اپلیکیشن‌های موردنظر خود دسترسی پیدا کند و نوتیفیکیشن‌ها را هم بخواند.

image

 

باتوجه به اسناد پتنت افشاشده، به نظر می‌رسد که Moto Razr هم پنل نمایش ثانویه داشته باشد، اما اخبار فاش‌شده مرتبط از محدود بودن عملکرد آن خبر می‌دهند. این پنل نمایش رابط کاربری اندروید ندارد و تنها قادر است ویجت‌های محدودی مانند وضعیت آب و هوا، زمان و البته برخی نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش بگذارد.

خبری از گوشی منعطف پرچمدار نیست

گلکسی فولد سامسونگ، رویای علاقه‌مندان به گوشی‌های پرچمدار است. این گوشی سطح بالا از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد و با رم و حافظه داخلی قابل توجهش حدودا 2000 دلار قیمت دارد.

از طرف دیگر، شایعه شده است موتورولا گوشی Moto Razr خود را با پردازنده میان رده اما توانمند اسنپدراگون 710 توسعه می‌دهد. این پردازنده ازنظر عملکرد تک‌هسته‌ای تقریبا هم‌رده اسنپ‌دراگون 855 عمل می‌کند و اغلب گوشی‌های میان‌رده سطح بالای بازار از آن قدرت می‌گیرند. برای مثال، انتظار می‌رود میان‌رده تازه گوگل به نام Pixel 3a هم از اسنپ‌دراگون 710 بهره بگیرد.

image

 

باتوجه به تصاویر رندر و همچنین پتنت فاش شده، به نظر می‌رسد گوشی Moto Razr با بدنه باریک توسعه یابد و بدین ترتیب باتری کوچکی هم داشته باشد. بدین ترتیب اسنپ‌دراگون 710 با قابلیت مصرف بهینه انرژی می‌تواند در مقابل اسنپدراگون 855 انتخاب بهتری باشد.

آیا دوربین تکی کافی است؟

برتری گلکسی فولد نسبت به Moto Razr در بخش دوربین هم به‌خوبی واضح است. این گوشی 6 دوربین مجزا از انواع اصلی، تله فوتو و زاویه باز دارد و از این نظر با گلکسی اس 10 پلاس پرچمدار یکسان طراحی شده است.

image

 

اغلب شایعه‌ها درباره Moto Razr تنها به یک دوربین در بدنه آن اشاره می‌کنند. بدین ترتیب کاربران این گوشی برای ثبت تصویر سلفی باید بدنه را به حالت بسته درآورند و با همان لنز تکی تصویر خود را ثبت کنند. این رویکرد کاملا عملی است، اما قطعاً بهترین انتخاب کاربران نخواهد بود. البته احتمال دیگری هم وجود دارد و برخی معتقدند که Moto Razr ممکن است از دوربین سلفی در حاشیه پنل نمایش بهره ببرد.

باتری Moto Razr چندان جالب نخواهد بود

منطقی است که از گوشی با پنل نمایش بزرگ، همچنین انتظار داشته باشیم باتری بزرگی هم داشته باشد. برای مثال، ظرفیت باتری در گلکسی فولد سامسونگ 438 میلی آمپر ساعت است. بارها در شایعه‌ها به باتری Moto Razr با ظرفیت 2730 میلی آمپر ساعت اشاره شده که حدوداً 37 درصد کوچکتر از باتری گلکسی فولد است. این باتری درواقع یکی از کوچکترین‌ باتری‌ها در میان گوشی‌های میان‌رده امروزی خواهد بود. البته Moto Razr از امکان شارژ سریع و بی‌سیم هم بهره‌مند می‌شود؛ اما ظرفیت و دوام باتری آن همچنان متوسط باقی خواهد ماند.

قیمت گوشی Moto Razr موتورولا

گلکسی فولد 2000 دلار قیمت دارد و همین موضوع باعث شده است بخش عظیمی از بازار توان خریدش را نداشته باشد. Moto Razr هم البته چندان ارزان نخواهد بود. گزارش شده است موتورولا اولین گوشی هوشمند منعطف خود را به قیمت حدودا 1500 روانه بازار خواهد کرد.

