خانهاخبار
تصویری از قالب‌های منتسب به آیفون 11 منتشر شد

تصویری از قالب‌های منتسب به آیفون 11 منتشر شد

یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo تصویری را منتشر کرده که می‌گوید مربوط به قالب آیفون 11 و آیفون 11 مکس است. به گفته او از این قالب‌ها برای تولید کیس‌های شخص ثالث آیفون استفاده خواهد شد.
۱۳۹۸/۲/۲

صبح دیروز یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo با انتشار تصویری از قالب دو دستگاه آشنا مدعی شد که این قالب‌ها مربوط به آیفون 11 و آیفون 11 مکس است و قرار است از آن‌ها برای تولید کیس‌های شخص ثالث استفاده شود.

بر اساس شماتیک قالب‌های مذکور، در قاب پشتی این محصول کادری مربعی شکل را می‌بینیم که دوربینی سه‌گانه روی آن قرار گرفته است. در حال حاضر گفته می‌شود که این سه دوربین شامل یک لنز اصلی ۱۴ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و یک سنسور ToF است. سنسور ToF مدت زمانی را اندازه‌گیری می‌کند که طول می‌کشد تا نور به سوژه برخورد کرده و به دوربین برگردد. این داده‌ها به تشخیص دقیق‌تر عمق تصویر، افزایش توانایی‌های فیس آیدی و قابلیت‌های بیشتری برای واقعیت افزوده (AR) کمک می‌کند.

اوایل فروردین گزارشی از ژاپن منتشر شده بود که مدعی بود اندازه پنل‌های OLED آیفون 11 و آیفون 11 مکس به ترتیب ۶.۱ و ۶.۵ اینچ است. گفته می‌شود که نسخه بعدی آیفون XR از پنل LCD استفاده خواهد کرد اما هنوز اندازه آن مشخص نیست. با وجود اطلاعات منتشره از این گزارش، مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، معتقد است که آیفون‌های ۲۰۱۹ اندازه‌ای مشابه آیفون‌های ۲۰۱۸ خواهند داشت؛ یعنی به گفته او، باید منتظر آیفون 11 با نمایشگر 5.8 اینچی، آیفون 11 مکس با نمایشگر 6.4 اینچی و آیفون XR جدید با نمایشگر 6.1 اینچی باشیم.

image

«حالت زیرآب» به آیفون‌های ۲۰۱۹ اضافه می‌شود

نکته‌ای که از روی این قالب‌ها پیدا نیست استفاده یا عدم استفاده از پورت USB Type-C است. کو ماه گذشته گفته بود که اپل حداقل برای یک سال دیگر از پورت لاتنینگ استفاده خواهد کرد. نکته بعدی حالت زیرآب یا Underwater Mode است که کوپرتینویی‌ها قبلا پتنت آن را ثبت کرده بودند. این حالت به کاربر اجازه می‌دهد تا حتی در زیر آب هم بتواند با انگشت از دستگاه استفاده کرده و عکس بگیرد. با این حال دو موضوع بسیار مهم در خصوص Underwater Mode وجود دارد که به استفاده از سنسور نور محیطی برای اندازه‌گیری میزان نور و متدهای تشخیص عمق تصویر در زیر آب بر می‌گردد. اگر این دو مکانیزم عملکرد صحیحی نداشته باشند، عکس‌های زیر آب تاریک و بی‌کیفیت خواهند شد.

آیفون 11 و آیفون 11 مکس احتمالا از استاندارد IP68 استفاده می‌کنند. این یعنی هر دو دستگاه می‌توانند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب به خوبی کار کنند. آیفون XR فعلی دارای استاندارد IP67 است و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق حدودا ۱ متری آب کار کند، ولی هنوز مشخص نیست که اپل چه برنامه‌ای برای نسل بعدی این دستگاه دارد.

آیفون‌های جدید این شرکت مطابق معمول در رویدادی در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند. توافق جدید اپل با کوآلکام موجبات استفاده این شرکت از مودم 5G را فراهم می‌کند، ولی خیلی بعید است که این فناوری در آیفون‌های امسال مورد استفاده قرار بگیرد. به همین خاطر احتمالا سال آینده در کنار آیفون 5G می‌توانیم منتظر معرفی یک تلفن هوشمند منعطف از سوی اپل باشیم. با این حساب کوپرتینویی‌ها به آخرین کسانی تبدیل می‌شوند که بالاخره در دنیای دستگاه‌های 5G و تاشو قدم خواهند گذاشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)