سرویس خبر
2 اردیبهشت 1398 ساعت 15:42
3 نظر

 

تجربه رانندگی با هیوندای النترا 2019؛ اقتصادی و کارآمد

هیوندای به تازگی از فیس‌لیفت خودروی النترا رونمایی کرده است. در این مطلب هیوندای النترا 2019 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نزدیک به یکسال پیش مدل قدیمی هیوندای النترا را مورد بررسی قرار دادیم و این خودرو نتوانست ما را تحت تاثیر قرار دهید. با توجه به این موضوع که در سگمنت خودروهای سدان کامپکت رقابت سنگینی در جریان است، عملکرد ضعیف النترا می‌تواند برای هیوندای سنگین تمام شود. در طی یکسال گذشته، شاهد معرفی خودروهای سدان کامپکت جذاب زیادی بودیم که برای مثال می‌توان به نسل جدید مزدا 3 و همچنین کیا سراتو اشاره کرد. این موضوع باعث شده بود که النترا وضعیت نامناسبی در بازار داشته باشد.

هیوندای برای باقی ماندن در این رقابت سنگین و خطرناک، تصمیم به بروزرسانی هیوندای النترا گرفت. این خودرو در مقایسه با گذشته طراحی جذاب‌تری دارد؛ با این حال می‌توان از آن به عنوان یک مدل فیس‌لیفت رضایت داشت و یا باید منتظر نسل کاملا جدید آن بود؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه برای تجربه رانندگی با هیوندای النترا 2019 همراه ما باشید.

طراحی ظاهری

مدل 2018 هیوندای النترا یک خودروی خسته کننده بود؛ با این حال نمونه جدید آن از طراحی جذابی بهره می‌برد. طراحی بخش جلویی این خودرو تغییر کرده و شاهد استفاده از جلوپنجره جدید به همراه چراغ‌های جدید هستیم. در بخش پشتی طراحی جدیدی برای چراغ‌ها مورد استفاده قرار گرفته تا قادر به رقابت با مزدا 3 و کیا سراتو باشد. تلاش هیوندای برای تغییر در طراحی این خودرو ستودنی است؛ با این حال باید اعتراف کنیم که طراحی بخش جلویی آن عجیب به نظر می‌رسد.

به نظر ما مدل جدید کیا سراتو طراحی بهتری در مقایسه با خواهر خود دارد. لازم به ذکر است؛ مدل جدید هیوندای النترا و کیا سراتو بر اساس پلتفرم مشترک توسعه یافته‌اند. هیوندای به تازگی از نسل جدید خودروی سوناتا با طراحی کاملا متفاوت رونمایی کرده است. انتظار می‌رود نسل آینده هیوندای النترا دارای طراحی مشابه با سوناتا 2020 باشد که جذابیت آن را افزایش می‌دهد.

موتور، عملکرد و مصرف سوخت

مدل 2019 النترا در زمینه موتور تغییری را در مقایسه با النترا 2018 تجربه نکرده است. اکثر تریم‌های این خودرو همچنان دارای یک موتور 2.0 لیتری‌ 4 سیلندر هستند. اگر منتظر تولید قدرت بالایی توسط این موتور هستید، باید بگوییم که خودروی اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. این موتور 2.0 لیتری قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاوری برابر با 179 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سرعت این خودرو در مدت زمان 9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که می‌توان آن را نامناسب دانست.

این خودروی کره‌ای در تریم‌های گران قیمت خود تنها با گیربکس 6 سرعته خودکار به فروش می‌رسد؛ با این حال تریم پایه آن، SE را می‌توان با جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز سفارش داد. شتاب پایین این خودرو یک مزیت برای آن به همراه داشته و آن نیز مصرف سوخت مناسب هیوندای النترا 2019 است. مصرف این خودرو در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 8.4، 6.3 و 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی است. ما در زمان بررسی این خودرو به مصرف 6.9 لیتر در مسافت‌های شهری و مصرف 5.5 لیتر در سطح جاده دست پیدا کردیم که بهتر از نتایج EPA است.

