خانهاخبار
تماشا کنید؛ ویدیوی مفهومی از iFlex اپل با پنل نمایش تاشو

تماشا کنید؛ ویدیوی مفهومی از iFlex اپل با پنل نمایش تاشو

ویدیوی مفهومی منتسب به اولین گوشی منعطف اپل به نام iFlex منتشر شده و این گوشی سطح بالا را با دوربین اصلی چهارگانه به نمایش گذاشته است. به نظر می‌رسد طراح این ویدیوی مفهومی قصد داشته است گوشی منعطف اپل را به آیپدمینی پیوند بزند.
۱۳۹۸/۲/۹

پیش از این جدول برنامه احتمالی عرضه برای اولین گوشی هوشمند منعطف هرکدام از کمپانی‌های سازنده منتشر شده بود، اما حالا سامسونگ با مشکل مواجه شده و روند عرضه گلکسی فولد این غول تکنولوژی به تأخیر افتاده است. در این جدول نام بزرگانی مانند سامسونگ، هوآوی، ال جی، اوپو، شیائومی، Vivo، موتورولا و حتی مایکروسافت به چشم می‌خورد که همچنین تاریخ حدودی هم برای عرضه گوشی هوشمند تاشوی آن‌ها پیش‌بینی شده است. در کنار همه این اسامی و در انتهای فهرست به نام اپل اشاره شده و گفته شده است که اولین پرچمدار منعطف این غول تکنولوژی احتمالا در نیمه دوم 2019 به بازار راه پیدا می‌کند. از طرفی مشکلی که برای گلکسی فولد سامسونگ پیش آمده است، باعث می‌شود عرضه همه این محصولات با تأخیر مواجه شود.

حالا ConceptCreators ویدیویی مفهومی از اولین گوشی هوشمند منعطف اپل به نام iFlex منتشر کرده است. دیدن چنین ویدیوهای مفهومی همیشه جذابیت خاصی دارد و همچنین شایان ذکر است که در طراحی مفهومی به محدودیت‌های دنیای واقعی توجهی نمی‌شود. برای مثال، طراح این ویدیو به آزمایش‌های متعدد و تحقیقات گسترده نیاز ندارد تا بهترین و کارامدترین لولا را برای iFlex طراحی کند.

image

 

iFlex هم مانند گلکسی فولد سامسونگ رو به داخل تا می‌شود. این گوشی مفهومی دوربین چهارگانه اصلی دارد و حسگر ToF هم در ماژول اصلی آن دیده می‌شود. در ویدیوی پیش رو همچنین دوربین پاپ آپ هم دیده می‌شود. iFlex مفهومی دارای پنل نمایش خارجی 5.4 اینچ با نسبت 16:9 است و در حالت باز، ابعاد آن به 7.9 اینچ با نسبت 4:3 می‌رسد. ابعاد 7.9 اینچ ممکن است برایتان آشنا به نظر برسد؛ زیرا اندازه حدودی پنل در سری آیپد مینی هم 7.9 اینچ بوده است.

پتنت ثبت‌شده اپل برای گوشی هوشمند با پنل نمایش منعطف

ماه گذشته هم تصویر مفهومی از یک گوشی منعطف اپل به نام آیفون 10 فولد منتشر شد که رو به داخل تا می‌شد. پنل خارجی این گوشی 6.6 اینچ و پنل داخلی باز آن 8.3 اینچ بود.

کمپانی اپل تا‌به‌حال چند پتنت از گوشی‌های منعطف را به ثبت رسانده است. پنل نمایش و لولای اصلی را احتمالا باید مهم‌ترین اجزای گوشی‌های منعطف دانست. اپل هم پتنت‌های خود را حول همین محور طراحی کرده و به ثبت رسانده است. یکی از این پتنت‌ها درواقع امکان گرم نگه‌داشتن پنل نمایش منعطف را نشان می‌دهد تا از ترک‌خوردن و شکستن آن در روزهای بسیار سرد جلوگیری کند. در پتنت دیگری هم شاهد استفاده از نوعی ماده هستیم که در هنگام بازشدن پنل نمایش درون بخش نازک شده آن قرار می‌گیرد.

توسعه بخش سخت‌افزار این گوشی منعطف هم بخش دیگری از این ماجرا است. اپل علاوه بر این‌ها باید نسخه منحصربه‌فردی از iOS مخصوص چنین پنل نمایش منعطفی توسعه دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۲/۹
نوشته یک‌طرحِ مفهومی. یعنی شاید اصلاً صدسال‌سیا عملیاتی نشه