خانهاخبار
مدل 2020 مرسدس بنز GLS به صورت رسمی معرفی شد

مدل 2020 مرسدس بنز GLS به صورت رسمی معرفی شد

مرسدس بنز GLS مدل 2020 از راه رسید. این خودرو که قادر به حمل 7 سرنشین است، به یک موتور 8 سیلندر توربوشارژ مجهز شده است.
۱۳۹۸/۱/۳۱

شاهد یک جنگ تمام عیار در بخش خودروهای کراس‌اوور با سه ردیف صندلی هستیم و جدیدترین جنگجو در این بخش، مدل 2020 مرسدس بنز GLS است. نسل سوم این خودرو که داری سه ردیف صندلی است نه تنها در بخش طراحی بهبود پیدا کرده، بلکه دارای موتورهای جدید و فناوری‌های بسیار زیادی است. در حالت کلی مدل 2020 مرسدس بنز GLS در مقایسه با نسل گذشته خود بهبودهای زیادی را تجربه کرده و در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک 2019 در معرض دید عموم قرار گرفته است. این خودرو باید در بازار با نماینده تازه نفس بی‌ام‌و، ایکس 7 رقابت کند.

مدل 2020 مرسدس بنز GLS در دو تریم به فروش می‌رسد. تریم پایه این خودرو به یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر مجهز شده که قادر به تولید 269 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور است. این نمونه با نام GLS 450 به فروش می‌رسد. تریم دیگر این کراس‌اوور غول پیکر، GLS 580 به یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری بسیار قدرتمند مجهز شده است. این موتور که از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد، دارای تکنولوژی هیبریدی EQ بوده و به ترتیب قدرت و گشتاوری برابر با 483 اسب بخار و 699 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image

هر دو تریم این خودرو به یک گیربکس 9 سرعته خودکار و سیستم چهار چرخ محرک 4Matic مجهز می‌شوند. سرعت GLS 450 و GLS 580 به ترتیب در مدت زمان 5.9 و 5.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سرعت این خودروها به صورت الکترونیکی روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

این خودرو مانند برادر کوچکتر خود، مرسدس بنز GLE به سیستم کنترلی E-Active بدنه به صورت سفارشی مجهز می‌شود. سیستم کمکی 48 ولتی و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک از دیگر تجهیزات این خودروی آلمانی بوده که سیستم تعلیق آن قادر به اسکن جاده است. این سیستم می‌تواند شرایط جاده را شناسایی و خود را با آن تطابق دهد تا سرنشینان آسایش بیشتری داشته باشند.

image

از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی میان مرسدس بنز GLE و GLS وجود دارد. در بخش جلویی این دو خودرو شاهد حضور جلوپنجره تقریبا یکسان هستیم. خودروی مرسدس بنز GLS 450 به صورت استاندارد دارای رینگ‌های 19 اینچی بوده و مرسدس بنز GLS 580 به صورت استاندارد دارای رینگ‌های 21 اینچی است. برای مدل 580 این کراس‌اوور، AMG Line و پکیچ Night نیز موجود است.

مدل 2020 مرسدس بنز GLS در مقایسه با نسل گذشته خود، 3 اینچ طول بیشتری دارد. مدل 450 دارای طولی برابر با 205 اینچ و مدل 580 دارای طولی برابر با 205.2 اینچ است. فاصله دو محور چرخ‌ها و عرض این دو تریم یکسان و به ترتیب برابر با 123.4 اینچ و 84.9 اینچ است. افزایش طول این خودرو به معنای فضای پای بیشتر برای سرنشینان است. این خودرو از سقف پانوراما بزرگی بهره می‌برد.

image

مرسدس بنز مانند تمام محصولات جدید خود برای مدل 2020 مرسدس بنز GLS سیستم سرگرمی و اطلاعات MBUX را در نظر گرفته است. در کابین این خودرو شاهد استفاده از یک نمایشگر 12.3 اینچی برای کیلومترشمار و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی، اطلاعات و ناوبری به صورت استاندارد هستیم. از ویژگی‌های استاندارد این خودرو می‌توان به سیستم صوتی Burmester، شارژر وایرلس، روشنایی کابین با 64 رنگ، 9 خروجی USB، اپل کارپلی و اندروید Auto اشاره کرد. در صورتی که به سیستم گرم‌کن و سردکن لیوان، هدآپ دیسپلی و ماساژور صندلی‌ها نیاز داشته باشید، باید هزینه بیشتری به شرکت مرسدس بنز پرداخت کنید.

image

در بخش ایمنی نیز مرسدس بنز امکانات زیادی را در اختیار راننده این خودرو قرار می‌دهد. از تجهیزات ایمنی استاندارد مدل 2020 مرسدس بنز GLS می‌توان به ترمز خودکار اضطراری، سیستم پارک کمکی فعال و ارتباط میان دو خودرو اشاره کرد. در صورتی که پکیج Driver Assistance این خودرو را سفارش دهید، به امکاناتی مانند کروز کنترل رادار با سیستم استارت / استاپ، سیستم فرمان کمکی، سیستم محدودیت سرعت کمکی و چندین ویژگی دیگر دسترسی پیدا می‌کند.

image

در حال حاضر قیمت مدل 2020 مرسدس بنز GLS از سوی سازنده آن مشخص نشده است. انتظار می‌رود این خودرو در تریم‌های اعلام شده تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شوند و با نزدیک شدن به زمان عرضه آن‌ها، قیمت این کراس‌اوور غول پیکر به اینترنت راه پیدا کند.

نظر شما در رابطه مدل 2020 مرسدس بنز GLS چیست؟ آیا این خودرو قادر به رقابت با بی‌ام‌و X7 است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sina

۱۳۹۸/۱/۳۱
به نظرم مقایسه بنز و بی ام دبلیو مثال مقایسه عقاب وشیر هست
هر کدام سلطان دنیای خودشون هستند