خانهاخبار
بهترین خودروهای کوپه فول سایز در بازارهای جهانی کدامند؟

بهترین خودروهای کوپه فول سایز در بازارهای جهانی کدامند؟

خودروهای کوپه زیادی در بازار به فروش می‌رسند؛ با این حال تعدادی از آن‌ها ابعاد بزرگی دارند. در این مطلب به معرفی بهترین خودروهای کوپه فول سایز می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۲/۷

اگر به خودروهای کوپه علاقه‌مند باشید ولی قدرت بالا و همچنین ابعاد بزرگ برای شما اهمیت داشته باشد، به سراغ یک خودروی کوپه فول سایز می‌روید که البته برای پارک آن با مشکل مواجه می‌شوید. در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد خودروهای 4 درب کوپه هستیم که در این مطلب مورد نظر ما نیستند. خودروهای کوپه دارای شیب زیادی برای سقف خود هستند و در مقایسه با خودروهای سدان و 4 درب کوپه، وزن کمتری دارند. در حالی که تمام خودروهای کوپه در رده محصولات اسپرت قرار می‌گیرند، تفاوت‌های زیادی میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

image

 خودروهای کوپه فول سایز یا بزرگ، در مقایسه با نمونه‌های دیگر دارای چندین مزیت هستند که شاید مهم‌ترین آن‌ها، امکان استفاده از موتورهای بزرگ باشد. این محصولات دارای چیدمان 2+2 هستند که به معنای حمل افراد بیشتر توسط ‌آن‌هاست. معمولا افراد برای حمل 2 سرنشین، راننده و سرنشین کناری خودروهای کوپه را خریداری می‌کنند. خودروهای کوپه فول سایز با قیمت بالایی به فروش می‌‎رسند که البته این قیمت بالا دلیل مخصوص به خود را دارد. این محصولات علاوه بر لوکس بودن و تجهیزات بالا، به موتورهای قدرتمندی نیز مجهز شده‌اند که لذت رانندگی را افزایش می‌دهند. در ادامه با معرفی بهترین خودروهای کوپه فول سایز در بازارهای جهانی، با ما همراه باشید.

بی‌ام‌و M850i

image

بی‌ام‌و پس از چندین سال دوباره خودروهای سری 8 خود را روانه بازار کرده است. این خودرو در مدل‌های مختلف معرفی شده؛ با این حال هنوز با قدرتمندترین نمونه آن یعنی بی‌ام‌و M8 ملاقات نکرده‌ایم. در حال حاضر قدرتمندترین نمونه این خودرو، بی‌ام‌و M850i است. این خودرو از یک موتور 8 سیلندر با توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این موتور قدرتی برابر با 523 اسب بخار و گشتاوری برابر با 750 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

سرعت این خودروی آلمانی در مدت زمان 3.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در مقایسه با محصولات سری 7 بی‌ام‌و ابعاد کوچکتری دارد؛ با این حال اختلاف کمی میان آن‌ها وجود دارد. بی‌ام‌و سری 8 جایگزین بی‌ام‌و سری 6 شده است. صندلی‌های عقب در این خودرو مناسب افراد قد بلند نیست، البته در این مطلب این معیار برای ما اهمیت بالایی ندارد.

مرسدس بنز کلاس S کوپه

image

به نظر می‌رسد با آخرین نسل از خودروهای کوپه کلاس S روبه‌رو هستیم. اگر به دنبال یک خودروی کوپه بزرگ، لوکس و قدرتمند برای مسافت‌های طولانی هستید، مرسدس بنز کلاس S کوپه برای شما یک انتخاب مناسب است. مدل S560 این خودرو به یک موتور قدرتمند 8 سیلندر مجهز شده که سرعت آن را در مدت زمان 4.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. فضای صندوق عقب این خودرو کم است، بنابراین برای سفر باید تجهیزات و وسایل کمی داشته باشید.

بنتلی کانتینتال GT

image

بنتلی کانینتنال GT یکی از خودروهای مورد علاقه افراد ثروتمند است. افراد صاحب این خودرو می‌خواهند به اطرافیان این موضوع را گوشزد کنند که درآمد بالایی دارند، البته این خودرو بیش از این است. بنتلی برای این محصول خود یک موتور هیولای 12 سیلندر در نظر گرفته که همراه با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 626 اسب بخار قدرت است. این قدرت به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. در کابین این خودرو شاهد استفاده از چوب، چرم و فلز هستیم و همچنین رانندگی با آن لذت بالایی برای خریدار دارد.

رولز رویس Wraith

image

اگر به دنبال یک خودروی کوپه بزرگ، قدرتمند و بسیار لوکس هستید، رولز رویس Wraith با خوشحالی حساب بانکی شما را خالی می‌کند. در حالی که افراد خودروهای رولز رویس را برای قدرت بالا و رانندگی اسپرت خریداری نمی‌کنند، رولز رویس Wraith هیجان‌انگیزترین خودروی تولیدی این برند انگلیسی است. در این خودروی لوکس شاهد استفاده از یک موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری هستیم که شتابی برابر با 4.6 ثانیه را برای آن به همراه آورده است. این قدرت بالا در کنار آرامش داخل کابین، برای هر راننده‌ای لذت‌بخش است.

