خانهاخبار
گلکسی A2 Core ارزان‌ترین تلفن هوشمند سامسونگ است

گلکسی A2 Core ارزان‌ترین تلفن هوشمند سامسونگ است

گلکسی A2 Core که از مدتی پیش اطلاعات آن لو رفته بود بالاخره در هند عرضه شد و توانست لقب ارزان‌ترین تلفن هوشمند سامسونگ را از آن خود کند.
۱۳۹۸/۱/۲۷

اگرچه سامسونگ به‌تازگی تصمیم گرفته تا سری گلکسی J را به طور کامل کنار بگذارد و به جای آن روی گلکسی A تمرکز کند، اما آن‌ها قصد خارج شدن از بازار تلفن‌های هوشمند مقرون به صرفه را ندارند. این دستگاه‌ها احتمالا همچنان برای برخی بازارهای خاص و با کمک سیستم عامل اندروید گو به بازار خواهند آمد.

مشخصات گلکسی A2 Core قبلا لو رفته بود، اما نکته جالب توجه درباره این موبایل قیمت بسیار پایین آن است. گلکسی A2 Core وارث گلکسی J2 Core است که سال گذشته با قیمتی مناسب به بازار آمد، اما حالا سامسونگ مجبور شده تا با حذف سری گلکسی J نام این دستگاه را عوض کند.

با توجه به این که A2 Core دستگاهی مقرون به صرفه است، سامسونگ بی‌سروصدا آن را معرفی کرده و صفحه خاصی را در وبسایت این شرکت برای این تلفن هوشمند نمی‌بینید. این دستگاه فعلا فقط در هند عرضه شده، اما در همان بازار هم به راحتی نمی‌توانید A2 Core را پیدا کنید.

دستگاهی پایین‌رده با اندروید ۹ گو

مهم‌ترین ویژگی گلکسی A2 Core این است که به جز قیمت جذابش از اندروید ۹ گو استفاده می‌کند، این یعنی نرم‌افزار این دستگاه به گونه‌ای بهینه‌سازی شده که به راحتی بتوانید روی سخت‌افزارهای پایین‌رده A2 Core از آن استفاده کنید. اندروید گو نسخه ساده و سبک‌شده‌ اندروید است که به طور کلی سه بخش داد: سیستم عامل، گوگل پلی و اپلیکیشن‌های گوگل.

البته انتظار نداریم که این تلفن‌های پایین‌رده آپدیت نرم‌افزاری دریافت کنند، ولی تا چند سال پیش محال بود که این دستگاه‌ها به آخرین نسخه اندروید مجهز شوند. اما حالا این اتفاق با کمک اندروید گو ممکن شده و گلکسی A2 Core نیز به جمع تلفن‌هایی پیوسته که در کنار گوشی‌های میان‌رده می‌توانند از جدیدترین امکانات سیستم عامل اندروید استفاده کنند.

image

مشخصات سخت‌افزاری این موبایل هوشمند تعریف چندانی ندارد. این دستگاه از پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس، ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که البته کاربران می‌توانند با کمک کارت حافظه آن را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهند.

در گلکسی A2 Core نه خبری از ناچ است و نه از دوربین دوگانه. نمایشگر این گوشی ۵ اینچ و رزولوشن آن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل است. دوربین عقب و جلوی این پایین‌رده نیز سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد.

علاوه بر این، گلکسی A2 Core دو سیم کارته است و از VoLTE پشتیبانی می‌کند. این دستگاه یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری دارد و ظاهرا در قاب پشتی، زیر دوربین، به بلندگو مجهز شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

گلکسی A2 Core هم‌اکنون به قیمت ۷۵ دلار در هند عرضه شده است، اما فقط یک فروشگاه آن را به فروش می‌رساند. با این حال به نظر می‌رسد که در روزهای آتی باید شاهد افزایش گستره توزیع این موبایل باشیم. ولی فعلا مشخص نیست که سامسونگ برنامه‌ای برای عرضه A2 Core در سایر کشورها دارد یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

??‍♀️

۱۳۹۹/۸/۱۰
من که ازش راضیه ام یک سرمه ایش رو دارم خیلی از j ها بهتره

احمدرضا

۱۳۹۸/۷/۲۵
خداییش گوشی نازیه نسبت به قیمتش. منم یه رنگ سرمه ایش دارم خداییش حال کردم بایه گوشی j72019برابری میکنه چون قبل از این j7 داشتم واقعا دمشون گرم

فواد

۱۳۹۸/۲/۶
آخه کدوم گوشی بازار رو دیدی که با قیمت ۷۵دلار صفحه بی‌حاشیه و رم بالاتر از یک داشته باشه؟؟؟ حتی چینی‌ها اینکارو نکردن بعد از سامسونگ توقع داری؟

علی

۱۳۹۸/۱/۲۸
دیگه باید از همینا بخریم

محمد

۱۳۹۸/۱/۲۷
واقعا حیفه سامسونگ توی سال 2019 ram1بزنه حیف تاسف داره با دوربین 5 و با اون حاشیه هاش
...