خانهاخبار
استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته به صورت رسمی معرفی شد

استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته به صورت رسمی معرفی شد

استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودروی انگلیسی به یک موتور 715 اسب بخاری مجهز شده است.
۱۳۹۸/۲/۶

چندین ماه پس از انتشار تصاویری از نمونه آزمایشی استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته در جاده‌های عمومی و پیست‌های مسابقه، این خودرو به صورت رسمی از راه رسید. این خودرو که نمونه کانورتیبل استون مارتین DBS سوپرلگرا کوپه محسوب می‌شود، یکی از زیباترین خودروهای بدون سقف در جهان است. این خودرو پرچمدار محصولات کانورتیبل این برند محبوب انگلیسی است. این خودرو سه عبارت کلیدی برند استون مارتین شامل DBS، سوپرلگرا و ولانته را با یکدیگر ترکیب کرده تا نشان‌دهنده قدرت و عظمت آن باشد.

استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته به جلوپنجره بزرگی مجهز شده که در زیر آن یک اسپلیتر بزرگ به چشم می‌خورد. نحوه طراحی جلوی این خودروی اسپرت به گونه‌ای بوده که علاوه بر تولید نیروی رو به پایین لازم، دمای موتور نیز توسط هوای ورودی کاهش پیدا کند. نیروی رو به پایین این خودرو نسبت به مدل کوپه، تنها 3 کیلوگرم کاهش پیدا کرده که نشان از مهندسی قدرتمند استون مارتین دارد.

image

در بخش پشتی این خودرو شاهد حضور دیفیوزر بزرگی هستیم که برای بهترین و بهینه‌ترین عملکرد طراحی شده است. در پشت سرنشینان از سیستم AeroBlade II استون مارتین استفاده شده است. در زیر کاپوت این خودرو شاهد خودنمایی یک موتور 12 سیلندر با حجم 5.2 لیتر هستیم. این موتور قدرتی برابر با 715 اسب بخار (553 کیلووات) و گشتاوری برابر با 900 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار ساخت شرکت ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

image

سرعت این خودرو در مدت زمان 3.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه با مدل کوپه، 0.2 ثانیه بیشتر است (شتاب مدل کوپه برابر با 3.4 ثانیه است). حداکثر سرعت این خودروی کانورتیبل به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

معاون اجرایی استون مارتین، Marek Reichman در رابطه با این خودرو اعلام کرده است:

ما با طراحی و تولید استون مارتین DBS سوپرلگرا به سطح بالایی از عملکرد دست پیدا کردیم. تمرکز ما روی توسعه نمونه کانورتیبل این خودرو با عملکرد مشابه بود که نتیجه آن، استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته است. این خودرو دینامیک بالایی دارد و از طراحی جذابی بهره می‌برد. به اعتقاد ما، موتور 12 سیلندر 5.2 لیتری این خودرو تجربه رانندگی لذت بخشی برای خریدار به همراه دارد.

استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته از سه ماهه سوم سال جاری میلادی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد؛ با این حال از هم اکنون می‌توان آن را سفارش داد. قیمت پایه این خودرو برابر با 329,100 دلار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)