خانهاخبار
ایرپاد 3 احتمالا پاییز امسال همراه با قابلیت‌های جدید به بازار می‌آید

ایرپاد 3 احتمالا پاییز امسال همراه با قابلیت‌های جدید به بازار می‌آید

طبق گزارشات جدید، گفته می‌شود که نسل سوم ایرپاد با تغییرات گسترده در بخش طراحی و قابلیت‌ها، پاییز امسال به بازار می‌آید. قابلیت حذف نویز از ویژگی‌های مهم ایرپاد 3 خواهد بود.
۱۳۹۸/۲/۷

اپل حدود پنج هفته پیش سری دوم ایرپاد را معرفی کرد. این آپدیت به خودی خود اتفاق خوبی به حساب می‌آمد، اما تغییرات آن نسبت به نسخه اول آن قدر زیاد نبود که همه کاربران را شگفت‌زده کند. حالا به تازگی گزارش جدیدی توسط وبسایت DigiTimes منتشر شده که از احتمال عرضه ایرپاد نسل سوم در پاییز امسال خبر می‌دهد.

قابلیت حذف نویز

image

طبق گزارشات منابع آگاه، نسل بعدی ایرپاد به صورت مشترک با همکاری شرکت تایوانی Inventec و شرکت چینی Luxshare Precision ساخته خواهد شد. این شرکت‌ها شهرت چندانی ندارند اما در تولید نسل فعلی ایرپاد به اپل کمک کرده بودند.

در گزارش DigiTimes اطلاعات زیادی ارائه نشده، اما گفته می‌شود که قابلیت اصلی نسل بعدی این هدفون بیسیم حذف نویز خواهد بود. علاوه بر این قبلا در چند گزارش اعلام شده بود که امسال احتمالا دو ایرپاد جدید به بازار می‌آید؛ یکی که چند هفته پیش عرضه شد و دیگری که به احتمال زیاد پاییز امسال روانه بازار می‌شود.

یکی از افشاگران اخبار اپل به نام استیو همرستافر مدتی قبل در ماه فوریه پیش‌بینی کرده بود که ایرپاد اول در بهار به بازار می‌آید و صرفا بر معرفی کیسی تمرکز دارد که به قابلیت شارژ بیسیم مجهز است، در حالی که ایرپاد دوم در پاییز معرفی خواهد شد و رنگ‌ها و قابلیت‌های جدید بسیار بیشتری دارد.

چه انتظاراتی از ایرپاد ۳ داشته باشیم؟

image

بلومبرگ در ماه ژوئن سال گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد که اپل قصد دارد امسال یک جفت ایرپاد پرمیویم معرفی کند. در این گزارش اطلاعاتی درباره تاریخ دقیق عرضه این محصول ارائه نشده بود، ولی قابلیت‌هایی را دیدیم که احتمالا باعث افزایش قیمت این محصول می‌شود.

یکی از این قابلیت‌ها همین قابلیت حذف نویز بود. علاوه بر این، از قابلیت مقاومت در برابر آب و برخی قابلیت‌های سلامتی هم نام برده شده بود که می‌تواند این دستگاه را نسبت به نسخه‌های قبلی جذاب‌تر کند. همچنین گفته می‌شود که اپل مشغول کار قابلیتی است که باعث می‌شود این هندزفری بیسیم بتواند با فاصله بیشتری از دستگاه به عملکرد خود ادامه دهد.

در کنار این‌ها، در برخی گزارشات از بازطراحی ظاهر ایرپاد گفته شده بود. عده‌ای معتقدند اپل می‌خواهد با تغییر پوشش بیرونی این محصول کاری کند که این دستگاه استحکام بهتری درون گوش کاربر داشته باشد و به راحتی از سر جایش خارج نشود.

علاوه بر همه این‌ها، برخی شایعات حاکی از ارائه قابلیتی برای شارژ سریع نسل جدید ایرپاد هستند که می‌تواند از صفر تا صد باتری این دستگاه را ظرف ۱۵ دقیقه پر کند.

احتمال عرضه ایرپاد ۳ و ایرپاد ۳ پرو

image

درست چند ساعت بعد از انتشار گزارش DigiTimes، مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد اپل امسال در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ و سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ دو ایرپاد جدید معرفی کند. به این ترتیب در بازه زمانی اکتبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ باید منتظر معرفی هدفون‌های جدید اپل باشیم.

یکی از این مدل‌ها تغییرات کمتری نسبت به مدل‌های موجود ایرپاد خواهد داشت، و به باور کو قیمت آن همان ۱۵۹ دلار در نظر گرفته می‌شود. اما مدل دوم احتمالا شاهد بازطراحی کاملا جدیدی خواهد بود و با قیمتی بالاتر به بازار خواهد آمد.

مینگ-چی کو انتظار دارد میزان فروش ایرپاد در سال ۲۰۱۹ به ۵۲ میلیون دستگاه برسد و در سال ۲۰۲۰ نیز تا سقف ۷۵ میلیون دستگاه افزایش یابد.

طبق گفته‌های خبرنگار بلومبرگ، مارگ گرمن، ایرپادی که ماه گذشته معرفی شد در ابتدا قرار بود در سپتامبر ۲۰۱۸ همراه با آیفون XS و آیفون XR به بازار بیاید. البته اپل رسما این ادعا را تایید نکرده است، اما گفته می‌شود که با توجه به مشکلات مربوط به پد شارژ بیسیم ایرپاور، عرضه این محصول نیز به تعویق افتاده است.

حالا اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، پاییز امسال باید منتظر عرضه نسل کاملا جدیدی از ایرپاد باشیم. البته با توجه به این که تا آن تاریخ فقط ۹ ماه از زمان عرضه جدیدترین نسخه ایرپاد می‌گذرد، این احتمال وجود دارد که اپل مجددا دست نگه داشته و ایرپاد ۳ و ایرپاد ۳ پرو را در سالگرد معرفی نسل دوم ایرپاد، یعنی پاییز ۲۰۲۰، به نمایش بگذارد. این تاریخ با پنجره زمانی مورد انتظار مینگ-چی کو نیز همخوانی خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)