لکسوس LC

image

در حالی که لکسوس موفق به تولید یک خودروی گرند توور متفاوت و زیبا شده است، در رابطه با عملکرد و طراحی آن اختلاف نظر وجود دارد. لکسوس LC به یک موتور 8 سیلندر مجهز شده که قادر به تولید 471 اسب بخار قدرت است. کابین این خودرو طراحی بسیار جذابی دارد. یکی از مشکلات اصلی این خودرو، وزن بالای آن است. تاچ‌پد لکسوس برای کنترل سیستم سرگرمی و اطلاعات کارایی بسیار بدی دارد. با وجود اینکه برخی از افراد آن را یک خودروی کوپه فول سایز کامل نمی‌دانند، وجود آن در این لیست الزامی است.

دوج چلنجر

image

در حالی که دوج چلنجر ارزان‌ترین خودروی کوپه فول سایز موجود در این لیست است، در نسخه‌های مختلف هلکت و دیمون نیز به فروش می‌رسد که دارای موتورهای قدرتمندی هستند. این خودرو دارای فضای عقب کمی برای سرنشینان است و همچنین کاپوت بسیار بزرگی دارد. دوج برای قرار دادن موتور این خودرو مجبور به افزایش فضای جلوی راننده شده است. این خودرو در پیچ‌ها عملکرد مناسبی ندارد ولی در مسیر مستقیم می‌تواند شما را به رویاهایتان نزدیک کند!

مازراتی گرن‌توریسمو

image

مازراتی گرن‌توریسمو برای اولین بار در سال 2007 معرفی شد ولی تا به امروز تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. در این خودرو شاهد مهندسی شرکت کرایسلر هستیم که باعث شده یک خودروی ایتالیایی آمریکایی متولد شود که البته طراحی هنرمندانه آن کار مهندسان ایتالیایی است. در حالی که با یک خودروی سوپراسپرت روبه‌رو نیستیم، در کابین آن به مقدار زیادی از چرم استفاده شده و همچنین قلب تپنده آن یک موتور 8 سیلندر است. این موتور که نسخه اصلی و اولیه آن مربوط به فراری 360 مودنا بوده، قدرتی برابر با 454 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. کیفیت ساخت این خودرو قادر به رقابت با نماینده‌های بنتلی و لکسوس حاضر در این لیست است.

استون مارتین DB11

image

استون مارتین باید در این لیست حضور داشته باشد چرا که این برند انگلیسی به عنوان یکی از سازندگان خودروهای کوپه فول سایز سریع در سراسر جهان شناحته می‌شود. استون مارتین DB11 با دو موتور 8 سیلندر و 12 سیلندر به فروش می‌رسد که البته هر دو موتور از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برند. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مدل مجهز به موتور 12 سیلندر آن را خریداری کنید. در حالی که موتورهای مورد استفاده در استون مارتین DB11 ساخت شرکت مرسدس بنز است، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و کیفیت رانندگی آن، همان چیزی است که از یک خودروی تولیدی استون مارتین انتظار دارید.

نیسان GT-R

image

برای خودروی بعدی این لیست به سراغ یک هیولای ژاپنی می‌رویم. در حالی که این خودرو عمر بسیار بالایی دارد، موتور قدرتمند و عملکرد خیره‌کننده آن می‌تواند سرنشینان را به صندلی‌ها بچسباند و باعث ترس آن‌ها شود! کابین این خودرو طراحی لوکسی ندارد و از مواد باکیفیتی مانند آن‌چه در لکسوس و بنتلی مشاهده می‌شود، برای توسعه فضای داخلی استفاده نشده است؛ با این حال شما نیسان GT-R را بخاطر این موضوع خریداری نمی‌کنید. خریداران نیسان GT-R به دنبال تکنولوژی‌های افسانه‌ای و عملکرد فوق‌العاده این ژاپنی جذاب هستند. این خودرو تنها کمی از 100 هزار دلار گران‌تر است.

آئودی S5 کوپه

image

برای آخرین خودروی این لیست به سراغ یک محصول آلمانی می‌رویم. این خودروی آئودی دارای طراحی جذابی است، در آن از تکنولوژی‌های زیادی استفاده شده و همچنین کابین آرامی دارد. این خودرو دارای فضای کافی برای 4 سرنشین است. آئودی برای خودروی S5 کوپه یک موتور 6 سیلندر با توربوشارژر دوقلو اسکرال در نظر گرفته که قادر به تولید 354 اسب بخار قدرت است. این قدرت توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو برای مسافت‌های طولانی عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)