خانهاخبار
هزینه چند صد میلیون دلاری اپل برای جذب بازی‌های جدید به سوی سرویس آرکید

هزینه چند صد میلیون دلاری اپل برای جذب بازی‌های جدید به سوی سرویس آرکید

طبق گزارشات جدید، ظاهرا اپل صدها میلیون دلار هزینه کرده تا بتواند بازی‌های جدید را به سرویس گیمینگ آرکید بیاورد. این سرویس حق اشتراکی چندی قبل معرفی شد و در ادامه سال رسما عرضه می‌شود.
۱۳۹۸/۱/۲۵

به گزارش فایننشال تایمز، اپل صدها میلیون دلار هزینه کرده تا بتواند بازی‌های جدید را به سرویس اشتراک گیمینگ خود، یعنی اپل آرکید، بیاورد. این غول بزرگ کوپرتینویی در رویدادی در ابتدای فروردین از سرویس آرکید رونمایی کرد؛ سرویسی که قرار است در ادامه سال جاری معرفی شود.

اپل آرکید در ابتدا با بیش از ۱۰۰ بازی به بازار می‌آید و اپل احتمالا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای آن‌ها هزینه کرده است. با این حال مزایایی که در این سرویس به توسعه‌دهندگان گیم ارائه می‌شود به حدی است که هزینه‌های آن‌ها را پوشش دهد.

این شرکت همچنین برای توسعه‌دهندگانی که بازی‌های خود را به صورت انحصاری برای اپل آرکید عرضه کنند مزایای اضافه‌ای در نظر گرفته است. البته این شیوه عرضه انحصاری لازم نیست همیشگی باشد و توسعه‌دهندگان می‌توانند بعد از چند ماه بازی خود را روی سایر پلتفرم‌ها هم عرضه کنند.

اپل با سرویس آرکید می‌خواهد پکیجی از بازی‌های اشتراکی را برای کاربران آیفون، آیپد و macOS عرضه کند. این بازی‌ها همگی فاقد تبلیغات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهند بود. علاوه بر این، تمام این بازی‌ها با همه محصولات اکوسیستم اپل سازگار بوده و میان دستگاه‌های مختلف سینک خواهند شد تا کاربران برای مثال بتوانند یک بازی که آن را قبلا روی آیفون انجام داده بودند، در آیپد یا مک ادامه دهند.

اگرچه سرویس اپل آرکید در حدود یک ماه پیش در رویداد Showtime معرفی شد اما صحبتی از قیمت آن به میان نیامد، با این حال احتمال داده می‌شود که حق اشتراک ماهانه این سرویس چیزی حدود ۷.۹۹ تا ۹.۹۹ دلار باشد. این شرکت با افت فروش آیفون می‌خواهد تمرکز بیشتری روی بخش خدمات خود داشته باشد. اپل آرکید زبانه‌ای ویژه در اپ استور iOS خواهد داشت تا بتواند توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)