خانهاخبار
تامین 60 درصد از توان دیتاسنترهای مایکروسافت تا سال 2020 با انرژی‌های تجدیدپذیر

تامین 60 درصد از توان دیتاسنترهای مایکروسافت تا سال 2020 با انرژی‌های تجدیدپذیر

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که می‌خواهد تا سال 2020 توان 60 درصد از دیتاسنترهای خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند و برنامه‌های مهمی برای تحقق این هدف دارد.
۱۳۹۸/۱/۳۰

مایکروسافت می‌گوید تا انتهای سال ۲۰۱۸ نیمی از توان دیتاسنترهای خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کرده و این رقم را تا آخر ۲۰۱۹ به ۶۰ درصد می‌رساند.

به گفته یکی از مدیران مایکروسافت به نام برد اسمیت، این شرکت در برنامه‌های آتی خود در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۳ توان ۷۰ درصد از دیتاسنترهای خود را از طریق همین انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند و از آن طرف تا سال ۲۰۳۰ بتواند تولید کربن خود را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۲ روی تولید کربن مالیاتی وضع کرد تا بخش‌های مختلف این شرکت ناچار به کاهش تولید این آلاینده محیطی شوند. بزرگ‌ترین تصمیم این شرکت به بازسازی عظیم مقر مایکروسافت در ردموند برمی‌گردد که طی آن قرار است در محیطی به اندازه ۲۳۰ هزار متر مربع ۱۷ ساختمان مدرنیزه احداث شود. این ساختمان‌ها نه از سوخت‌های فسیلی بلکه با برق بدون کربن کار می‌کنند.

آقای اسمیت می‌گوید:

مایکروسافت با کمک فناوری هوشمند ساخت و ساز خود به اولین شرکتی تبدیل می‌شود که به هدف عدم تولید کربن و زباله دست خواهد یافت.

این خبر پیرو اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود که اپل هفته پیش در آن گفته بود ۴۴ تامین‌کننده به «برنامه تامین‌کنندگان انرژی پاک» آن‌ها پیوسته‌اند. کوپرتینویی‌ها از سال ۲۰۱۸ ادعا کرده بودند که توانسته‌اند تمام توان مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند و سعی دارند این برنامه را در زنجیره تامین خود نیز پیاده‌سازی نمایند.

گوگل سال گذشته شروع به خرید انرژی بیشتر از مزارع انرژی‌های بادی و خورشیدی کرده بود. بخش خدمات تحت وب آمازون هم هفته پیش اعلام کرد که سه مزرعه انرژی بادی جدید در ایرلند، سوئد و آمریکا احداث کرده است.

آمازون در سال ۲۰۱۸ توانسته بود ۵۰ درصد از توان مورد نیاز خود را به واسطه انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند و قصد دارد تا این رقم را به ۱۰۰ درصد برساند. حالا بیش از ۶ هزار تن از کارمندان این شرکت دادخواستی را امضا کرده‌اند تا مدیران این شرکت تاریخ مشخصی برای این هدف تعیین کنند.

اکنون مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه تامین تمام توان خود از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر از امضای یک قرارداد همکاری ۵ ساله برای استفاده از انرژی آبی بخش چیلان از ایالت واشنگتن خبر داده است.

image

این غول بزرگ دنیای تکنولوژی در نظر دارد تا خروجی یکی دیگر از مزارع تولید انرژی بادی یا خورشیدی در ایالت واشنگتن را به خدمت خود درآورد و در ۵ سال آینده از منابع آن استفاده کند.

اسمیت می‌گوید مایکروسافت می‌خواهد برنامه‌ای ابری و داده‌محور راه‌اندازی کند تا با استفاده از حسگرهای IoT، بلاک‌چین و هوش مصنوعی بتواند عملکرد خود را تحت نظر داشته و استراتژی مناسبی برای بازمصرف، بازفروش و بازتولید انرژی دیتاسنترهای خود ترتیب ببیند.

این ماموریت در بخش مصرف آب هم در نظر گرفته شده و آن‌ها قصد دارند که تا سال ۲۰۳۰ به تغذیه مجدد منابع آبی خاصی بپردازند که در عملیات‌های خود از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

پروژه Azure نیز نقش مهمی در اهداف زیست‌محیطی مایکروسافت بازی می‌کند و می‌خواهد از طریق علم داده‌ها، فرآیند تحقیقات محیطی را بهبود ببخشد. ردموندی‌ها قول داده‌اند که بزرگ‌ترین منبع اطلاعات زیست‌محیطی را در پروژه Azure ذخیره‌سازی کرده و در این حوزه پیشگام باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)