تست همراه اول

سرویس خبر
7 اردیبهشت 1398 ساعت 16:51
0 نظر

 

نسل آینده نیسان GT-R به موتور الکتریکی مجهز نمی‌شود؟

اطلاعات جدیدی در رابطه با نسل آینده نیسان GT-R به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از عدم حضور سیستم هیبریدی در آن می‌دهد.

در حالی که نیسان به دنبال استفاده از موتور الکتریکی و باتری در اکثر محصولات تولیدی خود است، نسل آینده نیسان GT-R به احتمال زیاد فاقد این ویژ‌گی‌ها خواهد بود. بر اساس اعلام مدیر تولید خودروی GT-R، مشتریان این خودروی اسپرت به دنبال افزایش قیمت آن نیستند. در حالی که تولید مدل R36 از سوی مقامات نیسان مورد تایید قرار گرفته است، این شرکت هنوز در رابطه با پلتفرم آن تصمیمی نگرفته است. نیسان می‌تواند از یک شاسی جدید استفاده کند تا قادر به تجهیز آن به موتور بنزینی و الکتریکی باشد و یا همچنین پلتفرم R35 را برای آن در نظر بگیرد و بدنه را با تغییراتی همراه کند.

آقای Hiroshi Tamura در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Motor1 در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام کرد:

واقعا، واقعا به یک نیسان GT-R هیبریدی نیاز دارید؟ جواب 99 درصد مشتریان ما به این سوال، نه است.

استفاده از موتور برقی در نسل آینده این خودروی افسانه‌ای باعث افزایش قدرت تولیدی موتور و همچنین بهبود گشتاور تولیدی آن می‌شود؛ با این حال در این میان یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن قیمت نیسان GT-R است. در حال حاضر مدل 2019 این خودروی ژاپنی در مدل پایه قیمتی برابر با 101,685 دلار و در بالاترین نمونه، نیسمو قیمتی برابر با 177,235 دلار دارد. بر اساس اعلام Tamura، استفاده از موتور بنزینی و برقی در این خودرو مانند آنچه در NSX وجود دارد، باعث افزایش قیمت نسل آینده نیسان GT-R به بالای 200 هزار دلار می‌شود که نیسان علاقه‌ای به این موضوع ندارد.

نسل آینده نیسان GT-R در مقایسه با نمونه کنونی سریع‌تر و بهتر خواهد بود چرا که مشتریان منتظر پیشرفت این خودرو هستند. نیسان R36 می‌تواند با قیمت نسل کنونی خود به فروش برسد و یا قیمتی نزدیک به لامبورگینی هوراکان داشته باشد. در گذشته نه چندان دور شاهد معرفی نیسان GT-R50 از سوی شرکت ایتال دیزاین بودیم. این خودرو که تنها در 50 نمونه به تولید می‌رسد و قیمتی برابر با 1 میلیون دارد، میزان وفاداری خریداران نیسان GT-R را مشخص می‌کند. آقای Tamura اعتقاد دارد اضافه کردن سیستم هیبریدی با افزایش 200 کیلوگرمی وزن این خودرو و همچنین افزایش حداقل 10 هزار دلاری قیمت آن همراه است. شایعات در رابطه با نیسان GT-R هیبریدی نزدیک به شش سال پیش برای اولیت بار در فضای مجازی منتشر شد.

به نظر می‌رسد نیسان علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری بالا برای تولید و توسعه این خودروی کوپه تولید محدود ندارد. برخلاف تویوتا که برای توسعه نسل جدید سوپرا همکاری نزدیکی با شرکت بی‌ام‌و داشت، نیسان پلتفرم خودروی GT-R را با شرکت دیگری به اشتراک نگذاشته است. این خودروی افسانه‌ای هیچ شباهتی به خودروهای سدان و کراس‌اوور نیسان ندارد؛ با این حال آقای Tamura اعلام کرده نیسان از فروش آن رضایت دارد. فروش جهانی نیسان GT-R در سال گذشته میلادی در محدوده 2000 تا 3000 دستگاه قرار داشته که 538 نمونه آن در اختیار خریداران در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. در حالی که میزان فروش این محصول بالا نیست، برای یک سوپراسپرت با سن بالا مناسب به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است؛ فروش این خودرو در سال 2008 در ایالات متحده آمریکا برابر با 1730 دستگاه بود که دیگر تکرار شدنی نیست.

دلیل دیگری که باعث جلوگیری از استفاده از پلتفرم جدید برای نسل آینده نیسان GT-R می‌شود، تغییر پلتفرم این خودرو در هر 20 سال یکبار است. در سال 1989 از پلتفرم R32 برای توسعه نیسان اسکای‌لاین GT-R استفاده شد. پلتفرم‌های R33 و R34 شباهت زیادی به این پلتفرم داشتند اما پلتفرم R35 با تغییرات گسترده از راه رسید. خودروی نیسان GT-R با این پلتفرم در سال 2007 معرفی شد. با توجه به گفته Tamura، نسل کاملا جدید این خودرو با پلتفرم R-37 احتمالا در سال 2027 در‌ معرض دید عموم قرار می‌گیرد. در این فاصله شاهد رونمایی از مدل R36 این خودرو با موتور بنزینی و‌ طراحی متفاوت خواهیم بود.



  7 اردیبهشت 1398
933 بازدید
0 نظر
5.00
  3 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری