خانهاخبار
آیفون XR 2019 به دوربین دوگانه مجهز می‌شود

آیفون XR 2019 به دوربین دوگانه مجهز می‌شود

طبق گزارش جدیدی که به‌تازگی منتشر شده، آیفون XR 2019 قرار است با الهام از برادر بزرگ‌تر خود به دوربین دوگانه مجهز شده و چند قابلیت دیگر را از روی این دستگاه کپی کند.
۱۳۹۸/۲/۷

در چند وقت اخیر اخبار و اطلاعات زیادی از آیفون XI و XI مکس منتشر شده، اما نباید فراموش کنیم که در کنار این دو تلفن هوشمند باید منتظر نسخه بعدی آیفون XR هم باشیم؛ دستگاهی که به تازگی گزارش جدیدی درباره آن به بیرون درز پیدا کرده است.

دوربین تله‌فوتو

image

با توجه به اطلاعاتی که از اپراتورهای چینی به دست آمده، گفته می‌شود که آیفون XR 2 با استفاده از دوربین دوگانه پا جای پای آیفون X و آیفون XS خواهد گذاشت. به این ترتیب در نسخه بعدی این تلفن هوشمند می‌توانیم در کنار سنسور اصلی دستگاه شاهد یک لنز جدید تله‌فوتو هم باشیم.

هنوز اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شده، ولی انتظار نمی‌رود که این سنسور جدیدی تفاوت خاصی با سنسورهای قبلی پرچمداران اپل داشته باشد. با این حساب احتمالا یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو خواهیم داشت که قادر به ایجاد زوم دو برابری است.

علاوه بر این، در بخش دوربین سلفی هم انتظار داریم سنسور این دستگاه از سنسور ۷ مگاپیکسلی موجود در آیفون XR به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا یابد.

منتظر دوربین مربعی در آیفون XR 2 نباشید

image

با توجه به تصاویر و رندرهایی که به تازگی از آیفون XI منتشر شده است، انتظار داریم دوربین سه‌گانه این دستگاه در کادری مربعی قرار بگیرد. با این حال از آن‌جایی که در آیفون XR 2 خبری از سنسور سوم نیست، نباید منتظر دوربین مربعی باشیم.

یکی از دیگر ویژگی‌هایی که آیفون XR احتمالا از روی آیفون XI کپی خواهد کرد، شکل دکمه Mute یا بی‌صداست. دکمه بی‌صدا در آیفون‌های فعلی سوئیچی است که به شکل افقی با بالا و پایین رفتن عمل می‌کند، اما گفته می‌شود که در آیفون‌های نسل بعد، طراحی این دکمه مثل آیپد به صورت عمودی در می‌آید.

شارژ بیسیم معکوس، آداپتور شارژ سریع و چیزهای بیشتر

image

آیفون XR 2019 احتمالا نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع LCD خواهد داشت. نسخه فعلی این پرچمدار دارای یک باتری ۲۹۴۲ میلی آمپری است، ولی انتظار می‌رود که ظرفیت باتری نسخه بعدی این دستگاه به ۳۰۸۹ میلی آمپر افزایش یابد.

علاوه بر این، در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که اپل بالاخره آداپتورهای شارژ ۵ واتی را با آداپتورهای شارژ سریع ۱۸ واتی تعویض خواهد کرد. با این حال نباید انتظار داشته باشیم که در آیفون XR 2 از پورت USB Type-C استفاده شود. البته این شرکت مدتی است که این پورت محبوب را روی مدل‌های پروتوتایپ آیفون امتحان می‌کند، اما گفته می‌شود که این ایده فعلا از ذهن طراحان آیفون کنار رفته است.

با این حال خبر خوشحال‌کننده برای طرفداران آیفون‌های ۲۰۱۹ این است که این آیفون‌ها از قابلیت شارژ بیسیم معکوس پشتیبانی خواهند کرد. این یعنی کاربران می‌توانند ایرپاد و اپل واچ خود را با قرار دادن روی آیفون‌شان شارژ کنند.

با توجه به سابقه اپل انتظار داریم که آیفون XR 2 ماه سپتامبر امسال همزمان با رونمایی از آیفون XI و XI Max منتشر شود. هنوز قیمتی برای این سه دستگاه اعلام نشده اما به نظر نمی‌رسد که شاهد تغییرات خاصی در قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها باشیم، چون افزایش قیمت این آیفون‌ها می‌تواند وضعیت فروش پرچمداران اپل را بدتر از قبل بکند. بنابراین احتمالا باید منتظر آیفون XR 2 با قیمت ۷۴۹ دلار، آیفون XI با قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون XI مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mehran

۱۳۹۸/۲/۸
نخیر منتظر نباشید
قرار نیست دیگه آیفونی وارد خاک پاک ایرن شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تحریمش کردیم و بزودی ورشکستم میشه تازه (هه...) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!