Moto Razr موتورولا یا گلکسی فولد سامسونگ؟

پیش‌تر هم تأکید کردیم که گلکسی فولد یک گوشی بسیار پیشرفته از کمپانی سامسونگ به شمار می‌رود و مخصوص عاشقان تکنولوژی روز توسعه یافته است. از طرفی نباید قیمت بسیار زیاد آن را نادیده گرفت؟

آیا Moto Razr ارزش خرید بالاتری دارد؟ متاسفانه برای پاسخ به این پرسش کمی زود است. اگر چنین گوشی هوشمندی در کار باشد و تا اواخر امسال معرفی شود، موتورولا بار دیگر به دنیا نشان می‌دهد که این کمپانی همچنان قادر است گوشی‌های هوشمند با طراحی و توانمندی جالب‌توجهی توسعه دهد. امسال پانزدهمین سال تولد اولین گوشی‌های تاشوی موتورولا از نسل Razr است. بدین ترتیب Moto Razr منعطف می‌تواند به‌خوبی جلب توجه کند. این گوشی همچنین به‌نوعی سمبل اکسسوری و مد به نظر می‌رسد و شکی نیست که در صورت عرضه به فروش قابل‌توجهی دست پیدا می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۲/۱۷
آخه بوزینه تو که اطلاعاتت در حد عصر حجره نظر نده اگزینوس 8 نانومتری روی اسنپدراگون 7 نانومتری پیاده میکنه ناقص العقل؟ آخه بیسواد کی اینو بهت گفته که نظر کارشناسی بدی سامسونگ 90 درصد قطعاتشو خودش میزنه و واسه بقیه برند ها من جمله حبابی و اپل صفح هنمایش میزنه مشنگ جان برو از دکل همون حبابی برو بالا که عرضه تولید هیچی رو نداره دوربینشو یک جا میزنه صفحه نمایششو یه جا باتریشو یه جا دقیقا کاری که glx هم میتونه انجام بده برو تا ننداختمت تو قفس واست تخمه و موز بندازم که باعث خنده مردم بشی برو تو غارت با همون اسباب بازی هات بازی کن بچه تا ندادم خلاصت کنن

مصطفی

۱۳۹۸/۲/۱۶
خخخخخخ
برو دنبال کارت سیرابی
واسه تو سامسونگ هم از سرت زیاده چه برسه به هواوی
اگر پردازنده مهمترین قطعه یه گوشی هست
سامسونگ هنوز یه پردازنده نمیتونه بسازه ،اگزینوس هم رو پلتفرم اسنپدراگون سوار می‌کنه از مال اون میره بالا
اون موقعه که هواوی تجهیزات مخابراتی می‌ساخت و سامسونگ مینی واش تو موز بودی بالا درخت میمون.

محمد

۱۳۹۸/۲/۱۶
میبینم که تجربه ات هم بالاست و زیاد سوختی اخه بدبخت حبابی هم مال این حرفاست که حرف مفت میزنی میت ایکس که تبلت تاشو حساب میشه نه گوشی یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد. حبابی صد سال دیگه هم به سامسونگ نمیرسه هنوز واسه قطعات گوشی هاش به بقیه وابسته اس در حالی که سامسونگ 90 درصد قطعات و مهمتریناشو خودش میزنه حتی واسه اپل و حبابی صفحه نمایش میزنه

مصطفی

۱۳۹۸/۲/۱۵
گلابی این حجم از ادبیات نشان دهنده سوزش درونته
خخخخخ
برو بشین رو یخ بلکه سوزشش کم شه چون هواوی بد جور سامسونگ تو پوکونده.

محمد

۱۳۹۸/۲/۱۴
زارررررت اخه کودن حبابی رو با سامسونگ مقایسه میکنی تو که هیچی نمیدونی مجبوری نظر بدی نخاله؟