اگر نیاز به قدرت بیشتر و شتاب بالاتری دارید، هیوندای برای شما تریم اسپرت این خودروی سدان کامپکت را در نظر گرفته است. هیوندای النترا اسپرت به یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری مجهز شده که همراه با توربوشارژر قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت است. قدرت تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا یک گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه به چرخ‌های این خودروی کره‌ای منتقل می‌شود. تریم Eco هیوندای النترا 2019 به یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژر مجهز شده که قدرت تولیدی آن توسط یک گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

طراحی کابین

طراحی داخلی این خودرو مانند موتورهای مورد استفاده در آن، تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. کابین هیوندای النترا 2019 خلاقانه به نظر می‌رسد حتی اگر تا به امروز سوار خودروی کره‌ای نشده باشید. در این بررسی تریم لیمیتد این محصول در اختیار ما قرار داشت. این تریم به امکاناتی مانند صندلی‌های چرمی با سیستم گرم‌کن و سیستم استارت / استاپ دکمه‌ای مجهز شده است. این خودرو در فلوریدا مورد بررسی قرار گرفت و متاسفانه برخلاف رقبای خود، فولکس واگن جتا و کیا سراتو فاقد سیستم تهویه صندلی‌ها بود.

لازم به ذکر است؛ کیا سراتو دارای مواد باکیفیت‌تری در کابین خود در مقایسه هیوندای النترا 2019 است. محصول جدید هیوندای بیش از حد به پلاستیک خشک در کابین خود مجهز شده است. انتظار داریم هیوندای این مشکل را همزمان با معرفی نسل جدید این خودرو، رفع کند. در حالی که کیفیت کابین این خودرو در مقایسه با بهترین‌های این سگمنت فاصله زیادی دارد، هیوندای تکنولوژی‌های زیادی را برای آن در نظر گرفته است.

خودروی مورد بررسی ما تریم Limited بود که از پکیج Ultimate با قیمت 3500 دلار بهره می‌برد. در این پکیج شاهد استفاده از سیستم ناوبری، سیستم شناسایی نقاط کور، مونروف، سیستم جلوگیری تصادف از جلو و حافظه صندلی راننده هستیم. دستورهای صوتی هیوندای عملکرد بسیار مناسبی دارند. هیوندای النترا 2019 از اپل کارپلی و اندروید Auto پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود رانندگی با آن لذت‌بخش‌تر شود.

فضای حمل بار

فضای صندوق عقب این خودرو با توجه به سگمنتی که در آن حضور دارد، متوسط ارزیابی می‌شود. فضای حمل بار هیوندای النترا 2019 برابر با 407 لیتر است. این فضای بار در مقایسه با کیا سراتو با فضای صندوق عقب 427 لیتر، کمتر است. خریدار به راحتی می‌تواند توسط ضامن‌هایی که در صندوق عقب تعبیه شده، صندلی‌های عقب را جمع کنند. این خودرو برای زوج‌های جوان فضای کافی دارد. فضای پای سرنشینان عقب برابر با 906 میلی‌متر بوده که مناسب است.

تجربه رانندگی

تجربه رانندگی مدل گذشته هیوندای النترا برای ما ناامیدکننده بود. کیا موفق شده حس یک خودروی اسپرت را به سراتو منتقل کند، حسی که هیوندای النترا 2019 فاقد آن است. فرمان این خودروی کره‌ای در حالت استاندارد سبک است؛ با این حال عملکرد آن در حالت اسپرت بهبود پیدا کرده و سفت‌تر می‌شود. گیربکس 6 سرعته خودکار مورد استفاده در این خودرو قدیمی به نظر می‌رسد؛ با این حال به راحتی دنده‌ها را تعویض می‌کند. انتظار داریم نسل آینده هیوندای النترا مانند کیا سراتو جدید به گیربکس خودکار CVT مجهز شود تا عملکرد روان‌تری داشته باشد.

مسلما النترا 2019 خودرویی نیست که راننده برای لذت رانندگی خریداری می‌کند؛ با این حال این خودرو عملکرد روانی دارد و برای سرنشینان آرامش به همراه دارد. هیوندای النترا 2019 از پس دست‌اندازها به خوبی برمی‌آید و صدای کمی از محیط به کابین نفوذ می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم با این محصول سعی به رقابت با خودروهای اسپرت نداشته باشید. این خودروی کره‌ای به کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمکی نگهداری خودرو در میان خطوط مجهز شده است که این تجهیزات، آسایش بالای راننده را به همراه دارد، البته باید دست‌های خود را روی فرمان نگه دارید.

