خانهاخبار
اینستاگرام می‌خواهد نمایش تعداد لایک‌ها را مخفی کند

اینستاگرام می‌خواهد نمایش تعداد لایک‌ها را مخفی کند

ظاهرا اینستاگرام در نظر دارد تا نمایش تعداد لایک پست‌ها را از دید کاربران مخفی کند تا فقط خود منتشرکننده پست بتواند به آن دسترسی داشته باشد. این کار برای افزایش توجه به محتوا و تولید مطالب واقعی‌تر صورت خواهد کرد.
۱۳۹۸/۱/۳۱

اینستاگرام در نظر دارد تا تعداد لایک پست‌های این شبکه اجتماعی را مخفی کند تا کاربران نتوانند ببینند چند نفر یک تصویر خاص را لایک کرده‌اند. این قابلیت امروز توسط برنامه‌نویسی به نام جین وانگ کشف شد که می‌گوید هدف اینستاگرام از این کار این است که دنبال‌کنندگان بر محتوای چیزهایی که به اشتراک می‌گذارید تمرکز کنند نه تعداد لایک‌های آن. به این ترتیب، فقط خود منتشرکننده پست می‌توانند تعداد لایک‌ها را ببیند و سایرین به این آمار دسترسی نخواهند داشت.

یکی از سخنگویان اینستاگرام در گفتگو با وبسایت The Verge گفت: «ما در حال حاضر مشغول آزمایش این قابلیت نیستیم، اما به دنبال روش‌هایی می‌گردیم تا فشار را از روی پست‌های اینستاگرام کم کنیم.»

چند روز پیش دفتر کمیسیون اطلاعات بریتانیا اعلام کرده بود که پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و اسنپچت باید قابلیتی برای غیرفعال‌سازی لایک را در اختیار کاربران قرار دهند تا افراد مدام وادار به پست کردن مطالب جدید نباشند. این کمیسیون می‌گوید اضافه شدن این قابلیت‌ها به امنیت و حریم خصوصی کاربران، خصوصا کاربران جوان‌تر، کمک خواهد کرد.

این اتفاق می‌تواند تغییر بزرگی بر سازوکار پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. اگرچه لایک‌ها می‌توانند انرژی‌بخش بوده و کاربران را به تولید محتواهای بیشتر تشویق کنند، ولی در عین حال می‌توانند ارزش محتواهای واقعی را کاهش داده و کاربران را به سمت تولید مطالب و تصاویر غیرواقعی و اغراق‌شده ترغیب کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

amirte

۱۳۹۸/۳/۱۸
Very good

حسام

۱۳۹۸/۲/۱
فیلتر

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱/۳۱
ملت برای افزایشِ لایک به همه حُقه‌ای متوسل میشن?
الان جدیداً لایک‌هارو با "روبات" افزایش میدن، می‌بینی یه کامنتی سه‌هزارتا لایک خورده، بعد زیرش نوشته روبات☹