خانهاخبار
آیپد در آینده نزدیک به نمایشگر دوم مک بوک ها تبدیل می شود

آیپد در آینده نزدیک به نمایشگر دوم مک بوک ها تبدیل می شود

بر کسی پوشیده نیست که اهالی کوپرتینو، مدت هاست به دنبال تبلفیق سیستم عامل های آی او اس و مک هستند و می خواهند آنها را با یکدیگر ترکیب کنند.
۱۳۹۸/۱/۳۱

اگر به کنفرانس های اپل دقت کرده باشید، همواره تأکید زیادی روی صفحه نمایش محصولات خود داشته و آنها را از هر لحاظ نسبت به رقبا، خاص جلوه می دهد. همچنین مدت زیادی است که آنها قصد دارند تا سیستم عامل های آی او اس و مک را با یکدیگر ترکیب کرده و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند که از جمله آنها می توان به ویژگی Handoff اشاره کرد. حالا بر اساس اخبار جدید شنیده شده، باید منتظر اضافه شدن یک قابلیت جدید برای دارندگان آیپد و مک باشیم.

طبق گزارشاتی که از برخی منابع خبری به گوش می رسد، طراحان و مهندسان اپل مشغول کار روی یک ویژگی جدید به نام اختصاری Sidecar هستند که به دارندگان آیپد اجازه می دهد تا از این محصول به عنوان نمایشگر دوم مک بوک خود استفاده کنند. گفته می شود که این قابلیت به سیستم عامل Mac OS 10.15 و iOS 13 اضافه می شود و به کمک آن، کاربران آیپد قادر خواهند تا سیستم عامل مک را روی این دستگاه به اجرا درآورده و به کمک جسچرهای لمسی، از آن استفاده کنند. این کار از طریق کلیک روی دکمه سبز رنگ Maximize در محیط سیستم عامل مک رخ داده و به این ترتیب، محیط سیستم عامل مک روی نمایشگر آیپد قابل مشاهده می شود.

image

جزئیات دقیق تر این قابلیت در کنفرانس WWDC 2019 که در ماه ژوئن برگزار می شود، به اطلاع اهالی دنیای تکنولوژی می رسد. اما سوالی که مطرح می شود، این است که آیا ارتباط میان آیپد و مک به صورت وایرلس انجام می شود، یا برای برخورداری از این ویژگی باید دو دستگاه اشاره شده از طریق کابل به یکدیگر متصل باشند؟ مسلما اپل ارتباط وایرلس میان آیپد و مک را در اولویت قرار می دهد، اما از طرف دیگر، طراحی و ساخت دانگل های ارتباطی نیز جزئی از بیزنس اهالی کوپرتینو به حساب می آید.

موضوع دوم، سرنوشتی است که برای اپلیکیشن های مشابه مانند Luna Display اتفاق می افتد. بد نیست بدانید که اپل در تاریخچه خود، کپی برداری های زیادی از اپلیکیشن ها کرده که متأسفانه سرنوشت ناامید کننده ای نیز برای آنها رقم خورده است. باید منتظر ماند و دید که سرانجام این ویژگی به چه شکل و در قالب چه اسمی به سیستم عامل های آی او اس و مک اضافه می شود و از طرف دیگر، بر سر اپلیکیشن هایی مانند Luna Display چه می آید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)