قابلیت اطمینان پذیری و مشکلات

هیوندای النترا گارانتی رسمی بالایی دارد. این خودرو با گارانتی 5 ساله / 60 هزار مایل و 10 ساله / 100 هزار مایل گارانتی موتور در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به احتمال زیاد این میزان گارانتی برای اکثر خریداران کافی به نظر می‌رسد. هیوندای در رابطه با مشکلات و فراخوانی خودروهای تولیدی خود سابقه قدیمی دارد که برای مثال می‌توان به ماژول ایربگ اشاره کرد. برخی صاحبان نمونه‌های قبلی این خودرو مشکلات برقی و قطعات موتور آن را گزارش کرده‌اند. با وجود این مشکلات، در رابطه با هیوندای النترا 2019 نباید نگرانی داشته باشید چرا که خودرو و همچنین موتورهای مورد استفاده در آن گارانتی بالایی دارد.

قیمت و تریم‌های مختلف

تریم پایه هیوندای النترا، SE مجهز به جعبه دنده دستی با قیمت پایه 17,200 دلار به فروش می‌رسد که کاملا مناسب است. در صورتی که خواهان دسترسی به تجهیزات بیشتر باشید، می‌توانید تریم Limited این خودرو را خریداری کنید که البته قیمت پایه‌ای برابر با 22,600 دلار دارد. خودروی تحت بررسی ما تریم لیمیتد بود؛ با این حال با اضافه شدن پکیج Ultimate قیمت آن به 26,960 دلار افزایش یافته است. هیوندای هم‌اکنون برای این محصول خود تحفیفی برابر با 2,250 دلار در نظر گرفته که باعث می‌شود قیمت تریم لیمیتد آن به 20,350 دلار کاهش پیدا کند.

به نظر ما، تریم Limited این خودروی کره‌ای را خریداری نکنید و به‌جای آن، تریم اسپرت را سفارش دهید. این تریم دارای قیمت پایه 22,600 دلار با جعبه دنده دستی است که در مقایسه با تریم‌های قبلی، 54 اسب بخار قدرت بیشتری در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای تصاحب این خودرو با گیربکس خودکار 7 سرعته دو کلاچه باید 1,100 دلار هزینه بیشتری به شرکت هیوندای پرداخت کنید. با توجه به این موضوع، خرید نمونه مجهز به جعبه دنده دستی آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در این تریم شما به تجهیزات جذابی مانند کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمکی نگهداری خودرو در میان خطوط دسترسی ندارید؛ با این حال می‌توانید با پرداخت مبلغ 2,250 دلار، پکیج Premium Sport را برای خودروی خود سفارش دهید. این پکیج تجهیزاتی مانند سیستم ناوبری، سیستم صوتی پیشرفته اینفینیتی و سیستم تهویه مطبوع دو کاناله را به خودرو اضافه می‌کند. قیمت نهایی این مدل به 24,850 دلار می‌رسد که ارزان‌تر از تریم لیمیتد مورد بررسی در این مطلب است. تریم اسپرت به سپر جلو و عقب تهاجمی، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی و سیستم تعلیق چند لینکی عقب مجهز شده است.

جمع‌بندی

‌طراحی یک خودرو، بحثی سلیقه‌ای است. اگرچه این خودرو در مقایسه با گذشته طراحی جذاب‌تری دارد؛ با این حال شاید مورد پسند همه نباشد. اگر طراحی هیوندای النترا 2019 را دوست دارید، خودروی کنونی خود را با آن تعویض کنید. به نظر ما گزینه‌های جدیدتر و بهتری در بازار وجود دارد که شاید یکی از بهترین آن‌ها، کیا سراتو جدید باشد. این خودرو در مقایسه با النترا کیفیت کابین بالاتری دارد و به تجهیزات بیشتری مجهز شده است. اگر قصد خرید هیوندای النترا 2019 را دارید، پیشنهاد ما به شما تریم اسپرت آن است.

در نهایت پیشنهاد ما این است که اگر به هیوندای النترا علاقه دارید، تا معرفی نسل جدید آن صبر کنید؛ با این حال این خودرو با توجه به قیمت ارزش خرید مناسبی دارید. اگر هم‌اکنون قصد خرید یک خودرو در سگمنت سدان کامپکت را دارید، نگاهی به هیوندای النترا 2019 نیز داشته باشید.



  2 اردیبهشت 1398
3297 بازدید
3 نظر
4.83
  6 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری