خانهاخبار
گوگل: افت فروش پیکسل متأثر از فشار موجود در بازار موبایل‌های پریمیوم است

گوگل: افت فروش پیکسل متأثر از فشار موجود در بازار موبایل‌های پریمیوم است

گوگل در جدیدترین گزارش مالی خود، مربوط به سه‌ماهه نخست سال 2019، با اشاره به افت میزان فروش تلفن‌های پیکسل، فشار موجود در حوزه موبایل‌های پریمیوم را عامل این اتفاق دانسته است.
۱۳۹۸/۲/۱۱

با وجود آن که پیکسل ۳ گوگل در میان گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ یکی از برترین گزینه‌های موجود در بازار بود و تحسین خیلی‌ها را به دنبال داشت، اما به نظر می‌رسد که برخورداری از دوربینی قدرتمند و انتشار سریع آپدیت‌ها باعث نشده که فروش این محصول به اندازه کافی خوب باشد.

آلفابت، هلدینگ مالک شرکت گوگل، در گزارش مربوط به سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ به آمار فروش این تلفن هوشمند اشاره و آن را در مقایسه با سال‌های قبل کمتر دانسته است. روت پورات، مدیر ارشد مالی آلفابت، در این گزارش می‌گوید:

شرایط حاکم بر صنعت سخت‌افزار بر میزان فروش سالانه پیکسل اثر گذاشته و آن را پایین‌تر سال‌های قبل آورده است. فشارهایی که در بازار تلفن‌های هوشمند پریمیوم وجود دارد هم در وقوع این اتفاق بی‌تاثیر نبوده است.

در حال حاضر مشخص نیست که این شرکت به طور دقیق چه چیزی را عامل این اتفاق می‌داند؛ آیا کاهش میزان تقاضا برای تلفن‌های پریمیوم باعث بروز چنین شرایطی شده یا افزایش رقابت‌ها یا هر دو. با این حال، پر واضح است که موبایل‌های پیکسل ۳ در اولین سه‌ماهه پس از عرضه نسبت به پیکسل ۲ عملکرد بهتری داشتند.

البته در کنار این‌ها باید افزایش قیمت پیکسل ۳ نسبت به پیکسل ۲ را به عنوان یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در این اتفاق در نظر بگیریم. شاید به همین دلیل است که گوگل می‌خواهد موبایل جدیدی به نام پیکسل 3a را روانه بازار کند، موبایلی که ممکن است در تاریخ ۱۷ اردیبهشت معرفی شود.

image

روت پورات می‌گوید:

با توجه به وضعیت بازار سخت‌افزار، هرچند نتایج مربوط به سه‌ماهه نخست امسال حاکی از فشار وارده به حوزه تلفن‌های هوشمند پریمیوم است، ولی نسبت به شرایطی که در حوزه دستگاه‌های خانگیِ مجهز به Google Assistant در حال رخ دادن است خوش‌بینیم و باید منتظر رویداد ۱۷ اردیبهشتی باشیم که از طرف تیم سخت‌افزارمان برگزار می‌شود.

در گزارش آلفابت، سوای از فروش ناامیدکننده پیکسل، درآمدی مجموعا معادل ۳۶.۳ میلیارد دلار دیده می‌شود که ۶.۶ میلیارد دلار آن مربوط به عایدی‌های اجرایی است. این ارقام در سه‌ماهه نخست سال گذشته به ترتیب ۳۱.۱ میلیارد و ۷.۶ میلیارد دلار بود. البته آلفابت مدعی است عایدی‌های اجرایی این شرکت بدون احتساب جریمه کمیسیون اروپا ۸.۳ میلیارد دلار می‌شد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید معرفی موبایل‌های ارزان‌قیمت به بهبود میزان فروش گوشی‌های پیکسل کمک می‌کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سیاوش

۱۳۹۸/۲/۱۱
اصلانم فکر نکنید به خاطر طراحی ضایعشو امکانات کمشو رابط کاربری بیخودشو قیمت نجومیشه