خانهاخبار
احتمال خروج کمپانی سونی از بازار موبایل

احتمال خروج کمپانی سونی از بازار موبایل

کمپانی LLC با سرمایه‌گذاری میلیاردی در سونی به یکی از قطب‌های اصلی تصمیم‌گیرنده در این کمپانی بزرگ تبدیل شده است. با توجه به شکست سونی در بازار گوشی‌های همراه، ممکن است این سازنده به زودی از بازار موبایل خارج شود.
۱۳۹۸/۲/۱۰

کمپانی سونی در سال‌های گذشته توانست کنترل بازار Mp3، کنسول‌های بازی ویدیویی و حتی تلویزیون را در دست بگیرد؛ اما هرگز نتوانست در بازار گوشی‌های همراه به چنین موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. این سازنده امسال تلاش کرد با معرفی گوشی پرچمدار Xperia 1 ( پنل نمایش 6.5 اینچی امولد با نسبت تصویر 21:9) در نمایشگاه بین المللی MWC خود را از سایر رقیبانش متمایز سازد؛ اما قیمت بالای این محصول (حدودا 1000 دلار) باعث شد تصمیم خرید بسیاری از علاقه‌مند لغو شود.

رویترز گزارش کرده است که سونی برای دومین بار در خلال 6 سال اخیر تصمیم دارد با سرمایه‌گذاری تأمینی به تصمیمات کسب‌وکار خود جانی دوباره ببخشد. منابع آگاه و آشنا معتقد هستند LLC به مدیریت دنیل لوب، قصد دارد استراتژی خودش را در جهت موفقیت کمپانی سونی به کار گیرد. گزارش شده دنیل لوب حدودا 14.5 میلیارد دلار در سونی سرمایه‌گذاری کرده است.

image

 

بخش‌های موردنظر LLC در سونی درواقع بخش‌های نیمه‌هادی‌ها، کسب‌وکارهای بیمه‌ای و استودیوهای فیلم‌سازی است که البته برخی معتقدند استودیوها همچنین موردعلاقه نت‌فلیکس و آمازون هستند. در گزارش رویترز مشخصا به بخش موبایل سونی اشاره نشده است اما پیش بینی می‌شود که دنیل لوب به سرمایه‌گذاری و بهبود این بخش هم تمایل داشته باشد. شایان ذکر است که سونی ماه گذشته بخش موبایل را با بخش دیگری که شامل تلویزیون‌ها، دوربین‌ها و محصولات صوتی می‌شود، ادغام کرد. در ماه مارس هم Nikkei Asian Review گزارش کرد کمپانی سونی در سال آینده قصد دارد تعداد کارکنان بخش موبایل خود را به نصف کاهش دهد.

آتول گویال، تحلیل‌گر Jefferies، هفته گذشته در یادداشتی اعلام کرد که کمپانی سونی باید بازار گوشی‌های همراه را ترک کند. از طرفی سونی پیش از آنکه چنین تصمیمی اخذ کند، حتما در نظر دارد استقبال کاربران را از پرچمدار تازه Xperia 1 را بررسی و دنبال کند. شایان ذکر است که حالا کمپانی LLC سهم زیادی در سونی دارد و شاید این تصمیم مبنی بر خروج سونی از بازار موبایل دیگر درون کمپانی اصلی اخذ نشود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Kami

۱۳۹۸/۳/۲۴
چین یه خونه کارگری هست که فقط کپی بلده. البته کپی هم بازار پرسودی داره چون خیلی زیادن افرادی که جنس اصلی دوس دارن ولی توانایی خریدشو ندارن به کپی رو میارن. چین هیچ موقع صاحب تکنولوژی نبوده

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۲/۱۳
به اسفل‌السافلین?
گوشی نمی‌زد که، صابون‌مراغه?

Ali ghorbani

۱۳۹۸/۲/۱۱
خدایی حیفه اگه از بازار گوشی بره گوشی هاش شاید کارایی که بقیه دارن انجام میدن رو دنبال نمیکنه ولی هرکسی با گوشی هاش کارکرده لذت بخش بودنش رو تایید میکنه

سینا

۱۳۹۸/۲/۱۱
داداش چین اقتصاد دوم دنیاست

modara1

۱۳۹۸/۲/۱۱
مشکل اصلی سونی نداشتن عدم خلاقیت و نوآوری در طراحیه.
شرکت huawei میتونه الگوی خوبی باشه در این زمینه