خانهاخبار
فضاپیمای اسپیس ایکس از مشکلات بزرگی در آزمایشات رنج می‌برد

فضاپیمای اسپیس ایکس از مشکلات بزرگی در آزمایشات رنج می‌برد

هنوز روشن نیست که تاثیر این مشکلات بر روی برنامه ریزی پرواز چگونه خواهد بود
۱۳۹۸/۲/۴

به نظر می‌رسد آرزوهای اسپیس ایکس برای پرواز به فضا به بن بست رسیده است و شرکت آماده یک عقب نشینی باشد. این شرکت و نیروی هوایی ایالات متحده تایید کردند که کپسول موسوم به اژدها که مسئولیت محافظت از خلبان‌ها را بر عهده دارد، در طول یک آتش سوزی کنترل شده نشان داد که پروژه از مسیر خود انحراف داشته است. اسپیس ایکس اعلام کرد که بیشتر آزمایشات بر اساس برنامه انجام شده است، اما آزمایش نهایی منجر به مشکلاتی در ایستگاه انجام آزمایش و نهایتا کپسول اژدها گردید. ناظران می‌گویند که دود ناشی از این آتش سوزی از فاصله چند مایل دورتر قابل دیدن بوده است. این ناظران تایید می‌کنند که کپسول اصلی یا فضای احتراق متصل به آن شعله‌ور شده است.

image

 

شرکت اسپیس ایکس بعد از انجام آزمایش سقوط، متوجه شد که تمامی هشت موتور این فضاپیما که سوپر دراکو نامیده می‌شود، از مدار خارج می‌شوند. در واقع در هنگام احتراق کپسول اصلی از موشک میزبان خود دور می‌شود. این آزمایش در ماه ژوئن انجام شد، اما شرکت مطمئن نیست که این اتفاق در زمان حرکت نیز خواهد افتاد یا خیر. از طرفی طبق زمان بندی پروژه قرار بود تا ماه ژوئیه آزمایشات همراه با خدمه انجام شود، اما به نظر می‌رسد که زمان بندی این قسمت نیز باید تغییر کند.

image

 

ناسا اعلام کرد که پس از این رویداد ناگوار نسبت به پروژه نا امید نشده است. مدیر جیم بریدنستین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناهنجاریهایی مانند این وضعیت است که نشان می‌دهد چرا ما هر مسئله را بارها آزمایش می‌کنیم و اینکه آژانس فضایی اسپیس ایکس می‌آموزد که تنظیمات هر قسمت را چگونه دقیق انجام دهد تا برنامه به منظور تجاری سازی آن نقص نداشته باشد. با این حال، این دقیقا همان چیزی است که ناسا می‌خواست چند ماه پیش از آنکه تاریخ اولیه ارائه پروژه مشخص شود، همگان درک کنند. ناسا می‌گوید این مسائل یادآور آن است که راه برای پرواز تجاری و شخصی به فضا بسیار خطرناک است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)