خانهاخبار
سازمان جهانی بهداشت: کودکان زیر 5 سال نباید بیشتر از یک ساعت با دستگاه‌های هوشمند کار کنند

سازمان جهانی بهداشت: کودکان زیر 5 سال نباید بیشتر از یک ساعت با دستگاه‌های هوشمند کار کنند

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که کودکان زیر 5 سال نباید روزانه بیشتر از یک ساعت از موبایل و تبلت استفاده کنند و در عوض باید فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند.
۱۳۹۸/۲/۷
دستگاه‌های هوشمند به بخشی از زندگی روزانه همه ما تبدیل شده‌اند. اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید ضروری است توجه خاصی نسبت به میزان استفاده کودکان از این دستگاه‌ها داشته باشیم.
 
این سازمان روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که کودکان زیر ۵ سال باید زمان کمتری را صرف نگاه کردن به صفحات نمایش و زمان بیشتری را صرف بازی کردن کنند. به باور آن‌ها کودکان زیر ۵ سال نباید روزانه بیشتر از ۱ ساعت از این دستگاه‌ها استفاده نمایند.
 
WHO می‌گوید بی‌تحرکی ناشی از کار زیاد با دستگاه‌های هوشمند در کودکان زیر ۵ سال باعث می‌شود آن‌ها خواب کافی نداشته باشند و فعالیت‌هایشان تا حد زیادی کاهش یابد.
 
دکتر فیونا بول، مدیر برنامه پیش‌گیری از بیماری‌های غیرواگیر سازمان جهانی بهداشت در این باره می‌گوید:
 
بهبود فعالیت‌های فیزیکی، کاهش زمان بی‌تحرکی و کسب اطمینان از کیفیت خواب کودکان به بهبود سلامت فیزیکی و ذهنی آن‌ها کمک کرده و از چاقی و بیماری‌های مرتبطی که در آینده برای این افراد به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند.
 
پیشنهاد WHO برای گروه‌های سنی مختلف به منظور استفاده از دستگاه‌های هوشمند از قرار زیر است:
 
  • نوزادان زیر ۱ سال اصلا نباید از این دستگاه‌ها استفاده کنند. نوزادان باید چند ساعت در شبانه‌روز بر روی زمین بازی کنند. بهتر است روزانه حداقل ۳۰ دقیقه نوزادان را روی شکم قرار دهید تا بدنشان تقویت شوند.
  • استفاده از دستگاه‌های هوشمند برای کودکان ۱ ساله توصیه نمی‌شود، و WHO می‌گوید کودکان ۲ ساله می‌توانند روزانه کمتر از ۱ ساعت با این دستگاه‌ها کار کنند. کودکان ۱ تا ۲ ساله روزانه باید ۳ ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.
  • کودکان ۳ تا ۴ ساله نباید روزانه بیشتر از ۱ ساعت در مقابل این نمایشگرها قرار بگیرند. این دسته از کودکان نیز روزانه باید ۳ ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند.
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)